• Den lilla M

4 missfall.. Finns det hopp?

Ninninn skrev 2011-09-19 08:47:06 följande:
    Har dom sagt att de kan vara den infektionen som orsakar dina missfall?? tänk om alla vi här inne har de men de e ju ingen läkare som någonsin gjort ett sådant test på mig!!! Varför tusan gör dom inte de då om de kan vara en bidragande faktor!!

Hur går man till väga för att få göra detta?? har du bara haft tur som kommit till en sån bra äkare som gjorde de provet på dig?  
    Dem har sagt att det är mycket möjligt att det är en bidragen orsak, min infektion var kraftig och gyn jag var till sa att hon trodde jag haft det i minst 4år. Hon sa att det ökar mf risken med 30-40% men forskningen är fortfarande ganska ny. Förut har dem bara studerat effekterna av bv i andra och tredje trimestern. Kan ju leda till sena MF och prematurfödsel och låg födelsevikt. Tydligen i USA så kollar dem efter denna bakterie om man haft ETT missfall.  Min gyn sa att hon har haft par som har försökt få barn i både 5 och 10år men bara fått mf å sen när dem har behandlats så har det gått vägen. Hon behandlar även partnern vilket inte så många andra gör i Sverige medan man i många andra länder ser det som en självklarhet att göra.

Just på grund av att det ligger väldigt färsk forskning bakom detta så är det inte många gyn som kollar det här i sverige. Vilket är synd då det är väldigt enkelt kollat. Dem tar och skrapar lite med en bomullstopz sen så kollar dem under microskåp. Men många gyn i Sverige använder sig bara utav "lukt" testet vilket bara ger utslag om du har illa luktande flytningar (vilket inte jag hade).
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Ja jag går hos privat gyn i Sverige.. eller rättare sagt jag går hos flera stycken då jag ännu inte hittat nån som gör allt!

• Den lilla M

Najje: Vi tänker på dig och hoppas att allt går vägen!! Stor kram

• Den lilla M

timoa ett stort grattis till dig och din familj!! väntar med spänning på en uppdatering sen när du får lite mer tid över!! men nu ska du ta hand om din lilla flicka och dig själv. Kramar 

• Den lilla M

Vilaa hoppas du kommer till någon bra den här gången! Själv ska jag till läkargruppen Viktoria nästa vecka och se vad dem säger.. håller tummarna på att då en cocktail utav fragmin, pred, prog och trombyl utskrivet. Å sen så åker jag utomlands och försöker fixa intralipider. Sen är det bara att hålla tummarna för att det blir en graviditet snart.

• Den lilla M

ninnin: kramar om lite extra för jag vet hur frustrerande det kan vara..

• Den lilla M

marieh: grattis säger jag iaf fast jag vet att det är med blandade känslor som man reagerar när man får plus. Hoppas hoppas hoppas att det går hela vägen för dig nu!! Stor kram

• Den lilla M
    Barbaboo skrev 2011-10-19 10:17:12 följande:

Undrar hur jag ska göra..

Åk in och be dem mäta ditt hcg idag och på fredag så får du svar. Jag håller mina tummar sten sten stenhårt för dig!! Men jag tycker iaf att det är positivt att dina test blir starkare. Kramar
  • Den lilla M

marieh: vad tar du för styrka på fragmin och trombyl? Min gyn absolut inte ge mig en kombo av fragmin och trombyl för hon anser att det är för högablödningsrisker med dem två tillsammans. Har du fått predinisilon under nån av graviditeter?

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?