• skrållan1978

Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!

Hej. Satt o kikade runt på amerikanska sidor om skrock och tester man kan göra för att ta reda på om ens barn i magen är en pojke eller flicka och fick upp det s.k "red cabbage test" Det mäter på ngt sätt  urinets PH hos kvinnan som ska indikera på pojke eller flicka. Säkert inte ett 100% test MEN dock verkar det funka för många amerikaner*ler*

Så här gör man:

Hacka upp RÖDKÅL i småbitar och tillsätt vatten o rödkål i en kastrull

Låt koka ca 10 minuter

Låt svalna så det kallnar

Blanda sedan lika delar kålsaft som blir av koket + lika delar urin och blanda lite.

låt sedan stå stilla några minuter.

Avläs sedan färgen!

RÖTT/ROSA indikerar POJKE

LILA indikerar FLICKA

jag ska definitivt testa detta idag=) Är i vecka 33 och  älskar såna här saker, lite skojigt tidsfördriv=)

nummer 7 i oktober=)
  • Svar på tråden Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!
  • skrållan1978

pillemin, min man fick risa- som står för pojke.

Flikks: jag tycker ditt test ser superlila ut, ett klockrent flickresultat=))))))) 
     Kul att så många fler ska testa detta=)))) toppenbra=)))

Detta testet ska man kunna göra från vecka 6 o framåt så=)

nummer 7 i oktober=)
  • skrållan1978

rättelse- roosa ska det stå, han fick rosa, vilket betyder pojke, blir det lila så betyder dert flicka japp=)

nummer 7 i oktober=)
  • Flikkzz
    skrållan1978 skrev 2010-09-05 15:33:32 följande:
    pillemin, min man fick risa- som står för pojke.

Flikks: jag tycker ditt test ser superlila ut, ett klockrent flickresultat=))))))) 
     Kul att så många fler ska testa detta=)))) toppenbra=)))

Detta testet ska man kunna göra från vecka 6 o framåt så=)
    ja jag hoppas på en flicka till=) men jag blir inte ledsen om det visar sig vara en kille!

Det blir spännande o se om det stämmer
  • skrållan1978

Gummsan: har du gjort testet än??? e sååå himlans nyfiken på dig eftersom du redan VET könet liksom, kul o se om det stämmer=))) Vore kul om ngn som väntar POJKE oxå kan göra testet, vore toppenbra0=)))

nummer 7 i oktober=)
  • linn78

om jag kan komma ihåg att köpa rödkål imorgon så ska jag testa, jag väntar enl RUL en pojke...

• Lillary

Lagar mat o kokar rödkål - snart ska det kissas! hIHIHIHI

• Pillemin
    skrållan1978: Ja, det var det jag menade Eftersom din sambo har manliga hormon så kanske det var därför det blev rosa för honom!

Jag håller i alla fall på att koka rödkål nu, ska bli spännande att se vad det visar. Jag gissar på pojke!
    ♥Estridh 071021♥ ♥BF 100921♥
  • tingellling

Spännade,det här måste jag oxå testa!!
    Har ju ingen rödkål hemma....får se om jag kan hålla mig tills i morgon eller om det får bli en sväng till affären ikväll efter att vi lagt skruttarnaSkrattande
     Är i v 26+4 och har ingen aning om vad det är där inne,men jag tror att det är en kille till =)

• Pillemin

Jag fick resultatet - LILA!

Det betyder alltså att vi skulle få en flicka till. Vi får väl se! Jag går ju snart in i v. 39 så det dröjer inte så länge innan vi får facit Ska leta upp fler sånna tester och se vad de säger. Sånt här är jag kul att fördriva tiden med!

♥Estridh 071021♥ ♥BF 100921♥
  • Lillary

mitt testresultat = plommonlila

mannens testresultat = rosa/lila

Svar på tråden Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!