• skrållan1978

Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!

Hej. Satt o kikade runt på amerikanska sidor om skrock och tester man kan göra för att ta reda på om ens barn i magen är en pojke eller flicka och fick upp det s.k "red cabbage test" Det mäter på ngt sätt  urinets PH hos kvinnan som ska indikera på pojke eller flicka. Säkert inte ett 100% test MEN dock verkar det funka för många amerikaner*ler*

Så här gör man:

Hacka upp RÖDKÅL i småbitar och tillsätt vatten o rödkål i en kastrull

Låt koka ca 10 minuter

Låt svalna så det kallnar

Blanda sedan lika delar kålsaft som blir av koket + lika delar urin och blanda lite.

låt sedan stå stilla några minuter.

Avläs sedan färgen!

RÖTT/ROSA indikerar POJKE

LILA indikerar FLICKA

jag ska definitivt testa detta idag=) Är i vecka 33 och  älskar såna här saker, lite skojigt tidsfördriv=)

nummer 7 i oktober=)
  • Svar på tråden Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!
  • Tiger Af Lilja

jag läser på flera sidor.. det står olika.
    En del står det att grön blått är pojke att högt ph värde = pojke
    medans lilarosa lågtph värde =flicka

hmm

• Prince or Princess

Jag testade och fick nästan ingen färgskillnad alls, och vi fick en flicka, vilket jag också hade avläst resultatet som! Så för oss stämde det!

• Chessy
    Hannaaaa skrev 2011-03-16 13:16:57 följande:
    Tack. Vi får se, inte långt kvar nu.

När ska du ha? Eller har du fått?
    Ne det är ett tag kvar innan min lill* tittar ut, Bf 12 Juli Glad
  • Jempajenny

Jag gjorde testet när jag var gravid med mitt andra barn och det visade att det var en pojke i magen och ut kom Anton. Så ja, för mig stämde det. Det finns bild på mitt resultat här bak i tråden (klicka på Visa endast under min profilbild).

• LeiaBus2010

Jag har sett att det är en gammal tråd det här, men jag vill få tillbaka lite liv i den! 
    Någon mer som har testat detta?
    Jag har läst och hört att man helst ska göra testet före vecka 10!!! Annars kan resultat bli missvisande då kvinnans phvärde kan försuras och ändras drastiskt tack vare graviditeten då.....
    Jag ska testa till helgen.

Dock har jag även läst och sett att många kokar kålen och vattnet tillsammans i tio minuter....
    medans andra endast har kokat upp vattnet, sedan hällt över kålen och låtit det stå i tio minuter....

hur har du som testat gjort?
    Jag ska testa båda sett för att se om det skiljer något.

Hej Hopp! 

• LeiaBus2010
    MalinTibro skrev 2010-09-05 13:18:43 följande:
    mitt va lila innan jag hälde i mitt urin o då blev det blått efter.hmmm
    Lila/Blå och Lila eller Blå Tyder på flicka...

Röd/rosa, Röd eller Rosa/lila Rosa tyder på pojke 

Har kollat på massor av test och fått se slutresultat och läst hur mycket som helst om detta nu,,... hehe

Hur gick det för er alla här inne???? Stämde det? 
  • JePaLuLi

Jag tänkte testa det här. Visste inte att man ska göra innan v 10 så jag ringde nyss till maken som är på affären :) Snart kommer han hem så då ska jag testa :)

Svar på tråden Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!