• skrållan1978

Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!

Hej. Satt o kikade runt på amerikanska sidor om skrock och tester man kan göra för att ta reda på om ens barn i magen är en pojke eller flicka och fick upp det s.k "red cabbage test" Det mäter på ngt sätt  urinets PH hos kvinnan som ska indikera på pojke eller flicka. Säkert inte ett 100% test MEN dock verkar det funka för många amerikaner*ler*

Så här gör man:

Hacka upp RÖDKÅL i småbitar och tillsätt vatten o rödkål i en kastrull

Låt koka ca 10 minuter

Låt svalna så det kallnar

Blanda sedan lika delar kålsaft som blir av koket + lika delar urin och blanda lite.

låt sedan stå stilla några minuter.

Avläs sedan färgen!

RÖTT/ROSA indikerar POJKE

LILA indikerar FLICKA

jag ska definitivt testa detta idag=) Är i vecka 33 och  älskar såna här saker, lite skojigt tidsfördriv=)

nummer 7 i oktober=)
  • Svar på tråden Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!
  • Lillary
    Jempajenny skrev 2010-09-06 18:11:35 följande:

Nu har kålleveransen anlänt! Jag vet inte vem som är gladast - jag eller Agnes...?

Snart ska här hackas och kokas!

Hahahaha - så sött! :)
  • Satiin

köpte idag jag med. 
    åkte runt på alla affärer jag hittade och tillsist, på sista affären. de kollade konstigt på mig när jag frågade efter rödkål
    "har man inte det till jul"

- mjo.. blandannat.....
    (näe, jag tänkte koka det, kissa på det och se vad det blir för färg!!)

spännande :) 

• Momalicious

Nej, kollat i de tre närmsta affärerna och jag vet att de har på en annan ort men jag åker inte 45 minuter för att köpa rödkål (som jag inte ens äter) haha. Får ju ändå reda på könet imorgon så känns väldigt onödigt!

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Lillary
    Mia386 skrev 2010-09-06 17:21:32 följande:
    Ni som har testat.. Blir det samma resultat som den kinesiska kalendern?  
    För mig ska det bli en pojke enligt kinesiska kalendern - här en flicka! :)
  • Jempajenny

Äsch! Det blev inget bra...

Tror att avkoket blev för koncentrerat för det blev typ ingen skillnad alls. Dessutom är det svårt att se när man inte kan hålla upp glaset mot dagsljuset och lysa igenom vätskan.

Ska försöka imorgon bitti igen.

Kan tillägga att det enligt kinesiska kalendern här på FL ska bli en pojke. Förra gången sa den flicka och det stämde ju!

♥ Jempajenny, Agnes och bebisen i magen: jempajenny.bloggagratis.se
  • Lotus09

Hej alla!

Kunde inte motstå testet, hur kul som helst. Fick sambon att också prova och vårt resultat blev i stort sett helt lika, rödrosa, så jag tolkar resultatet som en pojke. Kinesiska kalendern här på FL visade också pojke, stämmer helt med min egen intuition. Men vi får väl se!!

Kul att läsa om er andra!

• sunflower79

åh vilken tid det tar att få det att svalna!! har ställt ut det på balkongen nu haha... men som någon skrev misstänker jag att det kan bli lite svårt att se för avkoket blev jättemörkt lila... men vi får se!

• Lotus09

Mitt avkok blev väldigt mörkt, nästan mörkblått. Jag lät det inte heller svalna så mycket utan det var ganska varmt, funkade ändå.

Svar på tråden Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!