• skrållan1978

Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!

Hej. Satt o kikade runt på amerikanska sidor om skrock och tester man kan göra för att ta reda på om ens barn i magen är en pojke eller flicka och fick upp det s.k "red cabbage test" Det mäter på ngt sätt  urinets PH hos kvinnan som ska indikera på pojke eller flicka. Säkert inte ett 100% test MEN dock verkar det funka för många amerikaner*ler*

Så här gör man:

Hacka upp RÖDKÅL i småbitar och tillsätt vatten o rödkål i en kastrull

Låt koka ca 10 minuter

Låt svalna så det kallnar

Blanda sedan lika delar kålsaft som blir av koket + lika delar urin och blanda lite.

låt sedan stå stilla några minuter.

Avläs sedan färgen!

RÖTT/ROSA indikerar POJKE

LILA indikerar FLICKA

jag ska definitivt testa detta idag=) Är i vecka 33 och  älskar såna här saker, lite skojigt tidsfördriv=)

nummer 7 i oktober=)
  • Svar på tråden Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!
  • jagärglad
    skrållan1978 skrev 2010-09-05 20:48:56 följande:
    exsoe: japp rosa=pojke=))) lova meddela härinne när du testat=)) vore jättekul o se era testresultat=))
     Ljummet är helt OK, då e det samma temp som urinet=))
    Jag lär lita mer på detta test än på barnmorskan, för på rul såg hon även också att jag var öppen och jag är bara i v 19! Men så va inte fallet för hon såg fel. Fårse om hon såg rätt på könet då:P Fast en innan rul sa också att det var en pojke så, och det tror jag med :) Jag lovar och skriva imorgon
  • Charmeuse

Haha vad kul Borde testa, nu vet jag iofs redan vad jag får för något men kunde va kul att testa om det stämmer.

• Lillary
    Charmeuse skrev 2010-09-05 22:31:53 följande:
    Haha vad kul Borde testa, nu vet jag iofs redan vad jag får för något men kunde va kul att testa om det stämmer.
    JAAA - det är det som är extra kul ju - o få se OM det stämmer!
  • jessamy

Min kompis har köpt rödkål så vi ska kissa ihop hon och jag på tisdag :D ska bli spännande och se. Jag tror hon väntar en pojke och jag en flicka. Men ingen av oss vet. Hon är i v 36+ och jag i 14+ bara. :)

• skrållan1978

lycka till alla testare=)))
    Tingeling: hmm jag vet ju inte men om ditt blev mer rosa så indikerar det ju pojke, att din mans blev mer blått kan ju bero på att hans urin kasnke e mera basiskt då?=/ Som sagt är ju inte ett 100 test utan mer skoj skull=) e ju kul o se sen hur många som fick RÄTT besked=))) Hoppas jag blir en av dom som får veta kön på ul i morrn så man kan starta en liten  lista=))) se om det stämde eller ej o för hur många det stämde o inte=)

Nu väntar sängen. e astrött, håll tummarna för en pigg liten bebis i morrn nu o att jag äntligen får veta  könet(v33)

Kram på er!!!

nummer 7 i oktober=)
  • tingellling

Godmorgon!
    Kunde inte släppa detta med rödkålen......haha....så vi testade idag igen på morgonurinet =)

Nu fick min sambo lila/rosa men mer åt det rosa hållet (som det ska va) och mitt blev helt klart Lila/plommonlila!!
    Ja det blir väl till att göra ett 3:e test Skrattandekul att ha nåt att fördriva tiden med!!

Skrållan1978:Spännade att få reda på könet "på riktigt" blir kul att se om det stämmer med ditt rödkålstestFlört

• sunflower79

åh kan inte arbetsdagen ta slut snart så jag kan åka till affären o handla kåååål *asg*

• Lillary
    sunflower79 skrev 2010-09-06 10:02:58 följande:
    åh kan inte arbetsdagen ta slut snart så jag kan åka till affären o handla kåååål *asg*
    Hahaha - vad rolig du är! :))

Det verkar som vi alla, de flesta får tjejer!? ;)

Kul o se vad du får för resultat!
  • Lillary

Hihihihii - måste berätta - jag tror det har slagit slint i skallen på mig, men man är ju gravid!
    Jga har en förkärlek till just rödkål på julafton *MUMS*
    När vi kokade kålen igår så spreds det en doft här hemma om just rödkål...
    När vi hade silat bort vätskan så låpg ju kålen kvar - lite salt på sen ÅT JAG HELT HYSTERIST upp ALL kål!

Måste jag tala om hur min mage mår idag?
    Hahaha....

Svar på tråden Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!