Godmorgon! Hemma igen, Ida hostar o piper i andningen...
Glittrax, nej ingen annan allergi med i bilden än så länge i alla fall, hon är ju bara 1 1/2, men det hinner väl komma.... Jag är ju själv astmatiker, har haft det sen jag var liten, var även eksem-barn, tål inte fisk. Testade min allergi genom pricktest för några år sen, reagerade mot allt utom två saker som dom testade mot, jag är inte allergisk mot kvalster, vad det andra var minns jag inte... Men jag reagerar på alla träd, alla gräs, alla djur dom testade mot, mögel. Kul
Visst finns hoppet att hon ska växa ifrån sin förkylningsastma, men samtidigt försöker jag ställa in mig på att hon kanske inte gör det
Just nu har vi bara flytande ventoline att ge henne o det funkar sådär, men det verkar som att ju oftare hon får astma o vi får åka in så kan vi få andra mediciner o använda hemma som hon kan andas in.
Barbamamma: Nej men inte ge upp hoppet om sonen!!! Jag vet att ni har kämpat så! Vad säger han själv, är han ledsen över att inte lyckas? Det är inte hela världen att få läsa in ett par år extra! Det är det massor som gör ju! Jag gissar att han inte vill läsa vidare sen, eller? Åtminstonne här får dom ju oxå möjlighet till praktik när dom läser in o då har man kanske möjligheten till o få in foten nånstans sen för o hitta jobb. Min sambo tex gick bara högstadiet o sökte sen jobb, jobbade lite med allt möjligt o är nu parkarbetare o en förbastat duktig sådan, händig med det mesta, en av våra bästa trädfällare
Skryt vadå...? Jag jobbar ju på samma ställe, gick gymnasiet, o även lite lösa kurser på universitetet, jobbade lite, o kom ändå fram till att jag ville jobba praktiskt, utbildade mig inom trädgård o stortrivs!!! Han kanske får läsa in ett par år o sen kanske kan jobba lite, får han sen lust o utbilda sig så finns ju massor av vuxenutbildningar!! Låt honom inte deppa ihop bara, det löser sig!! Här har vi ju bonusen som blir 19 snart o inte är färdig med nian o kommer inte o bli heller.... Helt o hållet för att han är lat, tyvärr, nu går han bara o drar, går inte till skolan o sambon har inte fått iväg honom till arbetsförmedlingen heller vilket gör mig galen
Dags o ta det där snacket igen om att gör han inte det får han flytta, vi försörjer inte nån som bara vill lata sig hela dagarna!! Suck, tråkigt! Men jag tror inte han växer upp förräns vi tvingar honom o klara sig själv tyvärr.
Am zandra: härligt med ny datakabel!