-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Vilket bokformat föredrar du?
-
Jag vill för det mesta ha böckerna inbundna. Visst väger de mer än pocket, men de är behagligare att hålla i. Man behöver inte sitta och kämpa för att boken inte ska slå igen ...
-
Oftast blir det inbunden då jag alltid ligger och läser - tycker det är lättare.
Dock föredrar jag pocket om jag ska ha med böcker på resa - väger inte lika mycket. -
Raka motsatsen av lövet
Vill ha Pocket eftersom jag får ont i handlederna av att läsa böcker med hårdpärmar...Vill ju ligga i sängen och läsa...På rygg, på sidorna, på magen....
Ibland blir det hårdpärm eftersom den kommer ut först, om det är en bok jag inte vill vänta på, eller om det bara finns den typen av en viss bok på bokrean.
-
Jag älskar pocket för då känns det inte som att jag behöver vara så rädd om boken. Viker gärna hundöron, lånar ut och markerar gärna delar som jag tycker extra mycket om i boken. Jag gillar när en bok ser läst ut :)
-
Ljudbok. Annars tar jag vad jag får. Både pocket och inbundna har sin fördel. Jag köper typ bara böcker secondhand...
-
jag gillar oömma böcker som jag kan ha i väskan, läsa i badet, vika upp helt och hålla i ena handen, vika hundöron, klottra i osv utan att det gör något. röstade därför pocket. gillar även den fysiska formen på pocket. storleken, teckenstorlek, papperskvalite och färg.
väljer kvantitet framför kvalitet any day när det gäller bokformat :). -
Inbunden. Det är större text än i en pocket tex.
-
precis så tänker jag också! älskar vällästa och synligt älskade böcker :).maddlyn skrev 2010-09-07 22:39:01 följande:Jag gillar när en bok ser läst ut :)
-
pocket för mig ^^
hårda för barn
-
Jag vill ha katonnage. Inbundna böcker blir så fula fort, det där jäkla pappret går sönder, och tar man bort det så ser böckerna supertråkiga ut.
Pocket funkar oxå, men mest på slit och släng böcker. Är det en bra bok så köper jag katonnage så att den håller många läsningar.