• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • Annica P

Grattis Ninnin! Det känns jättekul med någon mer som är nära i tid. Hoppas vi får följas åt hela vägen.

Idag har jag varit ute med sonen i det härliga vädret. Sen har jag inhandlat och åkt längdskidor för första gången på evigheter! Härligt! Tänker inte större på graviditeten mer än att ta medicinerna. För att krångla till det ska jag på jobbresa några dagar med div kollegor imorgon, det lilla "problemet" med alkohol plus att få med sprutor (kanske de fryser sönder) och medicin på flyget. Det behöver ju inte bli officiellt direkt (det blev det förra gången pga sjukskrivning). Vi får se hur misstänksamma de är, och det är inget problem egentligen om man jämför med hela situationen.  

• flawless
    Stort härligt grattis till er som plussat !!  Solig

{#emotions_dlg.flower}

här har vi jobbat en del för att lyckats pricka in äl..nu e de bara å vänta.
    Ska väl ha mensen närsomhelst nu, eller inte ha mensen mena jag hiihi!
    Vill så gärna testa nuuuu,,,
    men ja har lite oregelbunden mens så det gör det svårare att veta när det är dags att testa??

Orkar inte med ett 4e mf nu..senaste va i sep. Rynkar på näsan 

Kram på¨er  
  • timoa
    flawless skrev 2011-02-20 22:47:51 följande:
    Stort härligt grattis till er som plussat !!  Solig

{#emotions_dlg.flower}

här har vi jobbat en del för att lyckats pricka in äl..nu e de bara å vänta.
    Ska väl ha mensen närsomhelst nu, eller inte ha mensen mena jag hiihi!
    Vill så gärna testa nuuuu,,,
    men ja har lite oregelbunden mens så det gör det svårare att veta när det är dags att testa??

Orkar inte med ett 4e mf nu..senaste va i sep. Rynkar på näsan 

Kram på¨er  
    ååååh spännande! hoppas du +ar denna gång.
    när ska du testa?

ego: VUL imorrn em, håll tummarna...!! då är jag 7+4 om vi nu får uppleva lyckan att se ett hjärta slå...!
    önskar SÅ att vi slipper MA denna gång igen,,,
  • Annica P

Tack flawless! Hoppas att du hänger på plusvågen nu Glad

Håller tummarna stenhårt timoa! Det borde väl för sjutton vara din/vår tur nu!?

Kram alla! Hoppas att det går bra med dig, marieh.

• flawless
    Jag testade idag, men inget plus,

men jag har ju ca 5v mellan min mens och då e det några dagar kvar.
    tycker ni jag ska testa igen då?

Fast jag har nu i några dagar haft mensvärkar som jag brukar få ca 1v före mens och ömma bröst,
    så jag tror inte vi lyckats den här gången Rynkar på näsan
  • Barbaboo

flawless - tappa inte modet vi är många som hoppas =) Även om det inte fungar denna gång =)

• timoa

flawless- jag säger som marieh, tappa inte hoppet! det kan ju faktiskt bli ett plus....jag håller tummarna!

annicap- tack ! ja, nu är  det verkligen vår tur!!

• Barbaboo

Hej på er bästa gänget  =)
    (Tycker det är coolt att ni hänger kvar här och berättar om med och motgångar)

Hos mig har det vuxit fram ett beslut om att inte operera bort mitt myom.
    Hela mitt väsen säger NEJ och jag måste lyssna till mitt hjärta.

Det innebär att jag måste acceptera mitt beslut och lita på att jag gör det bästa beslutet utifrån det jag tror på och vad jag känner att jag behöver just nu. (Orkar def inte gå igenom en hormonbeh, jag är trasig som det är).

Jag har dessutom pratat med läkaren som skrapade mig i torsdags och hon sa samma sak som de andra läkarna har sagt, "att sitter myomet i väggen och inte buktar inåt så är det inte det som är problemet". Hon berättade att jag hade haft en jämn och fin yta i livmodern och såg inga konstigheter alls. =)

Däremot kommer jag hänge mig totalt (så mkt jag klarar och utifrån mina egna förutsättningar) till kinesisk medicin, yoga, akupunktur, meditation, kostförändringar mm.

För det är DET jag tror på.
    Kanske inte leder till ett barn, men jag har då fixat min inre miljö till den bästa förutsättningen.
    Och det kan jag lättare leva med om det inte skulle leda till ett barn.
    Att jag, utifrån min kraft, skapade en god hälsa för en graviditet. Jag vill kunna säga; "Jag gjorde det som stod i min makt och det jag trodde på." Resten är upp till de högre makterna.

Det känns helt rätt faktiskt och jag ser fram emot att träffa Dr Yang på lördag =)

Kanske ska jag skapa en blogg här på FL utifrån den här processen..

Shit, nu måste jag lägga in brödet i ugnen så de inte jäser i hjäl..

Tjing

• timoa

TACK Annica för dina tummar!
    nyss hemkomna från VUL och vi fick se ett litet hjärta slå, känns helt overkligt, är så lycklig så det är inte sant!!
    är i v 7+4, BF 6okt.
    man är ju långt ifrån "safe" så oron kommer nog finnas där ett bra tag till men detta känns ju som ett underbart steg på vägen....

att ligga där i stolen var vidrigt, det tog kanske 10 sek innan han sade ngt, men kändes som en evighet. jag började störtböla bara jag kom in på kliniken & träffade sköterskorna. shit, vilken press detta har varit.
    vi satt i bilen upp & pratade om hur vi skulle hantera ett ev MA, hur jag skulle sjukskriva mig osv....
    är ofattbart lycklig, och hoppas bara nu det går hela vägen.....

kram!

• flawless

"marieh"- thats the spirit!! du är verkligen stark ! 

"timoa" - Va kul att höra, kan leva mig in i känslan =)
    synd att man måste drass med alla negativa känslor oxå. Nu ska det gå bra!!

tänk va starka vi kvinnor är Kyss

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?