• Ninninn

4 missfall.. Finns det hopp?

Läkaren har inte ringt ännu :(

Ja kan fortfarande inte riktigt släppa detta med IVF!! kan inte de vara till stor hjälp?! vet att de e många som gör IVF å får missfall men i vårt fall har dom ALDRIG kollat min sambos simmare ens kan dom va defekta? kan mina ägg vara katasrof? nått e de ju som e fel men frågan e bara VAD!!!

Skulle nog behöva göra en genomgång av livmodern igen den kanske har tagit stryk från alla missfall å skrapningar under åren. Sen även detta ni skriver om slidkatarr varför tusan kollar inte alla läkare upp de för!!!    

• Ninninn
    stumpan81 skrev 2011-09-22 08:52:00 följande:
    Ninnin82: Är så ledsen för er skull!
    Har du tänkt på att missfallen kan ha immunologiska orsaker? Sånt visar sig inte på de vanliga proverna man får ta här. För att kolla det måste man vända sig utomlands, och det kostar tid, kraft och pengar! Kanske inte är vad ert förhållande behöver just nu...
    Kram på dej!   
    Ja de va en annan tjej som skrev de till mig, kan absolut vara så!! men va ja förstår så är prednisolon en behandling man får vid immunologiska orsaker! sen kanske ja åt för låg dos 10 mg/dag kanske man behöver starkare!

De är England man får vända sig till om man ska göra en sådan utredning va? herre gud att man ska behöva resa till andra länder för att få ett jäkla svar!  
  • Ninninn

Är de någon här som tror att IVF skulle kunna vara en lösning? bästa kvaliten av ägg å spermier!! sen får man väl givetvis även ta trombyl, prednisolon och proggisar kanske??

Ringde iallafall till Repro idag å pratade med en barnmorska där men dom kan inte göra något mer för mig sa hon å någon IVF genom lanstinget får jag inte!

Ringde då även till Carlanderska å gud va mycket trevligare dom e på privat sjukvård de e som dag å natt!! hon sa att de man kan göra e att komma dit å prata med en läkare å se vad man kan göra de skulle kosta 2000 kr de kan de ju vara värt. Skulle även vilja kolla upp min sambos simmare    

• Ninninn

God morgon!

Nu gjorde jag ett test till och de va ett jätte starkt plus! min läkare har inte ringt mig ännu så jag har inte tagit något blodprov.

Blöder gör ja fortfarande, de har hållt på i 8 dagar nu bruna blod och klumpar idag va de lite rött på pappret!
    Vet inte hur ja ska tolka detta men smärtan i ryggen är också fortfarande kvar :(

Skulle ju ringa min läkare när ja fått ett plus så skulle hon skriva ut proggisar till mig men NÄ hon har inte ens ringt upp de e ju fan under all kritik detta!!!

Får väl smörja mig med progesteron krämen istället då, de är väl lika bra ja börjar med medicinerna igen då till ja fått komma på vul å se hur de ser ut! 

Timoa: ja tror inte heller att ivf är lösningen men man vet ju aldrig 

• Ninninn

Här e man uppe med tuppen, vaknade 04.30 har för mycket tankar som snurrar omkring :)

Nionde dagen med blod :( men nu e de faktiskt rött med bruna klumpar, finns de någon solskenshistoria som ser ut så så dela med er!!!

Hade ja inte haft sån fruktansvärd värk i rygg/höfter så hade ja kanske haft ett litet hopp om att de kunde varit en nidis eller nått liknande men just detta med värken har ja inget positivt ifrån dom andra 6 gångerna.

Dom säger ju att hoppet är de sista som överger en men ja har tappat de helt, ja kommer fortsätta försöka få ett barn men hoppet om att de ska gå hela vägen har ja helt tappat! 

Läkaren ringde aldrig igår heller å nu e de helg, hon har väl fullt upp, ja känner mig inte speciellt viktig i hennes ögon.

Funderade på om ja skulle åka till gynakuten idag men dom gör väl ändå ingenting.

Tycker de e så konstigt att både denna gången och förra e så tidiga missfall, de hinner ju knappt fästa, men visst ska de lika gärna bli missfall så e de ju ingen ide att dra på de några veckor till men de känns bara så konstigt kanske har hänt nått där nere som inte stämmer! vad vet ja INGENTING

Hoppas ni får en trevlig lördag           

• Ninninn
    Annica P skrev 2011-09-24 18:36:36 följande:
    Ninnin: Håller verkligen tummarna för dig, för visst finns det graviditeter som gått hela vägen trots en massa blödningar. Fruktansvärt dåligt att ingen ringt upp dig! Dels för att det var ytterligare mediciner utlovade vid plus (varför har du inte redan fått recept som du kunde plocka ut direkt vid plus?), dels pga alla dina tidigare missfall. Jag är ingen bra förebild eftersom jag också tappat hoppet om min kropp och sjukvården dessutom. Kram!

Kärt barn: intressant med diagnosen på brister. Jag har också haft en kur med zink vid ett tillfälle, det ska väl vara viktigt i sammanhanget. Känner inte till GLA/efamol. Lycka till!  
    Ja de e ju proggisar jag ska börja med vid plus, vet inte varför hon aldrig skrev ut de innan, hon sa att de ändå inte gör någon nytta i början så de räcker att ta börja med dom strax efter plus! Ja får ta å ringa till Östra i morron igen (om ja kan komma undan en stund från jobbet) måste ju fasen få prata med henne!

Ja blöder fortfarande jätte mycket, nu e de som en riktig mens de liksom rinner ut när ja sitter på toan! 
  • Ninninn
    stumpan81 skrev 2011-09-24 09:13:11 följande:
    Ninnin82: Jag förstår vad du menar med att helt ha tappat hoppet! Man har blivit så sargad av alla dessa besvikelser att man faktiskt tappat tron och hoppet att det någonsin ska kunna gå hela vägen!

Mina immunologiska tester tog jag i England, hos Dr Gorgy på fertility academy. Läs gärna boken: Is your body baby friendly? av Dr Alan E Beer. Finns att beställa hos bla Adlibris. Den boken har hjälpt mig mycket, den är en bibel i dessa sammanhang!
    Ha en bra lördag(så bra du nu kan) styrkekramar till dig!  
    Va fick du för behandling här hemma i Sverige inna du sökte dig till England? Va de inget som hjälpte här hemma?

• Ninninn

timoa nu e de inte långt kvar :) wiiii

Lite Ego! de va tomt idag på ultraljudet :( så de blev missfall nr.7 herre gud 7 st de e helt SJUKT!!!!

Läkarn vet inte vad vi ska göra mer, de hon sa va att ja skulle vänta två menser (vilketja inte förstår för de spelar ingen roll hur länge man än vänar de blir ju ändå missfall) men de får man väl göra då, ja fick progesteron till nästa gång, ni som tar de när börjar ni med de??

En gång till försöker vi men sen kanske de e dags att söka sig till England för å kolla detta med imunologiska orsaker! här hemma e ju bara allt som ett ekorre hjul!!

Tror ni att man kan ringa en vanlig MVC där man bor å se om dom kan kolla om man kar slidkatarr?? orkade inte fråga min läkare de idag!       

• Ninninn
    stumpan81 skrev 2011-09-29 09:12:40 följande:
    Ninnin: Här i sverigen fick jag ta massa tester(dock inga immunologiska som visade sig vara mitt problem). Inget visade något fel på varken mig eller sambon. Fick progesteron, innohep, trombyl, prednisolon, pregnyl. Inget har hjälpt det minsta! får alltid missfall runt v 6-7. Dessa mediciner har jag testat flera av gångerna.
    Läkaren i London gav mig antibiotika för 3 olika infektioner som han upptäckte, vill att jag ska ta humira, intralipider, blodförtunnade och prednisolon(25mg, svenska läkaren skriver ut 5 mg!) 
    Hur kommer man i kontakt med denna klinik i England mailar/ringer man dom!

Hur lång tid har allt detta med din utredning tagit? är de massa blod prover man tar som upptäckte dina infektioner?

När du tog prednisolon här hemma från läkarna va de bara 5mg du fick då? ja tog ju 10mg nu men förmodligen e de alldeles för låg dos!    
  • Ninninn

Är de mågon som hört talas om UREAPLASMA??

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?