• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • lill111
    stumpan81 skrev 2013-10-01 18:03:52 följande:
    Lill: jag har gått hos Dr G i london. Enda felet jag hade var lätt förhöjt TNF-a värde. Mn Peny i Aten tror inte att alla MF kan bero på det. Jag hade ju 3 infektioner när jag blev utredd i london, har tagit ab mot dem, men en sort är svår att bli av med och kan blossa upp tex vid graviditet. ärför ska jag ta "baby safe" ab vid graviditet.

Ok, vad var det för infektioner? Hur kan man veta om man har sådana infektioner? Kan även Dr D utreda det, kanske jag med har då...usch, denna förvirring....märker man av det att den blossar upp vid graviditet?? Vad är baby safe ab, antar att du då inte testat det innan, kanske det kan vara din lösning? Ska du även ta de övriga immunmedicinerna vid nästa graviditet?? Många frågor här, sorry för det, stort tack Stumpan!!Solig
  • miap01

Den största kampen för mig nu, är mig själv. Alla tankar och känslor som snurrar. Orkar jag fler misslyckande, klarar vårt förhållande fler misslyckande? Kommer jag kunna leva med ett beslut som innebär att vi inte försöker mer...

Jag tror jag vet svaret på en fråga, och det den viktigaste. Det är att jag kommer ångra mig i resten av mitt liv om vi inte kämpar för detta.

Just nu är det tungrott fortfarande blödningar efter skrapningen inte helt negativa gravtest heller.

I slutet av oktober ska jag på återbesök för att ta nytt cellprov sedan koniseringen i somras.

Jag kommer kräva hjälp och åtgärder!!!

Vissa dagar är allt nattsvart andra ser jag ett ljus. Bara tiden kan utvisa hur det blir och jag hoppas innerligt att vi alla får våra efterlängtade bebisar!

Ett stort grattis till plus och lyckade vul, måste det gå vägen denna gång.

Denna tråd gör mig sorgsen, men ger mig också ett stor hopp om att vi ska lyckas!

• stumpan81

Lill, det var hidden c, ureaplasma och mykoplasma. Skickade mensblod till aten för analys. Hidden c kan inte kollas i sverige, det är också den som kan blossa upp. Baby safe ab är antibiotika som inte är farligt för fostret. Jag tror jag provat det en gång tidigare. Men visst kan det vara lösningen, man vet aldrig! Kommer att ta den nästa gång. Har inte bestät än om jag ska ta de andra medicinerna. Har ju tagit dem många gånger utan resultat.
    Styrkekramar till dig miap. Känner så väl igen mig i ditt resonemang. 

• lill111
    stumpan81 skrev 2013-10-01 19:11:23 följande:
    Lill, det var hidden c, ureaplasma och mykoplasma. Skickade mensblod till aten för analys. Hidden c kan inte kollas i sverige, det är också den som kan blossa upp. Baby safe ab är antibiotika som inte är farligt för fostret. Jag tror jag provat det en gång tidigare. Men visst kan det vara lösningen, man vet aldrig! Kommer att ta den nästa gång. Har inte bestät än om jag ska ta de andra medicinerna. Har ju tagit dem många gånger utan resultat.

Oj, det finns sannerligen mycket att kolla upp! Jag antar att man då inte känner av när dessa infektioner blossar upp vid graviditet?? Kan man begära att Dr d kollar det om man åker dit tro? Visserligen behöver jag ju då pricka in mens....men det får man ju isf planera in...Japp, förstår ditt resonemang om att ej pröva de medicinerna som du testat innan,,,,hjälper ju ändå inte som du säger...det är så svårt allt det här så man vet knappt vart man ska ta vägen, tur som sagt att det finns så mkt kunskap och engagemang här inne, det är ju min livlina i detta nu nattsvarta liv..........
  • Kuben
    lill111 skrev 2013-10-01 13:16:14 följande:

Beklagar alla dina mf Kuben! Usch för detta hemska! Måste bara fråga, medicinerade du är det blev lyckad graviditet? När skedde dina mf? Tacksam om du orkar svara!

Hej!
    Ja, jag behandlades med trombyl och progesteron med mina "fullbordade" graviditeter (men båda tidiga), det gjorde jag även vid 3 av mina mf. De andra  3 behandlades jag inte.

Själv undrar jag så om det är något lurt med mitt immunförsvar. Jag har ofta känt mig febrig och påverkad vid graviditeterna. Kroppen har jobbat som bara den och jag har haft svårt att sova och kroppen är liksom hela tiden på gång (kanske helt normalt?) fram tills dess att fostret avstannat i växten. 

Sedan funderar jag ju om det finns korrelation mellan alla mina mf, att jag får prematura barn och att ena barnet var så väldigt påverkad av gulsot så länge... Läkarna avfärdade alla funderingar kring kopplingar mellan dessa händelser, men det känns som om det skulle kunna vara något.

Det var 10 år sedan jag utreddes, så det har säkert hänt massor sedan dess. Bla har inte min man utretts alls. Men jag har ingen aning om vart jag ska vända mig - är nog hopplöst gammal med mina 39 år!

kram       
  • Mamma77
    lill111 skrev 2013-10-01 12:10:49 följande:
    Tack snälla du för snabbt svar!! Uscha vad man ska gå igenom, vi har ett helvete nu, kan bara beundra er som orkat, men ni segrade!!! Du åt inget kortison denna gång? Hoppas verkligen att er goding snart blir bättre, håller alla tummar och tår!  Förstår att du bara vill nuta, men det kommer jag lovar!! Tänka att ni till slut lyckades, helt fantastiskt!!  Jag åt trombyl nu, men från plus samt Crinone, men hjälpte föga:((  Stor kram och så hoppas jag vi hörs igen!!

Hej, klart jag svarar så gott jag kan. Ja det är jobbigt och oroligt med en gulsot som inte vill ge sig:( Jag har ätit samma mediciner och tagit fragmin vid tidigare graviditeter som slutat i missfall, men denna gång gick det. Den enda skillnaden denna gång var att jag åt p-piller i 8 mån innan denna för att vila kroppen eller vad man ska säga. Kram
  • Mamma77
    Kuben skrev 2013-10-01 12:58:21 följande:
    Hej! Jag läste precis detta och vill börja med att beklaga allt du gått igenom! Det jag slås av är att vi har lite liknande historier... Jag har bara gått igenom 6 mf, och har fått 2 barn, men barn nr 1 hade oförklarlig gulsot (vattnet gick i v 31 och hon kom v 34) och hon fick sola i 3 veckor. Jag funderar nu över om det finns något samband mellan våra alla missfall och gulsoten?!? Kram och lycka till med tösen!    

Tack, oron för gulsoten som inte vill ge sig är stor. Vill ju kunna njuta. Solning för tredje veckan nu. Dom har börjat spekulera i om det kan vara något samband med missfallen , men ingen vet något alls just nu känns det som. Fick även sluta amma i 48 timmar . Hur långdragen var er gulsot? Kram
  • Mamma77
    stumpan81 skrev 2013-10-01 17:28:09 följande:
    Mamma77: Låter som att jag är i samma klass som dig! 15 MF/MA på mindre än 5 år. Svenska sjukvården hittar inga fel, är utredd utomlands också. Har ett lite aktivt immunförsvar. Det där med immunisering efter 1:a barnet kan stämma på mig, fick ett barn (föddes för tidigt) och efter det kom alla mina MF. Vad kan man göra åt det?

Jag har en son som är född 2003 sen bara missfall. Men ingen har sagt något immunisering till mig. Det är en gåta hur man kan få ett barn sen 8 år av helvete. Sen kommer min sessa och får gulsot som inte bil ge sig:(
  • Vilaa
    stumpan81 skrev 2013-10-01 19:11:23 följande:

Vilken antibiotika ska du ta då? Jag vill testa ta någon kur, hade bara ureaplasma när jag testade hos peny och åt en kur antibiotika i våras.
  • stumpan81

vilaa: Ureaplasma brukar försvinna efter en kur. Det är hidden C som är envis. Man ska ta azythromycin vid graviditet.

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?