• minolia

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Kan berätta att idag ringde läkaren som hade pratat med en läkare i Linköping ang mkp. Så denne läkare ska troligtvis ringa mig imorgon och det kan bli mkp på onsdag. Fick åka in till KK idag för ytterligare ett ultraljud för att kolla moderkakans placering och givetvis ligger den i bakväg (min otur fortsätter tänkte jag) men tydligen sticker det fram en flik som gör det möjligt för prov. Min lille bebis är dock väldigt svullen men den kämpar på den lille stackaren. Skönt att kanske kunna avverka detta provet iaf.

• minolia
    Bubbles skrev 2013-09-01 16:43:50 följande:
    Nu har jag varit och tagit första tabletten för avbrytandet :( Ledsamt.... Minolia, hoppas  och håller tummarna för dig! 

Förstår att du är ledsen, det får man vara! Jag är ju väldigt orolig över svullnaden, det tar över oron för kromosomfel även om de kan hänga ihop med varandra. Jag har läst om andra vars foster har varit svullna och de har inte klarat sig, bara i något enstaka fall.
  • minolia
    Bubbles skrev 2013-09-03 09:58:11 följande:
    Nu ligger jag och har fått tabletterna för att bebisen ska komma ut. Känner mig så sorgsen... Ville bara skriva av mig. Kram alla

Förstår att det måste kännas fruktansvärt, hoppas att det trots allt går bra! Stor kram
  • minolia

Nu är jag trött på sjukvården.... Läkaren från Linköping skulle ringt igår men ingen ringde. Så på fm idag ringde jag och då svarade en otrevlig BM att det står en anteckning om att han skulle ringa idag. Men än är det ingen som har ringt, blir säkert inget mkp i morgon då...

• minolia

Nu äntligen ringde han, så kl 10 imorgon blir det mkp för min del. Jag hatar sprutor men jag får helt enkelt bortse från det nu...

• minolia
    Sinni skrev 2013-09-03 17:46:30 följande:
    Så bra! Får nästan lust att säga "grattis" - jag menar givetvis till att du äntligen får komma in på provtagning. Nu behöver du inte vänta så länge innan du får besked. Max 1 vecka. Jag hatar också sprutor - men har mina små knep för att klara av det. För min del gäller det att fokusera på något annat, andning tex och så går det bra ändå. Det kommer att gå bra för din del också, trots att du hatar sprutor. 

Ja, jag tog inte epidural vid min förlossning då jag hellre hade jädrans ont istället för att ta spruta. Men jag försöker inte tänka på det, ska försöka att stå ut. Även om bara vetskapen om att man har en stor nål i en gör mig svimfärdig. Ska försöka att tänka på annat. Är det någon förresten som vet om Turners syndrom ingår i de svar som kommer inom en vecka? Jag har läst att detta med svullnaden kan vara indikation på just det.
  • minolia
    WhifeM skrev 2013-09-03 18:16:19 följande:
    Va på sjukhuset idag men tyvärr gick det inte att ta MKP då moderkakan låg mot ryggen. Blev dock framflyttad 1&1/2 vecka så jag ska dit nästa V torsdag för FVP. Jädrans farande ;)

Attans, jädrans väntande oxå... En vecka är ju hur lång tid som helst. Tur dock att du blev framflyttad...
  • minolia

Måste bara fråga, ni som går och väntar på mkp el fvp samt väntar på provsvaren jobbar ni som vanligt eller är ni sjukskrivna? Jag har inte jobbat sen det dåliga beskedet på KUB men det beror främst på att barnet nästintill har fått en dödsdom pga svullnaden. Enligt min läkare så tycker han att reagerar man som jag då ska man inte göra fosterdiagnostik. Han säger det inte rakt ut men jag har ju läst mitt sjukintyg och hör ju hur han resonerar.

• minolia
    Johanna1988 skrev 2013-09-03 21:05:08 följande:
    Jag mådde jättedåligt och stannade hemma från jobbet  fram till dess att jag fick provsvaren-. Sa till chefen att jag hade "influensa".

Men då var det inte mer än en vecka? Jag har ju nu fått vänta 2 veckor till provtagning och sen är det ju att vänta på provsvaren och vem vet vad som sker därefter...
  • minolia

Min lille kämpe orkade inte mer, hjärtat hade slutat slå.... Det känns både sorgset men samtidigt en lättnad. Jag vet ju hur allvarlig svullnaden var och hjärtat orkade helt enkelt inte. Läkaren i Linköping var jättebra, han förklarade allt noga. Det blev alltså inget mkp men vi frågade om att få reda på om det var ett kromosomfel det berodde på och då sa han att vi kunde göra fvp istället eftersom barnet inte lever längre. Han försökte 2 ggr och höll på länge men det kom inget fostervatten. Han hade aldrig varit med om något liknande. Ibland är hinnorna så starka att de är svåra att tränga igenom men man brukar alltid lyckas, men inte i mitt fall. Min mage är därmed väldigt öm just nu. Han ber läkarna att analysera navelsträngen senare så vi får lite svar. Imorgon ska vi träffa läkare och få hjälp med att förlösa fostret... Jag har tänt ett ljus och gråter lite för min lilla ängel.

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!