• Den lilla M

4 missfall.. Finns det hopp?

Annica P: ett litet tips på ett naturläkemedel som tas flitigt våra grannländer, Norge och Danmark, både vid ivf och hos dem som har haft upprepade MF/MA. Kalas "babyklister" men heter egentligen Fructus Femina. Finns och köpa online från häslobutiker i Danmark. Jag har själv tänkt att testa det vid nästa graviditet!
    Lycka till!! Kram 

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Annica P: jag har frågat dettta och fick detta svar: 
    Fructus femina comp. tages straks efter at graviditeten er konstateret og ca. 2 måneder frem. Dosering af Fructus femina comp: 10 dråber 3 x dagligt.

Själv väntar jag på min ÄL som nu borde vara 4-6dagar bort. Det blir första försöket efter det senaste MF. Vi får se hur det går men jag har inga större förhoppningar då det brukar ta ca 9försök för oss att bli gravid!

Hur mår alla ni andra? 

• Den lilla M
    Kärt barn har många namn skrev 2011-09-15 09:18:50 följande:
    Lilla M: som här då! Suck! Pratade med gubben imorse o ska ringa gyn om pergo.
    När kan detta bli en rolig resa?!
    Idag är ingen bra dag!
    Jag tror nog aldrig att de kan bli en rolig resa. Själv tror jag inte att jag någonsin kommer kunna slappna av vid en eventuell graviditet. Kanske när jag kommit över halvtiden eller så (om jag nu någonsin kommer så långt).
    Jag tänkte också be min gyn om pergo till nästa månad, det ska ju göra ÄL lite starkare sägs det ju. Har testat det 2ggr förut var av jag blev gravid på ett av dem försöken.

Hur som helst en stor kram till dig från mig :) 
  • Den lilla M

Najje jag håller mina tummar så hårt det bara går för din skull.. jag hoppas så innerligt att det ska gå vägen för dig den här gången! Kramar

Hos mig händer ingenting just nu.. fick en svag stegring på ÄL test i fredag och hade ÄL känningar men sen så igår och idag var strecket helt blankt..  å tempen har inte gått upp så jag vet att jag inte missade stegringen. Men nu blir det till att vila med sexet tills jag fått fullt utslag på stickan. 

• Den lilla M

det är cykel 2 efter mitt senaste MF förra cykeln så pausade vi ju pga att jag fick behandling mot dold bacteriel vaginos (vilket kan vara en bidragande anledning till MF)

• Den lilla M
    Kärt barn har många namn skrev 2011-09-18 22:01:15 följande:
    Ok, hur upptäcktes det?
    dem kollade i microskåp och såg att det var fullt av dessa elaka bakterier (dem kan ju vara enligt nya rön en starkt bidragande orsak till tidiga MF). Så självklart hoppas jag att det stämmer i mitt fall.. men först måste jag ju få ÄL. negativt idag igen, men ska testa igen på em.
  • Den lilla M
    Ruby01 skrev 2011-09-19 00:40:46 följande:
    Förstår precis hur du känner eftersom jag varit med om ett missfall fem gånger nu. Men mitt råd till dig är: GE INTE UPP!! Efter fyra missfall fick jag en liten pojke, alltså min femte graviditet gick hela vägen och resulterade i min lilla skatt! 
    Jag hoppas verkligen att det blir så i mitt fall också. Tack för att du sprider lite hopp!!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?