-
fula blåmärkenKärt barn har många namn skrev 2012-01-07 21:23:03 följande:En fråga: ger fragminet några biverkningar som man märker. Jag tror att det inte gör det men undrar ändå....
-
du kan läsa om biverkningarna på fass:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19880318000040&DocTypeID=3&UserTypeID=0
-
jag tar 5000 ie per dag..Kärt barn har många namn skrev 2012-01-08 08:44:26 följande:Tack!! Tar ni alla 5000 ie? -
min lycka blev väldigt kort... brösten slutade ömma igår och har nu till idag återgått till sin naturliga inte så spänstiga form.. så nu är det bara att vänta på blödningen. tänker gräva ner mig i nån vecka sen så blir det till att söka mig LC i grekland. Åh funkar inte det så blir det ett försök med surrogat mamma i indien.
hoppas eran dag är bättre än min!
kramar
-
nej jag vet för även det grav testet jag tog var precis lika starkt som det jag tog i fredags, dock med väldigt utspätt urin fast så här långt efter bim spelar det ingen roll..Together90 skrev 2012-01-09 07:47:08 följande: -
ja det är på tok för tidigt tyvärr.. är bara på 4+5 så man ser inget. men eftersom testen inte blivit starkare så känns det ju som en ganska stark indikation på åt vilket håll det går!!Ninninn skrev 2012-01-09 08:27:03 följande:Men NEJ!! de kan ju pendla från dag till dag men jag vet hur orolig å bitter man blir när man inte känner nått!! är de för tidigt för VUL? -
jag vet precis hur du känner dig. Det där bestämda mekaniska sexet är verkligen inte kul. Kom på mig själv att tänka på vad jag skulle handla för mat inför veckan mm under dessa heta stunderNinninn skrev 2012-01-16 17:51:44 följande:Här har ja precis gjort ett ägglossningstest och de visade 2 st streck så då e de bara till att hoppa ner i bingen!! fy fasen va tragiskt. De är inte ens kul att ha sex längre känns som ett måste varje månad! så himla tragiskt
Haha ja du förstår hur bra det var..
-
nej inte direkt. det enda är att jag kan sova i max 5timmar på raken sen måste jag upp och kissa. Sen har jag konstant huvudvärk. Men känner inte några direkta förhoppningar inför denna graviditet. Pratade med min mamma som inte tyckte att jag borde oroa mig då hon inte hade några symptom med mig eller mina syskon. Men jag känner att jag redan har gett upp.. tyvärr!Ninninn skrev 2012-01-21 08:30:17 följande:LillaM hur går de för dig?? har du fått några symptomer tillbax? -
Ang rh - så ska man få en spruta vid missfall efter vecka 12 men inte innan. Man ska även få en spruta vid FVP och självklart efter en förlossning. Detta är pga att man inte ska skapa antikroppar mot barnet (detta vid FVP) eller mot fostret i nästa graviditet. Om det sker så kan man tvingas byta blod på barnet i magen och det är en riskfyld procedur. Jag är själv rh- och har kollat upp detta eftersom jag var fundersam just över detta när det gällde mina egna MF.
-
pimpinellan: ja jag har hört att vissa landsting ger tidigare. Ja om din man är rh- så finns det ju inget att oroa sig för när det gäller blodgrupp
!!
Men om jag någonsin kommer så långt som till v12 o ska göra FVP (vilket jag kommer att göra pga av att jag haft upprepade MF) så kommer jag se till att dem ger mig en spruta!!