-
En stor kram till dig. jag vet precis hur det känns. det blir till o med jobbigt att umgås med alla bekanta för det är alltid nån som är gravid eller precis har fått barn. Åh just orkar jag inte riktigt med dem.. Önskar ibland att man kände nån som var i samma sits som man kunde fika med och bara prata om sånt här och veta att den andra förstår. För mina vänner jag har förstår inte alls vad jag och min partner går igenom. Men det är tur att FL finns.Ninninn skrev 2011-12-02 09:39:26 följande:De har inte varait mycket positivt i mitt liv dom senasre 3 åren och de lär ju inte bli bättre för ja sitter här år ut å år in å är barnlös, var å varannan dag är de någon ny i bekantskapskretsen som är gravid å vipps kommer ungen ut 9 månader senare utan några som helst problem!!!!!!!! GAAAAAAAAAAA ja hatar att leva ibland vill bara försvinna! -
här är mensen på intågande igen... så vi lyckades inte den här månaden heller å över jul blir det paus eftersom vi kommer ha huset fullt med släktingar när ÄL borde inträffa. Men i januari blir det väl nya tag, eller så kör vi direkt på IVF. Vet inte hur många fler ggr jag orkar försöka bli gravid för att sen få MF!!
Stumpan fortsätter att tänka på dig och skickar över lite extra styrka och en stor kram!
-
marieh: hur har det gått? håller tummar och tår för dig!! kram
-
marieh: åh vad skönt då kan jag andas ut.. Ett stort grattis! Har tänkt på dig till o från idag för jag vet precis hur det är innan man lägger sig i den där gynstolen och man är livrädd att få höra dem där hemska orden..
Vilken vecka är du i nu? Kram
-
ush idag vaknade jag med en känsla av hopplöshet i kroppen.. tänk om jag aldrig får barn! vad har då mitt liv för mening?!? nej jag har sagt åt mig själv att jag inte skulle tänka så här men ändå så kan jag inte hjälpa det. tror jag känner så här för jag precis haft min mens å varje gång den kommer så känns det lite som ett misslyckande.
Jag hoppas ni andra mår och har en bättre dag! kram på er och tack för att ni finns..
-
tack för allt peppande tjejer.. det behövs verkligen!! kramar
-
jag har varit där och hon var inget för mig..lod82 skrev 2011-12-14 18:44:02 följande:Är det någon som gått hos Sofie Lagercrantz akupunktur eller hört något om henne? Hade ju hoppats på att Trombyl skulle hjälpa mig denna gång, men icke..så nu behöver jag gå vidare med något annat så därför akupunktur. Bor 2 timmar från sthlm men hittar ingen bra akupunktör närmare där jag bor..... -
hon kändes lite för mycket hokus pokus för mig.. jag kan inte riktigt sätta fingret på det. så kändes det som om hon inte lyssnade utan frågade samma frågor varje gång.lod82 skrev 2011-12-15 11:28:28 följande:Får jag fråga varför hon inte var det? Har varit hos en akupunktör tidigare för andra problem men jag kände inget förtroende för honom... -
Saftochbulle: jag håller också mina tummar för dig stenhårt! Kram på dig

-
jag hoppas verkligen att det går vägen för dig den här gången du förtjänar det. (Självklart tycker jag att alla här inne förtjänar en lyckad graviditet och en frisk liten bebis.) Men jag vet hur det känns när man ser plusset på stickan. Det är en skräckblandad glädje och ångest. Men precis som Annica P skrev så är ju plusset första steget!!Saftmedbulle skrev 2011-12-20 17:44:31 följande:Tack igen! Är ju, som sagt, glad åt plusset, men samtidigt lite avvaktande... Har börjat ta Trombyl nu i alla fall...
Ego: Själv så väntar jag på plusset.. men det det verkar inte vilja komma den här gången. Ska kontakta antingen CvL eller SH efter nyår och se hur det ser ut med väntetid när det gäller ivf. Det har ändå gått 6månader sen senaste MF. (vilket egentligen är normalt men efter så många MF så orkar jag inte riktigt fortsätta kämpa månad in o ut med ÄL test och mekanisk sex utan passion för att få ett plus). Har ju precis fått diagnosen Faktor V leiden så för min del blir det fragmin från plus samt progesteron, plus att jag nog kommer att ta även 1 trombyl per dag på eget bevåg.