• Kusin Knase

Förberedelser inför ÄP!

Halloj alla modiga ÄP-töser!

Jag ska göra ÄP imorgon, liksom flera andra här. Och många, många av er har ju genomgått detta... eller ska senare. Tänkte höra lite hur ni förbereder er inför äggplockningen?

Själv ska jag raka benen... Vill inte att de ska distraheras av att jag ser ut som en karl om dem...! Nä, men för min egen skull faktiskt. Det var nog ett par månader, minst, sen senast... Däremot låter jag väl bli att raka musen, det känns lite för pinsamt. Alltså, nu pratar jag om ansning, men nääää...! Väl...? Hmmm. Jag har inte brytt mig om hur musen ser ut eller ens att raka benen när jag har genomgått VUL, men nu känns det plötsligt som en del i ritualen, liksom... som nåt viktigt... Vad säger ni?

Mer då? Ska klippa tånaglarna, det är ändå dags. Duscha som fan förstås! Smörja in mig med nåt oparfymerat. Fila fingernaglarna, men absolut inte måla dem, det får man ju inte. Gör jag aldrig ändå.

Tjahaaa...? Är det nåt annat kanske? Nån som tar med sig en maskot, förutom älsklingen?

• Svar på tråden Förberedelser inför ÄP!
  • Haley

Katta: det är olika. Min förra iVF gjorde jag på RMC i Linköping och där fick jag vara fastande, fick bara dricka lite. Men jag fuskade och tog lite flingor faktiskt. Den här gången gör vi på CvL i Uppsala och de sa till mig att jag fick äta fil, yoggi osv till frukost, men ingen fast föda.

• Maskrosen

Anledningen till att man oftast behöver fasta är bl.a. att de inte vill att det ska finnas några tarmrörelser som kan störa när de är inne och plockar, d.v.s. att tarmen arbetar och då kan komma ivägen eller annars störa det hela. Men äter man fil eller yoggi eller så så behöver ju tarmarna inte arbeta så mycket och då är det ok. Sen handlar det också om att man kan bli illamående av den smärtstillande medicinen.

• aylaen

jag skall oxå fasta.
    hej å hå!

• Katta

Ojoj.... vad det är olika från ställe till ställe... vad ska man tro är bäst egentligen???

Hoppas mina tarmar är hela... fast jag har ju haft ont i tarmarna förra veckan...

Kram på er

/Katta

• Kusin Knase

Hrrrrrm. Bara för att NÅGON... (nämner inga namn, hmm.. ) tjatade om vin här... så... gissa vad jag gör nu?! Hahaha. Vadå alkis liksom. Men det är ju ett tag kvar... Ett enda glas vin när man kommer hem efter jobet, det måste väl vara okej?! För att "lugna nerverna"...

Har hittat både vetekudden och varmvattenflaskan, yes!! I darlings arbetsrum, i garderoben där. Snacka om skumt ställe... Saker hamnar väl var som helst när pedantkarln jag har stuvar undan allt och städar!

• yrre

Ha, ha!! Det tror jag är helt ok! Säkert nyttigt till och med
    Lycka till imorgon!

• Kusin Knase

Caroline76: Taaack!

Katta: Yes, inte äta efter kl 24.00, på morgonen bara ta den där medicinen vad den nu hette + ett LITET glas vatten (!), sen inget mer.

Haley: Minsann!

Maskrosen: Ahaaa. Ja, min bus-tarm lär säkert ställa till det...

aylaen: Good luck!

Katta igen: KRAM!

yrre (är du lika yr som jag?!): Danke schön!

• Kusin Knase

Have to ask you something: Ska man ha med sig vaggisarna och ta en på en gång???

• pemi

Hi, hi vilken rolig tråd! Faktum är att även jag vill raka benen innan äp... Något som jag "alltid" gör om jag ska vara barbent, oavsett situation, även om det kanske är fånigt. Bikinilinjen fixar jag också men ingen annan "ansning".

Ringar, andra smyckan och nagellack bär massor av bakterier, dessa vill man INTE ha in i operationssalen.

Även jag har fasta från kl 24, men får dricka iaf. Tänkte ta en yoggi jalla på vägen och ha med en cola. En bok är jättebra tips! Själv har jag inget vetekudde, men en elektrisk värmedyna som också fungerar bra!

Lycka till alla synkisar!

pemi

Svar på tråden Förberedelser inför ÄP!