Hattifnattan skrev 2014-03-20 18:01:20 följande:
Åh vad härligt att provtagningen gick bra! Tack för din utförliga beskrivning! Bara dagar kvar till mitt prov nu. Måndag! *Gaaaah*
Såg att du skulle göra den utökade analysen. Får man först besked på de tre trisomierna och sen på den utförliga eller allt på en gång? Håller tummarna för att du har en liten krabat i magen som mår helt hundra bra!!!
Ja de var verkligen duktiga. Förra gången jag gjorde mkp hade jag mensvärk hela dagen. Men denna gången kändes det ingenting. Det känns bara lite i själva sticket när jag böjer mig och så. Det måste ju vara ett gott tecken? Är så orolig för infektion och dåliga provsvar nu.....
Jag tror det är lite olika om hur de meddelar besked. Förra gången fick jag ett brev efter 3 veckor där det stod att allt var bra. Denna gången sa de att de skulle ringa när allt var klart. Men sen vet jag en tjej som gjort mkp nu i Uppsala, där meddelar de först trisomier och sen fullständigt resultat.
Jag väntar gärna och tar allt på en gång såvida de inte hittar en trisomi då förstås, men då ringer de nog direkt..
Stort lycka till på måndag, jag håller tummarna för dig!!