Inlägg från: Kärt barn har många namn |Visa alla inlägg
  • Kärt barn har många namn

4 missfall.. Finns det hopp?

Stumpan: varit inne på koll?

Mia: tänker på dig! Hoppas allt går bra imorgon!

Ninnin: jag har inte sett det. Men känner igen mig såå i det du skrev. Man vill inte träffa någon gravid. Letar magar överallt, tänk om hon blivit gravid osv. Jävla skitverkstad! Morr! Kram på dig!

Hej tjejer!
    Nu är jag hemma från två dagar på sjukhuset. Det blev värre för mig i lördags och jag fick åka akut in på natten. Där hade mitt hcg ökat o de såg konstigt ut på höger äggledare. Misstänkt Utomkveds och inlagd.
    På natten kom en blödning o efter det släppte smärtan. Och efter det kände jag hur hela kroppen slappnade av.

Söndagen minimal värk. Nytt hcg i måndags och det hade gått ner. Yes!!! Igår em kom jag hem med förhoppning att kroppen fortsätter få ut detta själv! Och igår satte smärtan in igen o imorse kom det ut grejer. Ja som jag sa till läkarn, har kroppen lyckats gör sig av med detta fyra gånger innan när det suttit rätt kan den väl för f-n gör det nu också! Morr! Och Japp det verkar ju så iaf. Återbesök hela torsdag fm med prover i kontroller. Suck o fy! Men nu är jag glad att jag för tillfället ej behövs opereras! Tänk vad fokus kan ändras.

Jag håller med och förstår er precis i det ni skrivit ovan. Man är rädd att bli gravid och samtidigt deppig att man inte blir det. Och sedan att det inte växer som det ska. Att inte hjärtat slår. Att något ska hända.

Jag har ju haft MA v.14,10 o 11. Så jag har nu ännu mer förståelse varför vi berättade i v21 den gången vi lyckades. Undrar bara hur jag kunde dölja det så länge!? Nu har man dock blivit härdad, tyvärr. Och de senaste två missfallen vet hela våra familjer om och även våra allra närmaste vänner. Skönt! Men att skrika ut det på jobbet eller bland bekanta är jag inte redo för!

Heja tjejer! Tänker på er!

Jag tycker surrogat borde vara tillåtet även här!

Är spolning standard på utredningen? Känns som om alla landsting för som de vill!
    Vi håller på med vårat nu. 12 rör blod från mig o 2 från mannen. Orättvist!
    Alla svar hade inte kommit in ännu, 2 1/2 vecka sedan vi lämnade blod....

Saftichbulle: vi håller också på med utredning. Är detta en del av den eller extra? Vad har ni fått göra? Vi har bara lämnat massor av blodprov hittills.

Skönt o höra Saftochbulle! Nu håller vi tummarna!

Hoppas vul gick bra idag stumpan!?

Ska själv ta mig i kragen och ringa för vidare undersökning av upprepade missfall. Men just nu vill jag bara vara ifred. Men snart så är jag nog på g och om det är lång väntetid är det ju bra att ställa sig i kö nu....

Tack lillaM!
    Nej nu får det vara nog med gynundesökningar, akuten o vara inlagd. Sååå trött på allt, speciellt sjukhus.
    Men jag ska ringa o kolla. Proverna är tagna, men ej fått svar än. Sedan är ju frågan vad de gör mera? Undersökning?
    För om det är väntetid, så vill jag att bistår i kö nu! Om jag blir erbjuden tid nästa vecka, kanske jag ber om en tid i januari istället...

Blev så ledsen då min akupunktör sa att de räknar varje graviditet som just graviditet trots missfall. Så hon avrådde mig att försöka på tre månader nu. Gaaah! TRE månader!? Jag har INTE tid med det!
    Men denna månad blir det inget tvångsex har jag bestämt. Är vi trötta o inte sugna så sover vi istället .
    Jag har Trombylrecept liggandes väntandes på att plusset skall komma...

Vad händer för din del?

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?