Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

DubbelAA skrev 2012-02-13 18:59:17 följande:
    Oj då! Syns det på magen eller har tuttarna växt? Vi har en på jobbet som precis berättat o alla har anat det ganska länge för hennes bröst har växt flera storlekar:)
    Tror du att du måste berätta för chefen tidigare?
    Hoppas verkligen inte... Ska försöka mörka några veckor till...
  • Saftmedbulle

Blöder... är så rädd för att det ska vara ett fjärde missfall... Hjälp! Bara att vänta och se... känns ju lattjo....

• Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2012-02-17 21:34:04 följande:
    Saftis: hoppas verkligen att det är en ofarlig blödning. När jag var gravid hade jag sköra slemhinnor, det kan orsaka blödningar. När ska du göra kub? Försök att inte oroa dig så mycket! Kram ! Millan
    Ska inte göra KUB... Tack för pepp! Det är säkert något ofarligt...försöker jag intala mig. Kram tillbax!
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-02-18 09:35:20 följande:
    Saftis - Hur är det idag? Avtagit? Blöder du mycket eller är det bara flytningar och har du ont? Tänker på er!!! Hjärta
    Nope, blödningen har upphört. Har inte ont... så... det kanske bara falskt alarm. Ska ändå boka en VUL-tid på måndag... Jag är lite mer hoppfull idag, så tack för allt pepp alla underbara brudar!

Tänkte som du under bebisverkstaden. Jag tror inte att man ska sätta sitt liv på paus medan man försöker, tror inte det gör så stor skillnad.

Lite roligt vad gäller äta eller inte äta... På skolavslutningen i julas fick jag en korg med franska ostar av en elev som vet att jag ÄLSKAR ost. Eftersom jag precis hade plussat kunde jag bara äta en av dem (ostarna alltså), tyvärr.
    På alla hjärtans dag fick jag en ost  till (han ser helt lyrisk ut när han ger den, gulligt av en tolv-åring) som min man får äta upp... nåja, det är tanken som räknas får jag tänka :)
  • Saftmedbulle

Jo, förresten... KAFFE slutade jag dricka under bebisverkstaden, faktiskt (till man mans förtjusning... han anser det vara ett gift)

• Saftmedbulle
    Kaprifolen skrev 2012-02-21 09:52:01 följande:
    Tack tjejjer för pepp, det behövs verkligen!
    Du får från mig oxå! Pepp, pepp, pepp!
    Jag tänkte oxå som du, efter mina tre missfall... "jadu, det är straffet för att jag inte ville ha barn"... tror inte det är helt ovanligt att tänka så faktiskt... MEN! Det är inte sant... så försök släppa den tanken... Styrkekram!
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-02-24 06:29:31 följande:
    Hej tjejer! Nu är det nya bud här. Eftersom min mens kommit vid fel tid, de två senaste gångerna sen mitt missfall, så råkade det nu slumpa sig så att vi trots allt får plats på kliniken redan nu. Min man är bortrest en vecka och av den anledningen sköts allt upp till mars, men nu hinner jag ta sprutorna själv och han hinner hem till äggplocket.

Vi pratade om allt igår hur jag känner och hur jag funderar och vi kom fram till att vi ska köra på med de försök som vi får och sen får vi se hur vi bearbetar att ev förbli barnlösa. När vi kommit fram till det och jag kontaktar kliniken så kan man väl säga att vi blev smått förvånade över att vi får dra igång nu, vi trodde absolut att det skulle vara fullt! Så, ikväll sätter jag i gång med sprutorna, vet dock inte hur det ska gå och ta dem själv, jag HATAR sprutor. Men mamma har lovat att hon kommer och hjälper mig om jag inte förmår mig att trycka in den

Så, det här beslutet känns okej för nu, det innebär i alla fall att vi slipper allt strul runt flytten, vilket känns lugnande. Äggplock är beräknat till v.10. Så nu väntar en period av svullenhet, huvudvärk och allmänt labilt tillstånd, jag förbereder mig på det värsta och hoppas på det bästa.

Tedax - Stor kram!!!

Maria - Kände likadant när jag kollade Lyxfällan! När man känner som du och flera andra, att man har en stark längtan efter barn, då kommer de att komma till en, på ett eller annat sätt Hjärta

Visst är det skönt att vi alla har våra likheter och olikheter här inne, och som du skrev DubbelAA, man får känna och tycka det man vill och ändå bli förstådd, det är skönt.

Stor kram till er alla och en trevlig helg! Hjärta
    Låter superspännande, Jojjo, håller alla mina tummar för er!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet