• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • Annica P

Åh marieh, vad härligt att du fick ett så bra intryck! Hoppas att du kommer att må väldigt gott och få en kines på köpet Glad. Fortsätt berätta! Jag blev förvånad över detta med kalla drycker och glass. Det hade jag inte hört förut, det känns så naturligt med t ex kallt vatten, särskilt för mig som inte tycker om kaffe och sällan dricker te. Kanske något att tänka på. Vetekudde på magen borde också vara bra.

Jag har också fått akupunktur och värmelampa på magen. Tror tom att hon eldade på nålarna vid ett tillfälle, det hade just med livmoderns temperatur att göra. Har dock inte brytt mig om akupunkturen den här gången.

Välkommen Mamma77! 10 missfall! Hur har du klarat att hantera det? Just nu (med min sjätte graviditet, varav en lyckad) håller jag det långt ifrån mig. Det är bara en dragen lott som troligen är nit, så det känns hanterbart just nu.

Angående min progesteron har jag slutat med krämen nu, men är inte helt övertygad...

• timoa

mamma77- glömde säga välkommen... välkommen
    frågar jag med-hur klarar man av så många mf....du måste vara stark  du...

annicap- jo, jag förstår hur du tänker, men när mina akupunktörer har förklarat låter det helt vettigt, tanken är ju att embryot ska ha det varmt & gott därinne, det ska vara en mild miljö och kommer det då ner iskallt så är det inget bra.... för min del är det det största uppoffringen-att inte äta GLASS..... värre än vinet tom.....älskar glass, brukar äta ca 1l/dag...

frågade om vetekudden till min akupunktör, men hon sa "absolut inte" då det skulle förvärra, och nu kommer jag banne mig inte ihåg VARFÖR..... hon tipsade om en slags tub av angora/silke som jag nu köpt (ca350kr) och har runt magen from ET till v12. man behöve inte köpa en sån, men viktigt är att man inte har bomull direkt mot magen (sade hon då) utan hellre då ett silkes linne under de vanliga kläderna.
    detta är spec viktigt under vinter såklart.

• Barbaboo

Hello alla girls

Mamma77, välkommen =)

Jag tuggar i mig mina vidriga örter och om 2 veckor ska jag börja med kinesisk akupunktur här på min hemort.
    Det känns fantastiskt bra, jag fortsätter med yoga och minimerar mitt kaffe. Dricker mycket te och njuter faktiskt av det.. har till o med börjat lite smått med att dricka te till maten.. jag blir nog själv en kines snart =)

Jag har beställt ett par böcker också inom kinesisk medicin.

Jag tycker om filosofin inom kinesisk medicin och jag är realistiskt hoppfull och förväntasfull.
    Jag kommer inte ändra hela mitt västerländska tanke och levnadssätt, mer att jag kompletterar med
    österländsk filosofi.. känns jättebra.

Fortsätt berätta hur det går, jag mår jättebra i alla fall och kommer vänta ett par månader till att försöka bli gravid.
    Vill börja med mina behandlingar först.

Kram

• Annica P

marieh, du kommer att må som en prinsessa av allt nyttigt!

På måndag blir det dags att ringa gyn för vul. Eftersom läkaren verkar varit borta i flera veckor (har inte funnits telefontider ens) blir det nog lagom enkelt att komma fram och dessutom få en snabb tid. Jag tror dock att hon kommer att prioritera mig bara jag kommer fram. Har precis börjat med progesteronkrämen igen eftersom jag hittade mitt mail där jag faktiskt frågade om just receptbelagda mediciner plus krämen, och det skulle gå bra.

Vad är ditt nästa steg timoa?

• timoa

marieh- underbart att du mår så bra & att du berättar. forsätt gärna

annica- hoppas du får komma dit snart....spännande. känner du ngt ännu? vilken v är du i?
    nästa steg för oss är BM besök, nästa onsdag gissar jag då får en remiss till kubb/nupp.
    är självklart mkt mer lugn efter att ha sett ett hjärta slå, men kommer inte ifrån nervositeten att det kan gå snett.... usch, vill bara se detta hjärta slå igen....har ju i minnet vad som hände marieh ..

• Mamma77

Tack alla! Ja hur orkar man? Jag kan ju säga att det inte har varit lätt och att man varit periodvis knäckt och att det tar på förhållande och livet. Men ännu ger jag inte upp. Kram

• Ninninn

Ja blir livrädd när jag inte känner någon symptom, ja kan inte slappna av tänker på de hela tiden...
    Varför går veckorna så fruktansvärt långsamt när man själv är gravid men för alla andra veckorna bara springer iväg och rätt som de e har de gått 9 månader och dom föder sitt barn......

Längtar så tills jag börjar se en liten mage men tiden går ju så långsamt.

• timoa

ninni-vilken v är du i nu? går du hos lennart, känns det bra? VUL?

• timoa

ninni-vilken v är du i nu? går du hos lennart, känns det bra? VUL?

• Ninninn

v. 7+4 idag ja går hos Lennart och de känns verkligen jätte bra, han tar mycket prover och bryr sig till skillnad från andra läkare som inte gör nått. Men man är ändå orolig man vill ju så gärna att de ska gå vägen.

Jag var på vul i v. 6+1 men inget hjärta syntes till då, han trodde att de va några dagar för tidigt för att kunna se så de va väl inte så roligt men ska dit om 2 veckor igen och då hoppas jag på att få se hjärtat =)

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?