• Kusin Knase

Förberedelser inför ÄP!

Halloj alla modiga ÄP-töser!

Jag ska göra ÄP imorgon, liksom flera andra här. Och många, många av er har ju genomgått detta... eller ska senare. Tänkte höra lite hur ni förbereder er inför äggplockningen?

Själv ska jag raka benen... Vill inte att de ska distraheras av att jag ser ut som en karl om dem...! Nä, men för min egen skull faktiskt. Det var nog ett par månader, minst, sen senast... Däremot låter jag väl bli att raka musen, det känns lite för pinsamt. Alltså, nu pratar jag om ansning, men nääää...! Väl...? Hmmm. Jag har inte brytt mig om hur musen ser ut eller ens att raka benen när jag har genomgått VUL, men nu känns det plötsligt som en del i ritualen, liksom... som nåt viktigt... Vad säger ni?

Mer då? Ska klippa tånaglarna, det är ändå dags. Duscha som fan förstås! Smörja in mig med nåt oparfymerat. Fila fingernaglarna, men absolut inte måla dem, det får man ju inte. Gör jag aldrig ändå.

Tjahaaa...? Är det nåt annat kanske? Nån som tar med sig en maskot, förutom älsklingen?

• Svar på tråden Förberedelser inför ÄP!
  • Sweethoney

Det där med vetekudden är ett Super tips. Jag tog även med den så värmed de den till mig innan jag åkte hem så jag kunde ha den under bilfärden.
    Hjälper nästan bättre än 10 ipren

Lycka till

• blond35

Tänkte bara berätta för dej att på cura har man inga knästrumpor vid ÄP och ET så ta du och raka benen
    Kram o lycka till

• Kusin Knase

aylaen: Hehe! Jag känner mig ganska sprallig faktiskt... Det är så fantastiskt att de kan göra så här för oss!!! Vilken grej, va?! Helt underbart ju!!! Man kan ju inget annat än vara jätteglad och lycklig. Vilken chans!!

Och då vill man ju att allt ska gå rätt till och bli så bra som möjligt... Fasta efter kl tolv inatt, det lär bli lätt, jag brukar inte traska upp och rota i kylen mitt i natten! Och sen hmmm, nä jag fatar inte riktigt det där med nagellack och smycken, att man inte får ha det alltså. Händerna är väl ändå inte med där nere?! Inte mina alltså. Konstigt...

Hehe, tio år, tja du, hade nån sagt till mig för bara ett par månader sen att jag skulle göra detta hade jag aldrig trott på det!!! Helknasigt, det har gått jättefort, plopp så var vi här!! Weee, bara att hänga med!

Sweethoney: Aaaah, att ta med den var ju ett bra tips, tack för det! Har en bit att åka hem sen...

blond35: Jaså minsann, här får man höra, inga strumpor?! Ooh, tack för att du sa det!

KRAM på er, alla kämpar!

• Haley

Sitter här och läser om era förberedelser och kan inte låta bli att le. Visst är vi kvinnor lite fåniga?

Jag har iaf tänkt att raka benen och mellan benen. På det sistnämnda stället är det redan rakat men innan plocket kommer musen förvandlas till igelkott om jag inte gör det. Annars har jag väl inte tänkt så mycket på några förberedelser. Jo, jag ska ta ut min piercing, men inget annat.

• Kusin Knase

Haley: Det enda jag kan tycka är himla fånigt är att raka benen... det är det dummaste jag nånsin har gjort!! Skulle aldrig ha börjat med det, några ljusa fjun, vem bryr sig, liksom. Nu är jag t o m hårigare än min håriga karl!!

Annars är det väl inte så fånigt, mest lite charmigt, va?! Med allt detta planerande... Och jag är väl egentligen kontrollmänniska så det är rätt skönt att åtminstone kunna fixa lite innan man måste släppa all kontroll helt... Och tänk om man inte hade planerat nåt utan ligger och spänner sig för att man känner sig ful och skäms för sina gorillaben och sen blir man döhungrig och tvingar in sin darling in på närmaste pizzeria för att köpa en "extra allt" men man har så ont så man kan dö samtidigt så man orkar inte vänta utan stapplar kutryggig in på pizzerian och lever fan för att man bara måste ha nåt i magen och blodsockret är totalt nere under jorden och hjäääääälp... Liksom.

• Haley

Kusin Knase: Jo, jag håller med dig om benrakningen, hade också bara osynliga ljusa hårstrån och nu ser man ut som en grottmänniska! Jag är också lite kontrollfreak och det värsta var i början av behandlingen när jag och sambon gick på samtal inför IVFen. Då tänkte jag inte alls på någon undersökning eftersom vi skulle dit och prata, var det sagt. När jag minst anade säger doktorn att jag kan gå in i rummet brevid och så gör han en undersökning. Min reaktion: "Ja, visst...(paus)...IDAG???" Då hade jag inte rakat benen på en vecka och tyckte att det var såååå hemskt. Jag skämdes nog i 2 dagar. *S*

• Kusin Knase

Haley: Oooh! Uh. Jag har haft knästrumpor de flesta gångerna faktiskt... som tur är!!

• Kusin Knase

Haley: Oooh! Uh. Jag har haft knästrumpor de flesta gångerna faktiskt... som tur är!!

• Caroline76

Jag som inte ens har några ben rakar ju det lilla jag har kvar av samma anledning som ni *skrattar högt åt era inlägg*
    Jag också dessutom expert på att dra till med ritualer så fort det vankas något

Lycka till Kusin Knase!
    För min del kommer doktorn nära v 49

• Katta

Knasen... måste du fasta?? Det behövde inte jag göra.

/Katta

Svar på tråden Förberedelser inför ÄP!