• Ninninn

4 missfall.. Finns det hopp?

Kärt barn har många namn skrev 2011-10-02 21:35:38 följande:
    Marieh: härligt!

Najje: helt underbart! Grattis!!

Nikki: Blää för mensen! Styrkepepp!

Ninni: Tyvärr inte! Stor kram till dig! Kan du be att få tala med din läkares chef eller annan med hopp om att de kan ha mer kunskap om detta? Har du kontaktat han Lennart i Borås? Kan det vara något?

Ego: bim på tisdag. Men det blev nog inget o det känns helt ok så har man fått en mens innan verkstaden börjar ordentligt igen.
    Ni som äter Trombyl tar nu flesta det från ÄL eller hela tiden?
    Prog kräm, var smörjer man det? Lika bra som vagiatorer? Från ÄL?
    Ska till gyn den 17:e o gubben o jag lägger upp planen, så tänkte stämma av med er.
    Vad mer kan man be om?

Pepp pepp på er alla! (även mig själv som har en depp helg, fick på fre em veta om en till gravid i min närhet....och det sänkte mig direkt. Suck!)
    Ja gick hos Lennart Blomqvist 5:e gången men även detta slutade ju i missfall!
    Annica P skrev 2011-10-02 23:01:32 följande:
    timoa: nu är det verkligen nära! För mig som varit på avstånd känns det som att det har gått fort, men jag är rätt säker på att du inte håller med Glad. Hoppas att förlossningen startar snart och går lätt som en plätt. Du kan ju det här.

Najje: håller fortfarande tummarna för din fortsätta graviditet.

marieh: skönt med ett bra läkarbesök och en ny plan. Håller tummarna! 

Ninnin: Ni verkar samlade igen. Har det kroppsliga gått över? Jag var inte ordinerad progesteron förrän vid plus, men när det blir missfall så tidigt känns det som att man skulle medicinerat tidigare med det mesta.

Kärt barn: prog krämen ska smörjas in på olika ställen där huden är tunn, enl "schema". Jag kan skicka instruktion som medföljer krämen, inboxa mailadress i så fall.

Ego: vet inte om det blev någon ägglossning den här månaden, har sett en "tråd" en gång och t o m gjort ett äl-test som dock inte var positivt. Knappt sex heller, så det var inte mycket att hoppas på.

Kram alla! 
    Ja nu har min kropp slutat blöda så de e skönt, ja tänkte ringa till gynmottagningen idag å fråga om man kan få ta ett Slidkatarr prov tänk om de e så att man har de utan att märka något!!

Detta och förra missfallet har ju varit så tidiga knappt så att de har fäst kanske är så att man ska börja med proggisar redan vid ägglossning och all annan medicin med fast kanske inte fragminet och trombylen! dessa två sista gångerna har ja tagit fragmin och trombyl vid ägglossning och 2-3 veckor senare missfall, kan de va något med min kropp och fragmin som inte gillar varandra, dom andra 5 graviditeterna har ja inte tagit någon medicin och då har ja iallafall gått till vecka 8-9 

Vad vet ja ingenting!! en kompis skickade sms igår å berättade att hon fått pluss på stickan!! ja blev helt varm å ledsen när ja läste de sen va ja ledsen resten av kvällen! ja kan tyvärr inte glädjas å de känns fruktansvärt!  

• Ninninn
    ÄNTLIGEN någon vettig mäniska som tror på imunologiska orsaker, såg de klippet nu, e de till Lindköping man ska åka eller?! :) de e ju närmare dit än till England :) haha!!!

Hoppas fasen dom fortsätter med denna forskningen här nu men tyvärr tar de väl några år innan läkarna gör nått åt de... 
  • Ninninn

Är de någon här som tar prednisolon?? hur hög dos tar ni?

• Ninninn

GRATTIS Najje :) de kommer går bra men ja kan verkligen förstå att du är orolig!

EGO: Jag tog 10mg prednisolon denna gången nu, jag kände inga biverkningar alls, å gått upp i vikt har ja verkligen inte gjort snarare tvärtom :) ja har kört LCHF sen efter semestern så ja har gått ner över 8 kg!! Ja tänker öka dosen prednisolon lite nästa gång.

Va å hämtade ut progesteron igår som ja fått utskrivet! hon på apoteket sa att de va något nytt!!! Crinone 8% vaginalgel någon som tar de en gång om dagen eller har ni andra proggisar 3 gånger dagligen???   

• Ninninn
    timoa skrev 2011-10-10 13:13:08 följande:
    Vi fick en liten dotter i fredags!!!!! Solig

skriver med en hand så kommer tillbaka sen med mer detaljer.

allt gick toppenbra, kom in 0940 till förlossningen, hon kom kl 1258. gick galet fort &gjorde såklart galet ont, men vi är galet lyckliga! Glad

kram alla
    Jaaaaa grattis va roligt för er! njut nu av lilla tjejen!
  • Ninninn

Ja va hos en gyn i fredags för å se om ja hade slidkatarr, de hade ja inte men däremot såg hon massa cellförändringar så dom ska ja tillbax med 3 nov e de då så att de är mycket så får ja skrapa bort de!! ja som ville försöka bli gravid igen nu direkt!!

• Ninninn

Ja man e ju inte känd för att ha ett liv som flyter!!! ja e inte alls bitter nä då :)
    Gynekologen har ringt 2 gånger sen i fredags å är orolig att jag kan ha fått ett utomkvedskap eller vad de heter men ja känner inte direkt någon smärta. Ja trodde ju ja fick mensen tillbax i söndags men så va de nog inte, på måndags kvällen kom de ut en skin bit som va stor som en fem krona! jaja ja jan ju inte påverka nått ändå bara att hänga me i eländet! 

• Ninninn
    Annica P skrev 2011-10-13 21:05:04 följande:
    Suck Ninnin, nej det går inte speciellt smidigt för dig! Hoppas verkligen att du inte har ett utomkveds dessutom, vill gyn ha in dig på ytterligare ultraljud? Kram Hjärta
    Jag ska tillbac till gyn på måndag å ta nytt HCG prov hon tyckde de va alldeles för högt så därför måste ja göra ett till! ja små blöder lite fortfarande sen i söndags men ja har inte ont så ja vet inte va detta e, antingen mens eller så har ja fortfarande rester kvar, på ultraljudet såg hon ju ingenting!

Timoa: Äe så himla glad för din skull, hoppas vi alla i tråden kommer lyckas snart me! va tog du för mediciner denna gång? 
  • Ninninn

Grattis marieh denna gången kommer de gå bra för dig, skönt att du känner symptom me de e ju jätte bra :)

• Ninninn

Fy marieh förstår hur du känner dig, de går INTE att slappna av när man går igenom detta! ja är precis som du försöker hitta symptom hela tiden gör ja inte de så går mina tankar i missfalls spåret!
    Hoppas å håller tummarna att de ser bra ut för dig och att de är din tur nu! 

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?