• Kusin Knase

Förberedelser inför ÄP!

Halloj alla modiga ÄP-töser!

Jag ska göra ÄP imorgon, liksom flera andra här. Och många, många av er har ju genomgått detta... eller ska senare. Tänkte höra lite hur ni förbereder er inför äggplockningen?

Själv ska jag raka benen... Vill inte att de ska distraheras av att jag ser ut som en karl om dem...! Nä, men för min egen skull faktiskt. Det var nog ett par månader, minst, sen senast... Däremot låter jag väl bli att raka musen, det känns lite för pinsamt. Alltså, nu pratar jag om ansning, men nääää...! Väl...? Hmmm. Jag har inte brytt mig om hur musen ser ut eller ens att raka benen när jag har genomgått VUL, men nu känns det plötsligt som en del i ritualen, liksom... som nåt viktigt... Vad säger ni?

Mer då? Ska klippa tånaglarna, det är ändå dags. Duscha som fan förstås! Smörja in mig med nåt oparfymerat. Fila fingernaglarna, men absolut inte måla dem, det får man ju inte. Gör jag aldrig ändå.

Tjahaaa...? Är det nåt annat kanske? Nån som tar med sig en maskot, förutom älsklingen?

• Svar på tråden Förberedelser inför ÄP!
  • Kusin Knase

Fråga (igen): Ska man ta med sig vagitorierna och ta en på en gång efter ÄP?

• pemi

Vet inte hur de gör på din klinik. På Sahlgrenska får man en progesteroninjektion vid ÄP och börjar med vagetorier först vid ET. Skulle hellre ta vaggisar direkt, är sjåpig med sprutor "i baken".

pemi

• Kusin Knase

Pemi: Va, en spruta i baken?! Nä, jag har ju redan fått hämta ut vagitorier och antar att man ska börja med dem så snart som möjligt, undrar när bara.....

• ekman74

Jag ska börja med vaggisarna vid ET.

• pemi

Jo jag har också hämtat ut vaggisarna. Men på sahlgrenska envisas de med en progesteroninjektion (i baken) vid äp (den har de på kliniken, inget man hämtar ut, sedan börjar man som sagt med vaggisar på ET dagen. Men det varierar nog mellan de olika klinikerna tror jag.

pemi

• annaerika

En akut fråga. Ska ha ÄP på Torsdag och har fått hjärnsläpp om det är ikväll eller imorgon kväll jag ska ta ägglossningssprutan. HJÄLPPP!!!!

• ekman74

Om du ska på ÄP på torsdag så ska du ta ägglossnings sprutan idag

Kram

• annaerika

Ekman 74
    Tusen tack! Jag skrev upp ÄL spruta under morgondagens datum i kalendern så jag är nog lite virrig men jag minns rätt. Nu kan jag se desperat housewifes i lugn och ro.....

• Kusin Knase

Hehe, fler som är vimsiga här, ser jag!

Jahaja, vaggisar vid ET... Ja, det är klart... De kanske inte behövs innan förstås....... Fredag med andra ord!

• Sussi

Lycka till idag!! Ska själv på ÄP imorgon!
    Raka benen är redan avprickat på min listan
Svar på tråden Förberedelser inför ÄP!