4 missfall.. Finns det hopp?
marieh och ni andra: Hur är det?
Idag har jag varit på hysteroskopi, livmodersundersökning. Efter fyra missfall har jag ännu inte blivit erbjuden det utan det var först efter att jag fått en massa info här på fl som jag bad om det. Inga problem, jag har fått det mesta jag bett om, men problemet är att man själv måste komma med initiativet! Fragmin och prednisolon har jag blivit erbjuden men många andra tester och just denna undersökning hade inte hänt annars. 
För vad hände, jo läkaren hittar sammanväxter mellan fram- och baksidan av livmodern. Detta kan mycket väl förklara missfallen! Ok, där ändrades förutsättningarna igen... Frågan är när det uppkom, enligt läkaren kunde både förlossning (1) och missfall (4) ha orsakat detta. Men inte kan väl läkare göra skrapningar utan att upptäcka det? I så fall måste det ha hänt efter andra missfallet och då hade jag ju i alla fall två missfall beroende på andra faktorer. Suck. Om sex veckor ska det kollas att det inte läker ihop fel igen. Jag får fråga mer då. 
Men visst är det mest positivt att ett fel faktiskt hittats och förhoppningsvis åtgärdats.
Kramar till alla kämpande!

. Nu blev jag depp när jag sammanfattade dagen...
. Nu blev jag depp när jag sammanfattade dagen...