Inlägg från: Anonym (Jepp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jepp)

    Öppet förhållande/äktenskap - hur hantera?

    Jag har själv känt att jag kanske skulle vilja ha ett öppet äktenskap ibland, saknar liksom din fru det där första pirret osv.. Däremot så är jag väldigt rädd för att jag skulle kära ner mig i någon, och jag älskar ju min man så det är inget jag önskar.

    Även om han skulle gå med på det (vi har pratat löst om det någon gång) så innebär ju detta att även han ska ut och så på andra åkrar, och den känslan jag får av att tänka på det är väldigt smärtsam.

    Jag tycker att du ska säga som du känner, du verkar ju uppenbarligen inte vilja detta. Om hon verkligen måste ut och lufta muffen, så säg att då får ni bryta upp, ta en paus eller vad som helst först.

    De som har öppet förhållande vill det ömsesidigt, och du verkar som sagt inte vilja detta. Det är inte meningen att du ska ha en klump i magen, känna dig otillräcklig osv.
    Ni kanske bara behöver prata mer om saken? Hon skulle kanske kunna övertyga dig om att det inte är du som är problemet, du är inte otillräcklig!

    Oftast när det bara är en part som önskar öppet förhållande, så är det denna persons plikt att se till att det sker utan obehag.

    Om ni fortsätter med detta så är risken mycket stor att ert äktenskap kommer att spricka pga outtalade känslor osv..

    Styrkekram till dig! Och lycka till! 

Svar på tråden Öppet förhållande/äktenskap - hur hantera?