• skrållan1978

    Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!

    Hej. Satt o kikade runt på amerikanska sidor om skrock och tester man kan göra för att ta reda på om ens barn i magen är en pojke eller flicka och fick upp det s.k "red cabbage test" Det mäter på ngt sätt  urinets PH hos kvinnan som ska indikera på pojke eller flicka. Säkert inte ett 100% test MEN dock verkar det funka för många amerikaner*ler*


    Så här gör man:


     


    Hacka upp RÖDKÅL i småbitar och tillsätt vatten o rödkål i en kastrull


    Låt koka ca 10 minuter


    Låt svalna så det kallnar


    Blanda sedan lika delar kålsaft som blir av koket + lika delar urin och blanda lite.


     låt sedan stå stilla några minuter.


    Avläs sedan färgen!


    RÖTT/ROSA indikerar POJKE


    LILA indikerar FLICKA


    jag ska definitivt testa detta idag=) Är i vecka 33 och  älskar såna här saker, lite skojigt tidsfördriv=)


    nummer 7 i oktober=)
  • Svar på tråden Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!
  • Lillary

    Man ska INTE vara hungrig o råka ÄLSKA rödkål när man kokar detta till testen. Mitt i detta så fick jag ett AKUT sug efter stuvad rödkål så när kålen legat o dragit sig i kastrullen så slänge jag ut vattnet o slänge i kålen i stuvningen med en MASSA salt i *MUMS*

    Men neeeeeje - vattnet skulle jag ju ha - det var ju det som var själva poängen med det hela!
    Så kära gravida kvinnor. Så här blev mitt testresultat idag:


  • Jempajenny
    Lillary skrev 2010-09-07 11:06:42 följande:
    Man ska INTE vara hungrig o råka ÄLSKA rödkål när man kokar detta till testen. Mitt i detta så fick jag ett AKUT sug efter stuvad rödkål så när kålen legat o dragit sig i kastrullen så slänge jag ut vattnet o slänge i kålen i stuvningen med en MASSA salt i *MUMS*

    Men neeeeeje - vattnet skulle jag ju ha - det var ju det som var själva poängen med det hela!
    Så kära gravida kvinnor. Så här blev mitt testresultat idag:


    *Skrattar högt*! Så himla roligt!

    Man kanske ska testa stuvad rödkål till lunch idag...?
    ♥ Jempajenny, Agnes och bebisen i magen: jempajenny.bloggagratis.se
  • Lillary
    Jempajenny skrev 2010-09-07 11:10:07 följande:
    *Skrattar högt*! Så himla roligt!

    Man kanske ska testa stuvad rödkål till lunch idag...?
    Hahaha - så det kan gå - men det bästa är ju att jag kan koka mer - o mer rödkålsstuvning lär det bli til resten av familjens stora fasa - får nog sova på balkongen inatt!?

    Gör stuvningen o ha falukorv till. Jag var så HYSTERIST sugen på detta så jag orkade inte tina o steka min korv jag hade hemma!

    Jisses, hur är man skapt?  Gravid
  • sunflower79

    haha bra miss lillary!! själv föreslog jag stuvad rödkål o falukorv för min sambo för att slippa slänga ut bra kål.. men han var inte alls förtjust i den idén tyvärr!

  • Lillary
    sunflower79 skrev 2010-09-07 12:56:37 följande:
    haha bra miss lillary!! själv föreslog jag stuvad rödkål o falukorv för min sambo för att slippa slänga ut bra kål.. men han var inte alls förtjust i den idén tyvärr!
    Hahaha - skulle jag föreslå en sån "midag" till min sambo så hade jag bara fått en blick som sa mer än 1000 ord! Han undrar vad jag har förvandlas till när jag sitte o häver i mig salt från saltkaret, jag äter sånt som jag ALDRIG ätit förut o det jag älskade äter jag inte! *uärk*

    HIhihi....
  • Eleonoratösen

    Hm, här var det inte lätt att få tag i rödkål. Körde runt till de stora mataffärerna COOP, MAXI och CityGross, men icke. COOP skulle i alla fall få in på torsdag och CityGross sa att de fick in det "då och då".

    Men på torsdag så! Nu sitter jag bara här och läser om era resultat.  Jag har under min förra graviditet testat Intelligender och de visade flicka och jag fick en flicka men det är ju ett ganska dyrt test så jag vill gärna göra detta lite billigare.

    Kan ni inte göra en lista typ:

    Namn  - test visade - väntar/har fått
    Lisa    -   POJKE       - POJKE
    Daniella.  POJKE      - FLICKA

  • Jempajenny

    Kan ni inte göra en lista typ:

    Namn  - test visade - väntar/har fått
    Lisa    -   POJKE       - POJKE
    Daniella.  POJKE      - FLICKA
    Oh, en lista vill jag också ha... Nu vet jag ju inte vad jag väntar och kommer inte kunna svara på det förrän i januari, men jag börjar på en lista ändå.

    Jempajenny
    Test visade: POJKE
    Väntar/Har fått: ?
    ♥ Jempajenny, Agnes och bebisen i magen: jempajenny.bloggagratis.se
  • Eleonoratösen

    JempaJenny: Det är lugnt, jag ska ha i Februari! Och egentligen kan man inte säga säkert om man inte gjort fostervattensprov eller bebis kommit ut. Känner en som dessutom fick någon annans svar på fostervattensprovet så hon var ju hundra på könet, men ut kom något annat. De var rejält chockade och personalen med. De sa att det ska ju inte kunna visa fel, så någon måste läst fel provsvar.

    Men det är i alla fall spännande! Och jag ska låta maken få testa han med så man har en färg att jämföra med!

  • sunflower79

    nä usch jag tycker att det var jättesvårt att utläsa om det var lila eller rosa/rött =) gjorde om testet imorse och då blev det mer åt lila hållet än vad det blev igår (skillnad: kvällsurin mot morgonurin) så jag tror jag överlämnar till ödet och väntar till november när det är dags =) men har ju känt på mig ända sen dag 1 att det är en tjej så vi får se!

  • Lillary
    sunflower79 skrev 2010-09-07 22:38:44 följande:
    nä usch jag tycker att det var jättesvårt att utläsa om det var lila eller rosa/rött =) gjorde om testet imorse och då blev det mer åt lila hållet än vad det blev igår (skillnad: kvällsurin mot morgonurin) så jag tror jag överlämnar till ödet och väntar till november när det är dags =) men har ju känt på mig ända sen dag 1 att det är en tjej så vi får se!
    Jag tyckte det oxå var svårt!
    Jag har en känsla av pojke så den 29.onde när vi ska ta reda på könet så blir jag SNOPEN om de säger att det är en tjej! *skrattar*
    Jag säger HAN hela tiden när jag pratar om honom så  OM det är en tjej får det väl bli en HANna i samtalet tills man väjer sig o säger HON! *skrattar*

    Ska på RUL imorgon, får se om vi ser själva vad det är!
Svar på tråden Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!