• Den lilla M

4 missfall.. Finns det hopp?

Barbaboo skrev 2012-01-27 18:28:43 följande:
    Jag vill bara berätta att jag varit på RUL idag och allt såg jättefint ut.
    Vi väntar inte längre missfall, nu väntar vi barn - ett flickebarn
    Åh vad härligt att höra! Ett stort grattis till er!!! Kram
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M
    Ninninn skrev 2012-02-02 16:25:19 följande:
    Lilla M: något nytt? har du gjort vul ännu?
    Ska göra vul på måndag men känner mig inte särskillt hoppfull.. har absolut inga symptom kvar. Magen var svullen och jag mådde lite små illa på kvällen i början av veckan men från och med igår så känner jag mig helt normal...
    Men ni som orkar får gärna hålla en tumme eller två för mig på måndag Skäms
  • Den lilla M

vinter11: Varmt välkommen hit! dock trist med ännu en som kommer till tråden. Detta är en tråd man önskar att alla slapp.. Önskar dig all lycka till med utredningen. Å kom ihåg att ibland krävs det att man vänder sig till flera olika läkare för att tillslut få rätt hjälp.

• Den lilla M

Tack för alla tummar. Var på vul idag och och såg ett litet pyre på ca 21mm med hjärtslag och rörelser. Kändes otroligt skönt, längsta graviditeten hittills iafGlad. Var 8+5 -> 8+6 idag enligt min gyn vilket stämmer exakt med mina egna beräkningar.

• Den lilla M
    Together90 skrev 2012-02-06 15:12:05 följande:
    Åhhh va skööööönt.

Hur är det med symtomen nu då? har dem ökat ?

KRAM 
    nej jag har inga symptom förutom att jag vaknar en till två ggr per natt och behöver kissa.. thats it!
  • Den lilla M

Ninninn: Ja det är flera skillnader den här gången dessa är:

sjukskriven fram till vecka 16 med ordinerad sängvila, dvs jag rör mig mellan soffan, sängen, matbordet och toaletten men inte mer än så. Sk TLC metoden Tar fragmin dagligen från plus fram till två veckor efter förlossning Tar progisar från plus fram till vecka 12 (jag har dock prog brist) Började ta levaxin innan graviditeten och ska ta detta varje dag under hela gravidteten Sen så fick jag en dunderkur mot min dolda BV i Augusti efter MF nr 4. Tar två stycken omega 3 per dag totalt 2000mg
  • Den lilla M
    Varför sängvila?Ska inte en graviditet klara att man rör på sig normalt?
    Jo hos "normala" kvinnor ska det gå toppen att leva sitt liv precis som vanligt. Men det  finns forskning som visar att hos kvinnor med upprepade MF så finns det en större chans att lyckas med sk sängvila. I Sverige är det inte så stort ännu men tex i vårat grannland Norge så kan man till o med bli inlagd på sjukhus för att under dem första 12-16 veckorna få nån som tar hand om en och så att man mer eller mindre bara kan ligga still. Andra länder som jag vet testar detta är bla england, tyskland, holland, frankrike och USA.

Ninninn: Mitt TSH låg på 2,4 så jag fick levaxin en månad innan jag blev gravid och då gick det ner till 1,5. Ditt värde är mycket riktig bra ur fertilitets synpunkt
  • Den lilla M
    Together90 skrev 2012-02-07 12:36:08 följande:
    Så för mig med upprepade missfall måste jag bli sjukskriven för att lyckas inprincip enligt dem där studierna? :( 
    Det kommer ju aldrig kunna hända för mig.. har inte den typen av jobb eller läkare som tror på sånt...fan  
    nej så är det ju inte, du kan mycket väll lyckas precis som du är. Å det håller vi tummarna för att du gör!! men försök att inte lyfta så mycket tungt! 
  • Den lilla M

Annica P: Ett stort GRATTIS till lyckat UL Skål (hallonsoda) !!

• Den lilla M

Hej på er tjejer,
    Nu var det ett tag sen jag skrev men tänkte iaf uppdatera lite från min sida.

Var på VUL idag och vi såg en liten krabat på 4.59cm med slående hjärta och viftande armar och ben. Är enligt henne 11+3 men enligt mig själv 11+0. Känns overkligt att jag har kommit till v.12 och allt ser bra ut. Jag vet att det är långt kvar ännu men ändå ett steg i rätt riktning.

Är så glad över allt stöd jag fått i den här tråden!

Barbaboo: Stort grattis till v23!! {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?