• Ninninn

4 missfall.. Finns det hopp?

Vilaa skrev 2012-03-04 11:53:39 följande:

Har plussat!!!! =)

Men har som sagt småblödit från ägglossning, ibland mer färskt blod och ibland bara brunt. Ska jag hämta ut fragminet ändå? Hatar att få positivt och småblöda (har ju alltid gått åt helvete) men samtidigt är det ju ett pluss. Åhh Ingenmansland!!

Grattis håller tummarna för dig
  • Ninninn
    Minus75 skrev 2012-03-04 23:10:37 följande:
    Lillis:  Du skrev om att du blev kallad till en annan läkare på SU... Jag har varit där otaliga gånger, dels för undersökningar, MF-utredning och operationer i samband med MF.

Jag har varit där sammanlagt 14 gånger sedan augusti 2010 och aldrig sett en läkare mer än en gång. De har så himla många som jobbar där och verkar ha stor omsättning på sin personal, vilket blir väldigt jobbigt när man måste dra sin historia varje gång man kommer dit...

Nu har jag som sagt hamnat hos LB (har även flyttat fr Gbg till Borås) och han har lovat att vi bara ska ha honom och ingen annan. Bara det känns som ett stort steg framåt.

Så att du får olika läkare på SU betyder inte nåt alls. Den väl tilltagna tiden var kanske för att de vet att du måste dra alt fr början..

Hoppas att allt går bra när du går dit!
    Jag har gått hos LB efter mitt 4:e ma han va jätte bra för att han verkligen brydde sig tog många prover osv! är de hans studie du ska vara med i eller har du han bara som läkare?
  • Ninninn
    Minus75 skrev 2012-03-05 21:56:21 följande:
    Vi ska vara med i hans studie. Jag vet inte om det kommer att ge något men det känns iaf bra att veta att man har någon att vända sig till med sin oro.
    Är du/ni också med i hans studie?
    Vi var med där 5:e graviditetern men även den slutade i ma tyvärr! jag personligen ångrar mig att jag var med å spenderade viktig tid i hans studie, när man får upprepade mf så är ju tiden de viktigaste man har åren bara rullar på och när man är med där vet man inte om man får trombyl eller placebo och nu ett år senare har han fortfarande inte ringt å sagt vad jag åt! Många lyckas få behålla sin graviditet hos honom men inte jag därför var de bortkastad tid för oss!
     Men självklart håller jag tummarna att de går annorlunda för er  
  • Ninninn
    Minus75 skrev 2012-03-07 00:02:27 följande:
    Men kan man inte få fortsätta hos honom även efter att man eventuellt har "misslyckas"? Han är ju inte enbart forskare, utan läkare också? Fast du kanske inte gillade honom?
    Har du försökt att ringa och fråga honom om vad du fick? Om det var placebo kunde det ju vara idé att få testa trombyl, fast utanför studien?
    Det jag känner är bra med Lennartgrejen är ändå det där med att vi bara ska vända oss till honom. Det kändes som om vi har slösat en massa tid på SU eftersom vi aldrig hade en och samma läkare två gånger. Alla hade olika teorier och olika sätt att bemöta oss. Fruktansvärt irriterande och slitsamt!
    Så här var de! när vi va där och gjorde vul och fostret var dött då gick vi in och pratade med honom och då frågade vi om han kunde skicka remiss eller pratat med någon på Sahlgrenska utifall vi kunde får göra IVF varför kan inte vi få den hjälpen även fast man blir gravid vi står ju här utan barn! han skulle då ringa sin kollega på repro och höra av sig! detta var i mars förra året så ett år har gått nu! två månader efter att vi var hos honom så fick jag komma till en ny läkare på Östra hon är verkligen kanon av henne har jag nu fått massa medicin Trombyl, fragmin, prednisolon och progetseron nu har ju inte detta heller hjälpt tyvärr!

Jag hade för ca en månad sedan ett missat samtal från LB där han frågade hur de går för oss jag har inte ringt upp för jag tycker ett år är lite väl länge att vänta på att höra av sig på, vet inte om han någonsin ringde dom på repro och frågade om IVF.
    Ja ska inte klanka ner på LB för han är bra men du får trå på dig när de gäller mediciner få honom att skriva ut progesteron, fragmin och trombyl han kan göra de om han vill men han vill nog få fram nått i sin studie men för mig var de meingslöst att slösa tid de är ju medicner vi med upprepade mf behöver och inte sockerpiller!

Får du tidiga mf eller sena?     
  • Ninninn

Ja man kan ju inte påstå att d är trevligt att t sprutor på sig själv men de e bara att bita i de sura äpplet å göra de! Jag tog min sista spruta i september för de va då ja fick de senaste missfallet å ja e fortfarande blå på magen skit sexigt faktiskt :(

• Ninninn

Står de någonstans hur många som lyckats hod LB i hans studie?? jag är en som inte lyckades men de hade varit intressant att veta!!

• Ninninn

Ja all forskning är ju jätte bra synd bara att forskningen kring immunologiska orsaker inte kommer någonstans i Sverige tror nog de kan vara många av oss tjejers problem men svaret får man utomlands tyvärr

• Ninninn

Äntligen händer de nått här i Sverige!! Men hjälper innohep mot immunförsvaret?

• Ninninn

Önskar så att även jag var en av Lennarts patienter som lyckades men de va jag inte tyvärr =( kan inte förstå va de är för djävul man går omkring å bär på i kroppen som inte vill att man ska lyckas! varför kan inte min kropp fungera som alla andra normala människors!!

• Ninninn
    Pimpinellan skrev 2012-03-24 18:35:23 följande:
    Nej,jag har varit förkyld hela veckan och inte kunnat åka på affären. HATAR att testa,grav.test betyder ingenting i min värld så jag vill verkligen inte. Testat 6 ggr på 5 år typ. Men mens måste jag få för att kunna fortsätta. Önskar illamåendet varje dag försvann också...
    Men de är ju jätte bra att du mår illa då är du ju gravid förhoppningsvis =) håller tummarna för dig
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?