• Ninninn

4 missfall.. Finns det hopp?

Annica P skrev 2011-08-29 20:54:28 följande:
    Grattis Najje! Fantastiskt kul, det behövs fler gravida i tråden!

Ninnin: Grattis till bra läkarkontakt och nytt hopp med medicinering! Intressant att höra att du medicinerar från ÄL. Det känns som det enda jag inte testat, har haft alla dessa mediciner, men alla utom trombyl började jag med vid plus. Hoppas, hoppas att det lyckas för dig! Tar du alltså 10 mg pred dagligen tre veckor av fyra (grovt räknat)? Trappar du ner om det blir mens? Eller konstant hela månaden? Nyfiken!
    Läkaren sa till mig att börja med prednisolon med en gång men kommer mensen så slutar jag å börjar igen ca en vecka innan ägglossning så de blir väl 3 av 4 veckor! dom andra medicinerna börjar jag med vid ägglossning!

Får helt enkelt hoppas att detta går bra!

Min sambo har en tatuering med sitt tur nummer 7 så nu hoppas vi att nästa graviditet blir 7:e gången gilt Glad     
  • Ninninn
    Mamma77 skrev 2011-08-30 17:24:51 följande:
    Ja jag har fått samma, men tyvärr fick jag mitt 14 missfall nu och skrapades i torsdags. Jag började med allt vid +, men egentligen ska man tydligen inte börja med Fragmin förren man vet att det sitter på rätt ställe. Om man tar Fragmin och det blir uyomkveds kan man tydligen förblöda, men vad vet jag.

Hur länge har dom sagt att du ska fortsätta med Prednisolonoch allt annat om du nu förhoppningsvis blir  gravid?

Ska du göra uppehåll om du ej får plus?

Kram å lycka till
    Åh herre gud 14 missfall de e ju för fasen inte klokt =( inget fel hittas på er heller antar jag??!!

Har inte pratat om de ännu hur länge jag ska ta medicinen men om ja inte får missfall igen så tänker jag fortsätta länge förhoppningsvis tills några veckor innan förlossning!! man måste ju tro!!

Får jag mensen så slutar jag med all medicin och börjar igen vid ägglossning, prednisolon kanske jag börjar med 1 vecka efter mens.

Känns ju inte alls kul nu när de gått åt skogen för dig med just all denna medicin =(        
  • Ninninn

timoa gud va kul, snart kommer ditt lilla mitakel ut Glad va fort tiden gick för dig, tyckte de va nyligen du va i vecka 12 typ!! tiden går så himla fort!

Själv har ja ägglossning här i dagarna men jag arbetar  kväll och är inte hemma förrens kl halv ett på nätterna å då vet ja inte om de e så lätt att väcka gubben min som ska upp kl 06.00 Skrattande  haha jaja vi får se om de blir nått denna månaden! ja äter iallafall alla mina mediciner, ja känner mig som ett vandrande medicin skåp.

Trombyl+fragmin+prednisolon+lite andra vitaminer å grejer, allt ska ju tas på olika tider me så de vill till att ha med sig alla grejer i väskan Glad 

• Ninninn

Ja tar också alla mina mediciner på morgonen! ja tar även mumomega men dom tar jag på eftermiddagen!

Ja nu håller vi tummarna att de blir ett pluss på stickan om 2 veckor och en bebis 2012 Gravid 

• Ninninn

Jätte grattis till alla er med lyckat UL håller verkligen tummarna för att det är er tur nu! de bara måste vara de.

Själv känner ja mig väldigt deprimerad idag :( tycker livet suger nått så fruktansvärt mycket, kan inte förstå varför de ska vara så orättvist :(

Ja e livrädd för att bli gravid igen vill INTE få mer missfall, ja kommer gå under om de blir en gång till.... detta tar verkligen knäcken på mig.

Vänner/arbetskamrater ploppar ut ungar hela tiden, några har fått 2 barn nu under dessa 3 år ja försökt :( detta med missfall drabbar ingen i min närhet utan de e bara ja hela tiden!!!!

Ursäkta för min bitterhet idag va bara tvungen att få ut de å ni e ju dom enda som förstår mig!

kram på er!          

• Ninninn
    Annica P skrev 2011-09-18 16:41:29 följande:

Ego: har förresten fått mens också. Det positiva är att cykeln är normal. Jag hann precis ta ett test 2 timmar innan det startade. Hur går det med er andra som var i närheten av BIM, marieh och Ninnin t ex?

Ja du för min del så fattar ja ingenting! ska ha mensen på tisdag men sen i torsdags har ja haft mörk brunt gegg som kommit ut, inte mycke men de kommer lite varje dag, en å annan liten klump är de också, vet inte vad detta e men de kanske är ett väldigt tidigt missfall vad vet ja, orkar snart inte bry mig längre....

Najje FAN varför kan allt inte bara vara normalt för en gång skull :(  

• Ninninn
    Den lilla M skrev 2011-09-18 21:53:27 följande:
    det är cykel 2 efter mitt senaste MF förra cykeln så pausade vi ju pga att jag fick behandling mot dold bacteriel vaginos (vilket kan vara en bidragande anledning till MF)
    Har dom sagt att de kan vara den infektionen som orsakar dina missfall?? tänk om alla vi här inne har de men de e ju ingen läkare som någonsin gjort ett sådant test på mig!!! Varför tusan gör dom inte de då om de kan vara en bidragande faktor!!

Hur går man till väga för att få göra detta?? har du bara haft tur som kommit till en sån bra äkare som gjorde de provet på dig?  
  • Ninninn
    Den lilla M skrev 2011-09-19 14:47:03 följande:
    Dem har sagt att det är mycket möjligt att det är en bidragen orsak, min infektion var kraftig och gyn jag var till sa att hon trodde jag haft det i minst 4år. Hon sa att det ökar mf risken med 30-40% men forskningen är fortfarande ganska ny. Förut har dem bara studerat effekterna av bv i andra och tredje trimestern. Kan ju leda till sena MF och prematurfödsel och låg födelsevikt. Tydligen i USA så kollar dem efter denna bakterie om man haft ETT missfall.  Min gyn sa att hon har haft par som har försökt få barn i både 5 och 10år men bara fått mf å sen när dem har behandlats så har det gått vägen. Hon behandlar även partnern vilket inte så många andra gör i Sverige medan man i många andra länder ser det som en självklarhet att göra.

Just på grund av att det ligger väldigt färsk forskning bakom detta så är det inte många gyn som kollar det här i sverige. Vilket är synd då det är väldigt enkelt kollat. Dem tar och skrapar lite med en bomullstopz sen så kollar dem under microskåp. Men många gyn i Sverige använder sig bara utav "lukt" testet vilket bara ger utslag om du har illa luktande flytningar (vilket inte jag hade).
    Ja ska bannemej ringa MVC å fråga om dom kan göra ett sådant prov på mig!
  • Ninninn

Va tror ni? fick ett plus i morse på stickan men e helt säker på att de e missfall eftersom ja bött brunt blod/klumpar sen i torsdags + väldigt mycket värk i rygg å höfter! de låter inte direkt positivt va??!!

Väntar på att min läkare ska ringa upp hoppas hon gör de innan helgen!!  

• Ninninn

Fy tusan va de värker i ryggen fick ta en Voltaren nu :( nu blöder ja som tusan också, detta e garanterat ett missfall!

Orkar fan inte bry mig längre! detta har verkligen börjat skada vårt förhållande :( min sambo har tidigare varit den starke som inte ger upp men nu e de ändrat!! han orkar inte längre! allt är emot oss och även er andra som e här!

Va fasen e fel med min kropp?! min livmoder vill inte ha ett barn :(
    Va mer kan man göra nu? trodde prednisolon skulle vara räddningen men inte ens de fungerar! får väl sätta ut en annons på Blocket å fråga om de finns någon surrogat mamma :)  

Detta e andra gången nu som de blir missfall så här tidigt kan de ha med fragminet att göra? om man bara fick ett svar!!       

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?