• Kusin Knase

Förberedelser inför ÄP!

Halloj alla modiga ÄP-töser!

Jag ska göra ÄP imorgon, liksom flera andra här. Och många, många av er har ju genomgått detta... eller ska senare. Tänkte höra lite hur ni förbereder er inför äggplockningen?

Själv ska jag raka benen... Vill inte att de ska distraheras av att jag ser ut som en karl om dem...! Nä, men för min egen skull faktiskt. Det var nog ett par månader, minst, sen senast... Däremot låter jag väl bli att raka musen, det känns lite för pinsamt. Alltså, nu pratar jag om ansning, men nääää...! Väl...? Hmmm. Jag har inte brytt mig om hur musen ser ut eller ens att raka benen när jag har genomgått VUL, men nu känns det plötsligt som en del i ritualen, liksom... som nåt viktigt... Vad säger ni?

Mer då? Ska klippa tånaglarna, det är ändå dags. Duscha som fan förstås! Smörja in mig med nåt oparfymerat. Fila fingernaglarna, men absolut inte måla dem, det får man ju inte. Gör jag aldrig ändå.

Tjahaaa...? Är det nåt annat kanske? Nån som tar med sig en maskot, förutom älsklingen?

• Svar på tråden Förberedelser inför ÄP!
  • aylaen

hej alla glada å lite matta som jag som gjort äggplock i dag!
    hoppas det gick bra!

själv var jag jättenärvös,så jag fällde en tår när min sambo tröstade mig i stolen sen sov jag

fick ut 7 ägg!så nu hoppas jag att iallafall nått blir jättebra tills på fredag...!!åååsnälla gud!!!*ler*!
    det är nästan så man blir kristen!!hur ofta ber man till honnom

jättebamsekramar på er pemi kusinen ekman annaerika å sussi!lycka till i morgon oxå!!

puss å kram

• ekman74

Hallå!
    Jag har oxå klarat av ÄP idag, var super nervös innan.
    Jag tycker inte alls att det var så farligt som jag trott.
    Visst kändes det obehagligt men det gjorde ju inget ont. Däremot så är jag öm i magen nu efteråt, men det hör väll till.
    8st ägg blev det för mig och jag hoppas verkligen att något av dem blir befruktat.
    Återstår att se på fredag. Jag håller mina tummar för oss alla.

Kraam

• Kusin Knase

... för övrigt ska jag börja med mina vaggisar i em, ta en snart och en ikväll. Slapp spruta i baken!

• aylaen

ska du börja med dom ikväll???
    jag skulle ta en på fredag morgon!!
    hum...

• aylaen

på torsdag morgon såg jag:)
    men vaddå spruta??????

• Kusin Knase

aylaen: Så här skrev pemi igår:

pemi
    Igår 19:25 - NR: 5446937

Vet inte hur de gör på din klinik. På Sahlgrenska får man en progesteroninjektion vid ÄP och börjar med vagetorier först vid ET. Skulle hellre ta vaggisar direkt, är sjåpig med sprutor "i baken".

pemi

• Katta

Efter ÄP får man en spruta i skinkan. Och den känns ingenting

• aylaen

okej..
    ja ja ..jag får lyda dom å börja i morgon i allafall...

• pemi

Härligt tjejjer, nu hoppas vi på superägg som blir ordentligt beruktade så det både räcker till nu och frysen!

Själv plockades jag på 26 ägg idag... Får spraya ända fram till ET, måste göra vul innan då jag nästan är överstimulerad (mkt högt östradiol). Fått progesteron injektion idag och börjar med vaggisar i kväll.

Kram pemi *med mkt öm mage*

• Katta

pemi: 26 ägg!!! Herregud du måste ha varit uppsväld jättemycket???

Kram

/katta

• Katta

kan inte surfa vidare från denna tråd... konstigt... blir error

tjao

Svar på tråden Förberedelser inför ÄP!