• minolia

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Sinni skrev 2013-09-04 15:42:23 följande:
    Minolia: Jag beklagar verkligen! Så fruktansvärt sorgligt. Skönt att du fick en bra läkare i allafall. Det är ju en klen tröst i detta läget, men äntligen någon på din väg som var lite bra inom sjukvården. Jag hoppas ni får lite svar så småningom på vad som var fel med ditt lilla barn. Och att ni kommer igenom sorgen tillsammans på ett bra sätt. Ska ni genomföra aborten imorgon? Hoppas att det går "bra", låter fel - men jag menar så smärtfritt och fort som möjligt. Kram till dig!

Tack, jag vet inte om det blir imorgon. Vi ska träffa en läkare och sen vet jag inte hur fort de kan gå. Hoppas jag slipper vänta...
  • minolia
    Bubbles skrev 2013-09-04 23:56:22 följande:
    Minolia  Såhär skulle det ju inte bli för oss.... Fasen så orättvist..... Vill bara kramar dig hårt, hårt.... Känner så med dig  

Hur mår du? Hur känns det så här ett par dagar efter? Kram
  • minolia

Tack alla för stödet! Jag har fortfarande väldigt ont i magen efter fvp. Har dessutom en hemsk hosta så det är en plåga varje gång. Jag vet ju att läkaren fick leta lite med nålen men är det fler som har känt så här efteråt? Är lite rädd att de inte vill sätta igång mig pga att jag fortfarande känner av detta.

• minolia
    Bubbles skrev 2013-09-05 07:53:03 följande:
    Rent fysiskt är jag ok. Huvudet är det lite värre med... Mycket tankar, men vi pratar jättemycket med varandra och våra vänner och det känns bra. Massa kramar 

Förstår det, det är mycket som ska bearbetas och ältas. Men jag tror det är bra om man gör det ordentligt nu så det inte finns kvar en massa tankar en längre tid. Jag har liksom hamnat i ett nytt vakuum. Nu vill jag få allt det praktiska genomfört så att jag sen kan börja bearbeta. Gick "förlossningen"bra? Hur kändes det jämfört med en vanlig förlossning? Fick du se den lille, eller var den för liten för det? Jag gissar att vi har precis lika långt därav alla mina frågor.
  • minolia

Stort tack Bubbles för att du delar med dig av din fina berättelse. Jag är tacksam för alla detaljer för det känns som man kan förbereda sig mer då. Jag är nu på sjukhuset och har fört upp de första tabletterna men nu 2 timmar senare känner jag inget. Jag hoppas det kommer gå lika bra för mig som det verkar ha gått för dig. Stor kram på dig!

• minolia

Vill bara berätta att nu är det färdigt, det har gått jättebra. Kände ingenting, inte ens molvärk och var beredd att ta nya tabletter. Då knäppte det till i magen och allt blev blött. Jag gick till toaletten och då kom den lille ut. Är glad att jag slapp smärta och slippa vara påverkad av smärtstillande. Vi valde att ha den lille hos oss en stund. Han var så fin, fina små ben och fötter. Svullnaden syntes bara vid nacken, annars var han helt perfekt. Vi hade en fin stund med vår ängel och det känns som nu kan vi börja bearbeta detta.

• minolia

Tack alla för ett otroligt stöd! Skönt att ha andra att dela sin oro med och älta sina tankar. Stor kram till er! Idag känns det bara tomt på något sätt och jag tror ännu inte att jag riktigt har fattat att jag inte är gravid. Tror oxå att jag har fokuserat på själva uppgiften att få ut barnet och snart kommer jag väl landa och tillåta mig att sörja på riktigt. Tack igen, massa kramar till er!

• minolia
    zora6 skrev 2013-09-06 10:04:35 följande:
    Hej. Ni som nyss gjort abort får jag fråga i vilken vecka ni va. Beklagar djupt det ni gått igenom. Gjorde det skälv i april iår men va i v 17 och det sa inte plopp. Jag hade värkar och vattenavgång och slempropp och fick krysta. Är gravid igen och oroar mig såklart att set ska upprepas. Stor kram till er.

Fostret var i v13-14. BM var lite förvånad att det gick så smidigt, hon liksom väntade på att jag skulle börja få "värkar".
  • minolia
    Carla300 skrev 2013-09-09 08:30:19 följande:
    Hej! Tänkte uppdatera lite. Min son hade 1:5 risk med nacksvullnad på 3,7mm. Han föddes i förrgår och inga fel alls har hittats på honom:) Håller tummarna för er som är mitt i väntan.

Stort grattis till sonen! Härligt att höra att allt har gått bra.
  • minolia

Jag känner mig lite kluven inför nästa gång vad gäller kub. Jag vill verkligen inte behöva gå igenom den hemska väntan till fvp och striderna om att få ett mkp tidigare. Men jag vet inte vad som gäller hos oss om man kan välja fvp direkt eller hur det funkar. Sen även om risken är liten så finns ju dock en risk för missfall med fvp och mkp. Jag ska fråga hur allt detta funkar och att jag på något vis känner mig trygg i hur jag ska göra nästa gång innan jag befinner mig i valet.

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!