Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
Härligt att höra, grattis!
Jag har kommit in i en period där jag bara är arg. Arg på hur dåligt vården fungerar, arg på att livet är så orättvist och arg på den tid som bara går och inget händer. Känns som jag har gjort allt jag kan för att snabba upp det hela, har ringt läkaren, har ringt landstingets kansli, har ringt privatklinik och ringt Linköping. Men inget verkar gå min väg. Linköping behöver remiss för att utföra moderkaksprov och då är jag tillbaka till läkaren som vägrar skicka remiss. Från landstingets kansli får jag inga konkreta besked på vad jag kan kräva bara att det sker i samråd med behandlande läkare (och då vet vi ju hans inställning). Ska ju på extra ul imorgon men jag är så rädd att det inte ska ge mer information utan att jag kommer befinna mig i samma läge. Det som jag dessutom tycker är riktigt illa är att det fortfarande inte har ringt någon kurator, det är nu och inte om tre veckor som jag behöver hjälp.
Ja vad ska jag säga Sinni och Bubbles, skönt att höra att ni blir lika upprörda som jag. Jag har fått tid för fvp, den 16/9 och den fick jag vid KUB. Jag ringde till läkaren i måndags ang mkp men det kändes mest som han ville få mig att inte vilja göra det med motivering, det är högre missfallsrisk och att det gör mer ont. Precis som jag bryr mig om detta just nu...har väl större risker att tänka på och smärta det tål jag. Jag frågade ang min valfrihet i frågan, hans svar var bara kort att i detta fallet kan du inte välja. han sa ingenting om moderkakans placering. Jag tänker definitivt konfrontera honom imorgon ang detta! Och uttrycka min ilska över att kuratorn inte har hört av sig, känns som jag redan har förlorat förtroendet för den personen utan att ha pratat med vederbörande. Jag är glad för din skull, Bubbles att det flyter på. Det är så det ska fungera! Som patient är man en människa inte en medicinsk term även om många inom vården tror det.
Ja vad ska jag säga Sinni och Bubbles, skönt att höra att ni blir lika upprörda som jag. Jag har fått tid för fvp, den 16/9 och den fick jag vid KUB. Jag ringde till läkaren i måndags ang mkp men det kändes mest som han ville få mig att inte vilja göra det med motivering, det är högre missfallsrisk och att det gör mer ont. Precis som jag bryr mig om detta just nu...har väl större risker att tänka på och smärta det tål jag. Jag frågade ang min valfrihet i frågan, hans svar var bara kort att i detta fallet kan du inte välja. han sa ingenting om moderkakans placering. Jag tänker definitivt konfrontera honom imorgon ang detta! Och uttrycka min ilska över att kuratorn inte har hört av sig, känns som jag redan har förlorat förtroendet för den personen utan att ha pratat med vederbörande. Jag är glad för din skull, Bubbles att det flyter på. Det är så det ska fungera! Som patient är man en människa inte en medicinsk term även om många inom vården tror det.
Kom visst med dubbelt....
Grattis till er som det har gått bra för! Jag har nu varit på mitt ul och svullnaden har ändrat sig marginellt, vilket gör att vi är kvar på ruta ett. Fostret rörde dock på sig mer än sist, vilket känns bättre då det inte verkar så påverkad av det hela. Men det har en nackspalt på 7,1 mm. Jag propsade återigen på moderkaksprov och läkaren skulle tänka på det. Han var tvungen att rusa på ett patientbesök men ska ringa upp senare. Jag hoppas inte alltför mycket på en remiss...men att han skulle tänka en extra gång är ju ändå bättre ett blankt nej. Fick även ta blodprover på olika virus och ska även lämna ett avföringsprov på vårdcentralen.