-
Låter mycket klokt. Ibland undrar jag om det var dumt att köra igång med allt, det känns ju svårt att sluta innan man gjort alla försök. Jag har svårt att avbryta saker som jag påbörjat, vill gärna löpa linan ut. Som du säger, det blir som en grej, jag SKA kunna bli gravid. Men till vilket pris som sagt? För visst sliter det, både fysiskt och psykiskt och visst är det påfrestande på relationen, man ljuger om man säger annat. Sen klarar nog vissa det bättre än andra, men om man känner som jag gör nu, att vad f...n håller vi på med, då kanske det är bäst att bryta, det är ju inte en guldfisk man försöker "skaffa"...Aruba skrev 2012-02-23 15:16:43 följande:Mm, ibland känns det som att det är tävlingsinstinkten som har vunnit, jag SKA "klara" att bli gravid... Jag och maken är överens om att vi ska gå på sammanfattningen av utredningen, men inte bestämma nåt där och då utan gå hem och fundera. Jag vill inte ångra varken det ena eller andra utan ta beslut på rätt bakgrund, dvs att vi verkligen VILL , ha barn med alt vad det innebär. Dessutom då, om vi beslutar att göra IVF, vad det betyder för oss som par vad gäller fysisk och psykisk påverkan. -
Det är ju det som är så underbart med er här i tråden, att man hittar ngn eller några som har samma tankar och känslor som en annan. Det är skönt att i all förvirring och i ensamheten med sina tankar, ha er här som stöd och bollplank. Tänk om man skulle säga allt till mannen som man går och grubblar på, hjälp, då skulle han nog ta ut skilsmässaKaprifolen skrev 2012-02-23 15:56:25 följande:Nu satte ni huvudet på spiken Aruba och Jojjo, precis så känner jag med, en vilja men längtan njae....och just känslan att jag ska "klara" att få barn känner jag igen mig nått alldeles. Skönt att ngn kan sätta ord på det mitt huvud ältar
och skönt att vi är fler som känner så. Jag upplever ibland att det är svårt att få förståelse för den känslan och framförallt är det svårt att förklara så att andra förstår.
Tack för att ni finns
-
Hej tjejer! Nu är det nya bud här. Eftersom min mens kommit vid fel tid, de två senaste gångerna sen mitt missfall, så råkade det nu slumpa sig så att vi trots allt får plats på kliniken redan nu. Min man är bortrest en vecka och av den anledningen sköts allt upp till mars, men nu hinner jag ta sprutorna själv och han hinner hem till äggplocket.
Vi pratade om allt igår hur jag känner och hur jag funderar och vi kom fram till att vi ska köra på med de försök som vi får och sen får vi se hur vi bearbetar att ev förbli barnlösa. När vi kommit fram till det och jag kontaktar kliniken så kan man väl säga att vi blev smått förvånade över att vi får dra igång nu, vi trodde absolut att det skulle vara fullt! Så, ikväll sätter jag i gång med sprutorna, vet dock inte hur det ska gå och ta dem själv, jag HATAR sprutor. Men mamma har lovat att hon kommer och hjälper mig om jag inte förmår mig att trycka in den
Så, det här beslutet känns okej för nu, det innebär i alla fall att vi slipper allt strul runt flytten, vilket känns lugnande. Äggplock är beräknat till v.10. Så nu väntar en period av svullenhet, huvudvärk och allmänt labilt tillstånd, jag förbereder mig på det värsta och hoppas på det bästa.
Tedax - Stor kram!!!
Maria - Kände likadant när jag kollade Lyxfällan! När man känner som du och flera andra, att man har en stark längtan efter barn, då kommer de att komma till en, på ett eller annat sätt
Visst är det skönt att vi alla har våra likheter och olikheter här inne, och som du skrev DubbelAA, man får känna och tycka det man vill och ändå bli förstådd, det är skönt.
Stor kram till er alla och en trevlig helg!
-
Jag klarade av att ta sprutan själv! Aaahhh! Så duktig jag kände mig! Darrade på handen, men min bästa vän peppade mig vid sidan av och jag tryckte in den. Gick bra, men, nej, föredrar att mannen gör det. Men, nu vet jag att jag KAN
Galet att bli lycklig över sånt. Det är IVF-humor! Millan - Kul att vi samkör
Lycka till imorgon. Tack alla rara för snälla och peppande kommentarer! Kram! -
Hahaha, tack!!!DubbelAA skrev 2012-02-25 07:59:41 följande:Jojjo: Vad härligt vännen! Sa ju att du skulle fixa det! Kvinnor kan

Anwen: Drygt att det inte blev någon spolning igår men nu håller vi tummarna för att det ska funka ändå. Om inte så får du ju iaf göra spolningen nästa månaden. Kram
Isadora: Välkommen hit!Och tack!!!Saftmedbulle skrev 2012-02-25 09:42:48 följande:Good girl och good luck!
Isadora - Välkommen hit!
Anwen - Vad tråkigt, men som sagt, kan gå ändå.
Maria - Hoppas du har det gött på spa:t!
Millan - Lycka till ikväll! -
Aruba - Jag har kört akupunktur innan, men tänker inte fortsätta m det nu r jag kör sprutorna, känns som det räcker m hormonerna i sprutorna...
-
Klarade sprutan idag igen
-
Krya på dig! Usch vad jobbigt och så typiskt mitt i sprutandet. Tror inte det ska vara ngn fara för IVF-processen.Kattflickan skrev 2012-02-26 14:52:00 följande:Jäkla skit! Jag tror att jag fått influensan, har feber och hostar. Har dock inte ont i halsen eller är snuvig än. Tog min första menopurspruta igår, vet någon om förkylning/flunsan kan påverka ivf-resultatet?
Jättemärkligt, för jag började hosta sent igår kväll, utan förklaring. Först idag på eftermiddagen kom febern och ont i kroppen.
Jag har inte haft influensa eller feber på säkert 10 år, varför ska jag få det nu för!!!
Millan
EGO: Jag har nu kommit hem efter en lång och härlig helg med min bästa kompis och hennes familj. Känns lite konstigt att komma hem till en tom lägenhet, efter en social helg och sen ingen man hemma... Känner mig seg idag och lätt huvudvärk, vill inte tro att det redan har med sprutorna att göra, det lär visa sig imorgon. Nu ska jag ge mig på att sticka mig helt själv ikväll, utan en kompis som peppar, men det ska nog gå bra. Värre blir det på tisdag när Orgalutran läggs till också, gaahhh! Men, men, en dag i taget. -
Anwen skrev 2012-02-25 22:42:01 följande:
Går ju fint det där!
japp!Kram!!!Mumwannabe79 skrev 2012-02-25 19:38:16 följande:Denna vecka har jag mått skit psykiskt, började till och med att gråta på jobbet igår. Idag fick jag lova att gå hem från jobbet pga migrän. Känner mig helt slut i kropp och själ. Barnlösheten, IVF:en, ont av endometriosen och stressigt på jobbet har tagit ut sin rätt nu.

Tedax - Tack! Ja, visst är det underbart att våren är på väg. Älskar när det börjar dofta vår!!! Mysigt att odla eget. -
Jaaa, det är skönt med underbara vänner! Man får energi av demisadora81 skrev 2012-02-26 20:38:32 följande:Millan: Krya på dig.
Jojjo: Åh vad härligt med riktigt kompismys och att bara släppa allt och koncentrera sig på att bara vara och bara ha kul! Det behöver man ibland.
Och Tedax jag håller verkligen med dig om vårkänslor. Man blir på så bra humör!
Saftis - Lycka, lycka till imorgon!!!