• Ninninn

4 missfall.. Finns det hopp?

De verkar inte bättre än att missfall nr.6 e på väg ut =) vaknade nu på morgonen med hela trosan full med blod och de bara forsade ut när ja satt på toan, har aldrig fått så här tidigt missfall innan är bara i vecka 5 idag!!

Har sjuka värkar i rygg å höfter så ja vet ju att de e ett missfall har ju haft några stycken nu så ja vet hur de känns...

Va gör man nu då, ska ja behöva åka å sätta mig på gynakuten eller ska ja hoppas på att de kommer ut av sig själv, än så länge e de inga klumpar som kommer utan bara en jäkla massa blod!!

Helt ärligt så e ja trött på detta livet nu ja klarar inte mer nu, nu får man gå över till en hand till å börja räkna!!

Vi kommer nog aldrig få några barn.

• Ninninn

Ja har inte ont i magen ännu men sjuk värk i rygg och höfter. Barnmorskan ja pratade med sa att ja skulle komma in om ja typ måste byta binda varje halvtimma och får väldigt ont men än så länge e de lugnt. Hon sa även att ja ska göra ett grav test om tre veckor å se om de e negativt eller positivt, e de positivt så har ja förmodligen rester kvar så då va ja tvungen att komma in.

Håller alla tummar å tår för att de ser bra ut för er i morron!

• Ninninn
    Barbaboo skrev 2011-08-19 17:21:11 följande:
    Vill bara dela med mig om att jag ringde till IVF och rådfrågade lite kring upprepade missfall.

Det fanns egentligen 2 anledningar till att jag ringde, min gynläkare som jag upplevde intresserad och villig att tänka utanför ramarna (hon rådfrågade IVF läkare när hon skrev ut fragmin o progesteron) hade ju slutat på gyn och börjat på IVF kliniken, och jag ville ju nå henne och få lite pepp.

Men i alla fall så fick jag nu klart för mig att det är inte större chans att lyckas med en graviditet via IVF, för oss som har upprepade missfall. Skönt att veta för jag har såklart funderat på om det är en väg att gå.

Och som bonus på detta så fick jag då veta att min braiga gynläkare gått tillbaka till Lasarettets gynklinik och jag har nu bokat telefontid med henne nästa vecka. Det som är bra med henne är  att hon har erfarenhet från IVF och vet hur de tänker... Jag ska dela med mig allt nytt jag får till mig, det lovar jag!

Nu är det bara att hoppas att hon kan ta mig "under sina vingar".. tror vi alla behöver det när vi går igenom nästa graviditet.. att ha lugn o ro och veta vem man ska gå till.. inte olika läkare hela tiden..

Förresten.. tender love care.. har ni hört talas om den "metoden".. Hur får man veta mer om den?

Ha en fin helg alla hjältar <3
    Har också varit inne på de spåret med IVF men då är de också meningslöst då =( ja har tänkt mycke å undrar om de e dåliga ägg som blir befruktade hela tiden och då blir de missfall!!!! gör man IVF så får man ju iallafall dom bästa av dom bästa om man nu har några ens som e bra!

Ja ska till min läkare på torsdag å då SKA ja inte gå därifrån förrens jag fått med mig proggisar och prednisolon, de är den sista medicinen som finns att få nu så ja måste bara ha dom.

• Ninninn
    stumpan81 skrev 2011-08-22 11:34:30 följande:
    Hej alla! Har läst lite i den här tråden, har ni tänkt på att detta med upprepade missfall kan ha immunologiska orsaker? Så är nämligen fallet för mig, och det upptäcktes efter flera år och 9 missfall. Tyvärr kan svensk sjukvård inget om detta, jag var tvungen att åka utomlands för att få detta bekräftat samt att få behandling. Genomgår just nu behandling, men det är tyvärr ganska krångligt och dyrt eftersom den svenska sjukvården ger hemskt lite stöd och hjälp med det. De sätter bara käppar i hjulen och krånglar till allt.
    Tänkte bara skriva det att det kan vara värt att kolla upp om man fått många MF/MA.
    Lycka till!
    Får du någon medicinering nu då? Får man fråga vart du har åkt å fått denna hjälpen?

Ja de e verkligen sant att svensk sjukvård inte kan nått, ja tycker de e rena katastofen, man får själv läsa sig till mediciner och orsaker om varför man får missfall.

Ja har fått 6 ma nu å inget fel är de på mig säger läkarna men nått e de för de är inte normalt med så många missfall.  
  • Ninninn

Om de nu är så att man har immonulogiska problem finns de då någon medicin man kan få?

Ja tänkte ja skulle köpa den boken å se om ja blir nått klokare =) 

• Ninninn

Va är immunoligiska orsaken då?? ja fattar inte riktigt vad problemet kan vara?

Är de till England man ska behöva åka för att få hjälp? de e ju inte klokt!!! de är ju inte klokt att Sverige inte gör sånt här, läkarna här ser ut som frågetecken när man kommer dit å fått missfall!!! vi vet inte va de kan vara ta lite trombyl å fragminsprutor så ska de nog gå bra nästa gång......

Ja blir så trött å ledsen över allt detta, ja ger snart upp hoppet om ett barn!   

• Ninninn
    tjorven01 skrev 2011-08-23 09:28:15 följande:
    Ninnin
    För att svara enkelt på vad immunologiska orsaker till missfall är så kan man rätt och slätt säga att det på något sätt skulle kunna innebära att det är immunförsvaret som angriper embryot och att det därför blir missfall. Detta kan tom triggas igång efter att man fått ett barn eller efter ett missfall.

Själva har vi gjort 8st ivf då vi är oförklarligt barnlösa. Vi har alltid fått toppembryon tillbaka och därav har vi börjat fundera på vad som är orsaken till att det aldrig går vägen. Detta har lett oss dit vi är idag då det har kostat både tid och pengar med alla eterforskningar

Det finns olika vägar att gå
    Antingen så kan man åka över till england och ta prover eller så kan man ta kontakt med RF direkt i Chicago och skicka blod dit. Det handlar inte om att sjukvården här inte vill hjälpa utan att de inte KAN. Utomlands betalar man själv för sin vård och jag antar att en del av pengarna går till forskning. Jag kan hålla med om att det är typiskt att den forskningen inte är vedertagen här än men det kommer nog att komma, om det så dröjjer fem tio eller tjugo år. Forskningen går ju hela tiden framåt men det tar tid.

Jag har själv aldrig ens fått plus på stickan men jag kan föreställa mig vilken enormt utsatt situation ni befinner er i och hur stressande det är då jag själv känner samma sak fast jag inte ens blir gravid trots 4,5 år av försök både hemma och med IVF utan förklaring.

Jag vill absolut inte pracka på er någon lösning på problemen bara säga att det finns alternativ till vård utomlands
    För de som är intresserade säger jag bara LÄS BIBELN av Alan E Beer. Det är nästan ett måste för att förstå något överhuvudtaget då kontakterna med läkarna utomlands ofta är ganska korta och man får betala för minsta lilla fråga man vill ställa.

Lycka till vad ni än bestämmer er för att göra!!!!!
    Tack för svaret Glad 
  • Ninninn

Ja e såååå glad va hos läkarn igår å hon är en ängel för ja fick prednisolon och progesteron Glad trombyl + fragmin har ja sen innan så nu jäklar kör vi igång verkstaden snart igen å hoppas på en bebis 2012..

De måste ju bara bli 7:e gången gilt man måste ju tro de iallafall =)  

• Ninninn
    Najje79 skrev 2011-08-26 10:00:24 följande:
    Tjoho, vad bra!

Jag ska testa i eftermiddag. Jag har precis kräkts på jobbet och har en himla massa andra symptom så nu jäklar ska här plussas! Tyvärr är maken utomlands och egentligen skulle vi ha testat tillsammans på måndag när han kommer hem, men jag kan INTE vänta! Håll tummarna för mig tjejer!
    Håller alla tummar å tår för dig att de e ett pluss och att de går hela vägen denna gången Glad de måste de bara göra! har du fått någon medicin?
  • Ninninn
    Mamma77 skrev 2011-08-29 13:30:38 följande:
    Ninni 82, hur ska du använda prednisolon, trombyl, progesteron och Fragmin ? Jag menar vilka doser? Vilken vecka ska du börja och hur länge? :)
    prednisolon har ja börjat med idag, har ägglossning om ca 1 vecka 10 mg/dag! Trombyl 75mg/dag och fragmin 5000 IE/dag börjar jag med några dagar innan ägglossning och progesteron när jag fått ett pluss!!!

Har du fått samma medicin?? 
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?