• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • timoa

ninni- neeej inte du oxå!!! fy vad detta känns orättvist!! usch vad ledsen jag blir. förstår du känner en enorm ilska, om man bara kunde få veta varför, så man kunde göra ngt åt det nästa gång.
    ååååååååååååååååååååå, säger som jag skriv till annicap- önskar så att jag (eller ngn annan) kunde göra ngt för dig just nu, önskar att INGEN skulle behöva uppleva det du gör.
    suck.
    stor varm kram!

• Solrosen82

Hej tjejer!

Tittade in på den här sidan när jag surfade runt på FL. Jag beklagar alla som lider av missfall, jag har haft turen att aldrig drabbas själv. Så jag vet inte hur ni mår.

Jag ville bara berätta om en tjej jag har läst om. Hon fick missfall på missfall för att hon hade B12 brist. Om man har det så utvecklas inte fostret och då blir det missfall. Har inte följt tråden så jag vet inte om ni har skrivit om det. Men har ni inte det så kan det ju vara värt att kolla upp.

Lycka till alla!

Kramar

• Ninninn

Känns som om de e dags att starta en ny tråd igen med " 5 missfall!! Finns det hopp "
    Undra hur länge vi kommer få hålla på med dett jäkla elände.....

Väntar fortfarande på att fostret ska komma ut, verkar vara segt denna gången men har de inte kommit tills ikväll får jag väl åka till sahlgrenska å få fler cytotec

• timoa

ninnih-måtte det komma igårn så du slipper sitta på gynakuten.... jag tog cytotec första MF men de skulle ju verka inom typ 24h tror jag, men det tog en vecka.....som sagt-hoppas det går fort för dig...kram!

annicap- hur mår du nu då? har allt kommit ut?

solrosen82- vad gulligt att du tittade in med tips, det uppskattas alltid

• Ninninn

God morgon!

Inget som har kommit ut här ännu, jag har tagit cytotec alla 5 gångerna och innan har de alltid kommit ut inom typ 8 timmar men icke nu, ringde till gyn akuten men blev kopplad till en växel där dom sa att gyn akuten inte tar emot samtal så ja måste åka dit å sätta mig.

När ja va där efter 4 missfallet så kände dom igen mig undra va dom säger idag då haha detta e bara ett stort jävla skämt.
    Ja e så fruktansvärt trött på livet för de suger nått så fruktansvärt.

Men men nu beger jag mig till mitt stammis ställe sahlgrenska.

Tjing

• timoa
    Ninninn skrev 2011-03-20 06:46:11 följande:
    God morgon!

Inget som har kommit ut här ännu, jag har tagit cytotec alla 5 gångerna och innan har de alltid kommit ut inom typ 8 timmar men icke nu, ringde till gyn akuten men blev kopplad till en växel där dom sa att gyn akuten inte tar emot samtal så ja måste åka dit å sätta mig.

När ja va där efter 4 missfallet så kände dom igen mig undra va dom säger idag då haha detta e bara ett stort jävla skämt.
    Ja e så fruktansvärt trött på livet för de suger nått så fruktansvärt.

Men men nu beger jag mig till mitt stammis ställe sahlgrenska.

Tjing
    lider med dig!!
    ett tips om du inte orkar vänta på gynakuten- boka tid för skrapning/VUL så får du se sen att allt kommit ut....
    kram
  • Najje79

Hejsan! har inte läst hela tråden men känner så med er som behöver gå igenom detta!

Jag har haft ett MA och två MF. Går och gör IVF efter 7 års försök på hemmafronten (vilket då enbart har resulterat i MA i v13).
    Första två IVF-försöken lyckades men slutade i MF i v 6 o 7. Nu går jag och väntar på resultaten på missfallsutredningen som vi startade i början på mars.

Hoppas det är okej att jag hoppar in här med er.

Styrkekramar till er som just nu går igenom detta fruktansvärt orättvisa!!

• Barbaboo

Men jösses mina kära FL hjärtevänner..
    Vad ska jag skriva...

VA FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!

Det är en sådan liten procent som drabbas av upprepade missfall - och det är VI som
    är dom procenten verkar det som!!
    Jag är väldigt väldigt tacksam över att vi har varandra i de här stunderna. Vi vet vad vi går igenom och det är en tröst om något så litet..

AnnikaP, Jag har inte läst här på flera dagar och nu förstår jag att du redan varit hos Dr Yang.
    Hur har det gått? Fick du ngn diagnos? Örter? Man kan alltid prata med hennes dotter som klarar svenska jättebra, det är henne jag har mailkonversation med, sen pratar hon med Dr Yang i sin tur =)

Ninnin82, tänker på dig..

All min kärlek och alla mina tankar går till er nu som lider...

Jag återkommer med min process.. har mens nu som kom typ 7 dagar efter ÄL och det är galet!
    Jag vill inte ha kort lutealfas, det innebär att jag måste ta proggisar fram till BIM..

Ang B12 brist.. jag har kollat detta test och lider inte av B12-brist.. MEN min kompis som har den bristen säger att det inte visar på "vanliga" tester. hon har nämligen fått det utrett via psykiatrin (B-12 brist är tydligen vanligt nrä man lider av depression, trötthet, yrsel mm också) och de på psyk säger att Vårdcentralerna inte upptäcker bristen.. Ja man blir inte klok, man ska få ta reda på allt själv. ..

Nej, jag lägger min tro hos kineserna, de talar om obalanser och det kan jag då hålla med om =)

Tjing

• Annica P

Åh, Ninnin vad jag lider med dig! Det är fruktansvärt att det ska hända igen! Och som om det inte räcker med att graviditetsförhoppningarna gick upp i rök, ska kroppen trilskas också. Min enda tröst är att vi ändå har en väl utvecklad akutsjukvård (det är värre med delar av resten). I ett mindre utvecklat land hade jag nog inte överlevt mitt första missfall utan förblött. Hur mår du nu? Hur går det med partner och relationen? Jag skulle starkt rekommendera er båda att träffa någon typ av kurator. Jag/vi gjorde det runt andra missfallet (som var mitt värsta) och även om de inte kan lösa problemet kan det vara skönt mentalt. Jag kan inte sätta mig in i din situation helt eftersom jag ändå fått ett barn. Kan ni tänka er adoption tror jag att det är kan vara skönt för er att dra igång den processen. Då finns det hopp om barn, fast på ett annat sätt. Jag tycker själv att jag är för gammal nu, det är några år för sent.

Välkommen Najje! Tråkigt att du behöver sälla dig till vår skara, men det underlättar otroligt att ha några bundsförvanter.

B12: vet inte om det mätts på mig eller hur värdena i så fall var, men jag äter TrioBe och där ingår både B12 och folsyra, så jag hoppas jag är på den säkra sidan där. Tack för tipset!

För mig har det inte hänt något kroppsligt än. Tycker att det gör lite ont till och från, men sedan blir det lugnt ett tag. Träffade dr Yang i lördags. Jag fick ingen diagnos, som jag uppfattade det. Någon obalans, men inget större. Till saken hör att jag dels är gravid, dels hade partajat till över kl 3 natten innan, stukat foten på dansgolvet och därmed inte sovit speciellt bra de få timmarna :) Men hon kanske inte störs av sådana tillfälliga saker. Det var svårt att veta hur mycket av det jag sa som hon förstod. Hon verkade inte veta mycket om de mediciner jag tagit hittills. Dock fick jag köpa ett antal påsar med märkliga örter som jag ska koka te på, men inget att tugga marieh. Denna omständiga procedur av både stekning och kokning har jag inte gett mig in på än, får bli i morgon. Kan ärligt talat inte avgöra om jag kan tro på det eller inte. Ska maila henne efter denna kuren.

Kram alla!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?