-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen. -
Svar på tråden Vilket bokformat föredrar du?
-
Jag har aldrig förstått det där med inbundna? Det finns juh INGA fördelar öht?
-
Cornellia skrev 2010-09-07 22:49:00 följande:Jag vill ha katonnage. Inbundna böcker blir så fula fort, det där jäkla pappret går sönder, och tar man bort det så ser böckerna supertråkiga ut.
Precis vad jag tycker! -
Jo, de håller längre. Större text. Bekvämare att hålla i när man sitter och läser med boken i knät eller på bordet.Cornellia skrev 2010-09-07 22:49:57 följande:Jag har aldrig förstått det där med inbundna? Det finns juh INGA fördelar öht? -
? Än katonnage? Dom är ju i samma storlek, samma vikt (ungefär) och samma beetende?lövet2 skrev 2010-09-07 23:25:46 följande:Jo, de håller längre. Större text. Bekvämare att hålla i när man sitter och läser med boken i knät eller på bordet.
Skillnaden är väll att man har plast (med motiv) på utsidan på ena, och nått tygliknande på andra? -
Jag köpte en del böcker i kartonnage tidigare, men jag har slutat. De höll för en genomläsning, och sedan gick de sönder ...Cornellia skrev 2010-09-07 23:28:22 följande:? Än katonnage? Dom är ju i samma storlek, samma vikt (ungefär) och samma beetende?
Skillnaden är väll att man har plast (med motiv) på utsidan på ena, och nått tygliknande på andra? -
Vad 17 gör du med dina böcker?lövet2 skrev 2010-09-07 23:29:28 följande:Jag köpte en del böcker i kartonnage tidigare, men jag har slutat. De höll för en genomläsning, och sedan gick de sönder ...
Jag har (uppenbarligen) bara katonnage, och jag är en sådan som läser om och om igen, om mina böcker är väldigt fina. Men för mig går inbundna böcker sönder bara jag tar i dem. Spännande hur olika det är
-
Pocket eller kartonnage. Jag avskyr omslagspappret på inbundna, det glidet av och blir trasigt.
-
Inbundna böcker är att föredra eller kartonnage. Pocket om man ska ha med boken på en resa eller sitta ute och läsa.
-
Valde annat för jag läser precis vad som helst, i vilket format som helst UTOM ljudböcker eller e-böcker.
jag skiter alltså i vad boken är gjord av, bara det är en bok! -
Annat: Så länge det inte är en ljudbok eller en e-bok, så spelar det ingen roll.