• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • maoliiin

Idag fick jag brev om om en tid till allmängenetiska mottagningen, bara sådär 3 månader efter att utredningen startades. Så jag antar att utredningen är klar och att det finns ett svar om det gäller meckels syndrom eller inte. 28 maj fick jag tid, det är ju en evighet tills dess, och inget svar får vi innan dess, så jag får fortsätta leva i min lilla bubbla :( skönt med en tid dock :/

• Charlie40
    maoliiin skrev 2014-03-20 21:46:55 följande:

Idag fick jag brev om om en tid till allmängenetiska mottagningen, bara sådär 3 månader efter att utredningen startades. Så jag antar att utredningen är klar och att det finns ett svar om det gäller meckels syndrom eller inte. 28 maj fick jag tid, det är ju en evighet tills dess, och inget svar får vi innan dess, så jag får fortsätta leva i min lilla bubbla :( skönt med en tid dock :/

Det är skönt att få prata om det och ställa frågor när det var ett tag sedan. Hoppas ni snart vågar försöka igen. Om vi blir gravid snart igen så blir det inget kub bara mkp med en riktig analys och samtal.

Kram
  • maoliiin
    Charlie40 skrev 2014-03-20 22:39:23 följande:
    Det är skönt att få prata om det och ställa frågor när det var ett tag sedan. Hoppas ni snart vågar försöka igen. Om vi blir gravid snart igen så blir det inget kub bara mkp med en riktig analys och samtal.
    Kram

Ja, det ska verkligen bli skönt att få prata om själva "sjukdomen". Och få reda på vad det är. Och återupprepningsrisk och sånt. Jag har aldrig gjort kub, men skulle tre att det blir liknande för oss när och om vi vågar försöka igen, med ett mkp och en snabb analys. Hoppas ni snart blir gravi igen och får en älskad liten bebis :) Kram
  • Charlie40
    maoliiin skrev 2014-03-21 08:06:04 följande:

Ja, det ska verkligen bli skönt att få prata om själva "sjukdomen". Och få reda på vad det är. Och återupprepningsrisk och sånt. Jag har aldrig gjort kub, men skulle tre att det blir liknande för oss när och om vi vågar försöka igen, med ett mkp och en snabb analys. Hoppas ni snart blir gravi igen och får en älskad liten bebis :) Kram
    Fick ett liiiitet streck på test imorse så det kan vara ngt på G :) om det är så blir man självklart jätteglad innan det byts till oro ända tills svaret på mkp kommer.
  • Mrs West
    Hattifnattan skrev 2014-03-20 18:01:20 följande:
    Åh vad härligt att provtagningen gick bra! Tack för din utförliga beskrivning! Bara dagar kvar till mitt prov nu. Måndag! *Gaaaah*
    Såg att du skulle göra den utökade analysen. Får man först besked på de tre trisomierna och sen på den utförliga eller allt på en gång? Håller tummarna för att du har en liten krabat i magen som mår helt hundra bra!!!
    Ja de var verkligen duktiga. Förra gången jag gjorde mkp hade jag mensvärk hela dagen. Men denna gången kändes det ingenting. Det känns bara lite i själva sticket när jag böjer mig och så. Det måste ju vara ett gott tecken? Är så orolig för infektion och dåliga provsvar nu.....

Jag tror det är lite olika om hur de meddelar besked. Förra gången fick jag ett brev efter 3 veckor där det stod att allt var bra. Denna gången sa de att de skulle ringa när allt var klart. Men sen vet jag en tjej som gjort mkp nu i Uppsala, där meddelar de först trisomier och sen fullständigt resultat.

Jag väntar gärna och tar allt på en gång såvida de inte hittar en trisomi då förstås, men då ringer de nog direkt..

Stort lycka till på måndag, jag håller tummarna för dig!!  
  • maoliiin
    Charlie40 skrev 2014-03-21 08:14:35 följande:
    Fick ett liiiitet streck på test imorse så det kan vara ngt på G :) om det är så blir man självklart jätteglad innan det byts till oro ända tills svaret på mkp kommer.

Åh, vad roligt, hoppas det är en liten krabat där inne :) Ja, det är ju den där oron och rädslan som gör att ajg inte vågar just nu. Jag vill verkligen inte vara med om det här helvetet en tredje gång :( Om det visar sig att det är meckels syndrom så kan vi ju få hjälp med provrör.. men jag vet inte om jag vill det heller! :/

Håller tummarna för er i alla fall :)

• Charlie40
    maoliiin skrev 2014-03-21 10:41:08 följande:

Åh, vad roligt, hoppas det är en liten krabat där inne :) Ja, det är ju den där oron och rädslan som gör att ajg inte vågar just nu. Jag vill verkligen inte vara med om det här helvetet en tredje gång :( Om det visar sig att det är meckels syndrom så kan vi ju få hjälp med provrör.. men jag vet inte om jag vill det heller! :/

Håller tummarna för er i alla fall :)

Det är en liten en där inne. Plus på cb digital idag :) nu är det lååååånga veckor till vi vet om allt är ok, jag måste bara tro det.
  • Charlie40
    SoMa72 skrev 2014-03-22 20:20:30 följande:
    Åh, håller tummarna Charlie40!
    Tack SoMa72, hur har det gått för dig?
  • SoMa72

Bra, peppar peppar... Är i v 36 nu och har snittdatum 17 apr, så nu närmar det sig med stormsteg.

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!