Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Här är hon! Min fantastiska, duktiga dotter!!!
 Vad duktig jag är som lyckades minska ner o fixa bilden
 Vad duktig jag är som lyckades minska ner o fixa bilden   Kommer mer snart.....
  Kommer mer snart.....

Vad duktig jag är som lyckades minska ner o fixa bilden
 Vad duktig jag är som lyckades minska ner o fixa bilden   Kommer mer snart.....
  Kommer mer snart.....

Den översta är på våra nya dammar, den understa har funnits i många år. Här glider jag runt på min flakmoppe på dagarna
  Den översta är på våra nya dammar, den understa har funnits i många år. Här glider jag runt på min flakmoppe på dagarna   

Godmorgon alla!! Regn o tråkväder här idag, trist.... Jag som håller på o gräver en ny rabatt ute   Blir till o städa o kanske baka lite istället
  Blir till o städa o kanske baka lite istället
Pilea: han ser ju ut o sova gott där i alla fall mysig bild! Hittade en gång min nu snart 18-årige son sovandes på en hylla inne i linneskåpet (som han hade sina leksaker i ) hade letat en bra stund kan jag säga....
 mysig bild! Hittade en gång min nu snart 18-årige son sovandes på en hylla inne i linneskåpet (som han hade sina leksaker i ) hade letat en bra stund kan jag säga....   

Kul med familjen annorlunda! Tänker inte söka... vi är alldeles för tråkiga o vanliga   Men jag håller tummarna för barbamamma
  Men jag håller tummarna för barbamamma 
Barbamamma: men usch vad jobbigt o må sådär!!! Hoppas du kan komma iväg o kolla upp det! Härligt med skolavslutningar!!! Här har vi alla avklarade nu , skönt!!!! Puh, alla barnen med på lungröntgen, det låter tufft!! Hoppas allt går bra!!
Ain: usch vad otäckt med grannhuset!! En arbetskamrat till mig har bekanta som blev av med villan o stallet i veckan..... Eld är otäckt!!
"Vinkar till övriga , återkommer" 

Am zandra: nej fy! Stackare!!! Jag som tyckte synd om mig själv som vaknade vid 4   Tappar hår?! Det lät ju inte bra, det måste du kolla upp!! Kanske nån vitaminbrist? Underbart att Dan är på arbetsförmedlingen!! Hoppas verkligen dom kan hjälpa honom nu då
   Tappar hår?! Det lät ju inte bra, det måste du kolla upp!! Kanske nån vitaminbrist? Underbart att Dan är på arbetsförmedlingen!! Hoppas verkligen dom kan hjälpa honom nu då , tror att det är jättebra att du ställt lite krav, det är nog vi tjejer allmänt ganska dåliga på i våra relationer.
, tror att det är jättebra att du ställt lite krav, det är nog vi tjejer allmänt ganska dåliga på i våra relationer.

I`m back!!!   Åhhh vad spännande barbamamma: håller tummarna på onsdag eller torsdag då...!!! Men fy vad tråkigt att du fortfarande mår så dåligt!! Ibland är läkare (särskilt på vårdcentraler tror jag) väldigt snabba på att skicka hem folk!!
    Åhhh vad spännande barbamamma: håller tummarna på onsdag eller torsdag då...!!! Men fy vad tråkigt att du fortfarande mår så dåligt!! Ibland är läkare (särskilt på vårdcentraler tror jag) väldigt snabba på att skicka hem folk!! Vi tänker oxå åka till skara sommarland, men inte denna veckan, pengabrist
 Vi tänker oxå åka till skara sommarland, men inte denna veckan, pengabrist Sen åker barnen till sin pappa i två veckor, men nästa gång dom kommer hit hoppas jag att vi kan komma iväg dit!! Den här veckan ska det ju bli varmt o fint så det får bli "gratis-utflykter istället, sol o bad o nån tur med båten kanske
 Sen åker barnen till sin pappa i två veckor, men nästa gång dom kommer hit hoppas jag att vi kan komma iväg dit!! Den här veckan ska det ju bli varmt o fint så det får bli "gratis-utflykter istället, sol o bad o nån tur med båten kanske
Ain: en tankini skulle jag oxå behöva   Känner igen det där med bikinilinjen
 Känner igen det där med bikinilinjen   Magen putar ju lite nu, men det är väldigt få som vet om att jag är gravid, vi försöker ligga lågt eftersom det gick tokigt sist.
   Magen putar ju lite nu, men det är väldigt få som vet om att jag är gravid, vi försöker ligga lågt eftersom det gick tokigt sist.
Pilea: vad häftigt att du kom in!!! Då kan du vara stolt över dig själv!!! Det var ju många sökande. Stort grattis!!!
Hoppas ni andra har haft en trevlig midsommar!! Här var det väldigt lugnt, vi åkte inte iväg på nått firande utan hade bara min mamma o min bror här på midsommar-lunch, det var trevligt På kvällen var vi fortfarande så mätta att vi bara värmde lite rester
 På kvällen var vi fortfarande så mätta att vi bara värmde lite rester   Ida var lite snorig o rosslade lite under natten så jag gav henne av ventolinen o då somnade hon om rätt fort. På morgonen var hon riktigt tät så jag sa vid 7 att jag går upp så får hon lite välling, sen gick det fort, hon blev riktigt dassig o skrek i panik till slut för att hon inte fick luft
  Ida var lite snorig o rosslade lite under natten så jag gav henne av ventolinen o då somnade hon om rätt fort. På morgonen var hon riktigt tät så jag sa vid 7 att jag går upp så får hon lite välling, sen gick det fort, hon blev riktigt dassig o skrek i panik till slut för att hon inte fick luft kvart i åtta satt vi i bilen på väg in till jourhavande vårdcentral, där fick hon andas i n medicin, men 10 minuter senare var hon lika dålig... Dom försökte en gågn till, sen skickade dom oss vidare till akuten....  Där fick hon medicin ett antal gånger under hela dagen, o även lite extra syre eftersom hon inte syresatte sig ordentligt, så småningom fick vi åka upp till en avdelning o där blev vi kvar under natten, hon fick medicin flera gånger under natten så gissa hur många timmar jag sov....
 kvart i åtta satt vi i bilen på väg in till jourhavande vårdcentral, där fick hon andas i n medicin, men 10 minuter senare var hon lika dålig... Dom försökte en gågn till, sen skickade dom oss vidare till akuten....  Där fick hon medicin ett antal gånger under hela dagen, o även lite extra syre eftersom hon inte syresatte sig ordentligt, så småningom fick vi åka upp till en avdelning o där blev vi kvar under natten, hon fick medicin flera gånger under natten så gissa hur många timmar jag sov.... Ida däremot sov riktigt bra under omständigheterna, för då hade ju det värsta släppt. Igår eftermiddag fick vi i alla fall åka hem, det var skönt!!! Nått som var positivt var i alla fall att nu fick vi "riktiga" astma-mediciner med hem till henne, den flytande ventolinen vi hade är ju värdelös.....
 Ida däremot sov riktigt bra under omständigheterna, för då hade ju det värsta släppt. Igår eftermiddag fick vi i alla fall åka hem, det var skönt!!! Nått som var positivt var i alla fall att nu fick vi "riktiga" astma-mediciner med hem till henne, den flytande ventolinen vi hade är ju värdelös.....
Idag är det grillat på menyn här har ni andra oxå sommarväder igen?
 har ni andra oxå sommarväder igen?

Godmorgon Bäst jag skriver lite nu för sen blir det o dra iväg o bada......Sååååå varmt...
 Bäst jag skriver lite nu för sen blir det o dra iväg o bada......Sååååå varmt... Men det gäller o passa på för i slutet av veckan ska visst regnet komma! Ida är bättre nu i alla fall, funkar rätt ok att ge henne medicinerna oxå, ibland blir hon arg o vill inte vara med men för det mesta funkar det helt ok. Tar ju lite tid o vänja sig. Men om man nu ska ha nån fördel av det så är ju jag oxå astmatiker så jag vet ju hur det är o hur medicinerna funkar. Det läskigaste var att det gick så fort den här gången när hon blev dålig, från risigt till akut dålig på under en timme
 Men det gäller o passa på för i slutet av veckan ska visst regnet komma! Ida är bättre nu i alla fall, funkar rätt ok att ge henne medicinerna oxå, ibland blir hon arg o vill inte vara med men för det mesta funkar det helt ok. Tar ju lite tid o vänja sig. Men om man nu ska ha nån fördel av det så är ju jag oxå astmatiker så jag vet ju hur det är o hur medicinerna funkar. Det läskigaste var att det gick så fort den här gången när hon blev dålig, från risigt till akut dålig på under en timme . Men hoppas vi slipper många fler såna turer nu i alla fall!! Fast nästa gång sa vi att vi drar direkt till akuten o skippar mellanläget, vårdcentral/jourhavande vårdcentral.
. Men hoppas vi slipper många fler såna turer nu i alla fall!! Fast nästa gång sa vi att vi drar direkt till akuten o skippar mellanläget, vårdcentral/jourhavande vårdcentral.
Ain: 38 grader  o jag som tycker det är varmt här!!!! Då ska inte vi klaga!! Fast jag gillar ju sol o värme, jobbigast när man ska sova o allt klibbar bara
 o jag som tycker det är varmt här!!!! Då ska inte vi klaga!! Fast jag gillar ju sol o värme, jobbigast när man ska sova o allt klibbar bara 
Barbamamma: skönt att du äntligen verkar må bättre!! Inte kul o ha feber när det är så varmt! Men det lät inget vidare med makens migrän, brukar han ha det? Härligt för barnen o plaska lite, vi har en liten, liten pool till Ida oxå. Jag är livrädd för o köpa en stor till dom stora barnen, ser framför mig hur nån drunknar i den.....Usch, skulle vara konstant rädd!
Xgirl: Det blir lite konstigt det där ibland med att det förväntas att det ska köpas present till fröknar! Som du säger så finns det ju inte inom andra yrken. Jag håller med om att lite fika vore lagom, eller helt enkelt bara säga att du uppskattar dom o det jobb dom gör!! Man ska inte behöva köpa saker. Gillade Selma studsmattan? Vi har en o den är väldigt uppskattad, faktiskt så är även tonåringarna där o "skuttar" ibland
Am zandra: härligt att soooova   , hoppas du får fortsätta så!! Vad skönt att det funkade med praktiken för Dan oxå, verkar vara en bra arbetsplats!
   , hoppas du får fortsätta så!! Vad skönt att det funkade med praktiken för Dan oxå, verkar vara en bra arbetsplats!
Pilea: gillar ikea, skulle oxå vilja dra dit men just nu är det pengabrist, får vänta! Men tänk vad mycket roligt man kan hitta där!!!   

Ja just det, håller tummarna för barbamamma idag eller imorgon var det va?!! Nu ska jag packa fika-korgen, ha det bra i solskenet!!!

Hihihi, har ni oxå igelkott barbamamma? Vi har en igelkottmamma med 7 (tror vi) ungar på våran tomt Dom är sååå fina!! Dessutom hoppas jag att dom äter lite av våra mördarsniglar
 Dom är sååå fina!! Dessutom hoppas jag att dom äter lite av våra mördarsniglar   Hoppas kan man ju alltid.... Härligt att besöket gick bra, nu håller vi bara tummarna o väntar då....Spännande!!! Jag gillar oxå ikea
  Hoppas kan man ju alltid.... Härligt att besöket gick bra, nu håller vi bara tummarna o väntar då....Spännande!!! Jag gillar oxå ikea Fast ska jag shoppa går jag helst själv, mer effektivt så
 Fast ska jag shoppa går jag helst själv, mer effektivt så   Har massor jag skulle vilja köpa just nu, men som vanligt är kassan alldeles för skral, suck!! Men ska göra en liten sväng o titta lite på rean idag, brukar försöka ladda upp så jag har ett gäng nya kläder till barnen när det är dags för skola igen
   Har massor jag skulle vilja köpa just nu, men som vanligt är kassan alldeles för skral, suck!! Men ska göra en liten sväng o titta lite på rean idag, brukar försöka ladda upp så jag har ett gäng nya kläder till barnen när det är dags för skola igen
X-girl: härligt med tjejfest, det var länge sen!!! Hoppas du hade riktigt kul!!!!
Am zandra: Liten busfia du har Det gäller o ha ögon i nacken ibland
 Det gäller o ha ögon i nacken ibland   Klart ni får försöka fixa så ni kan gå båda på personalfesten!!! Gratis är gott vet du
  Klart ni får försöka fixa så ni kan gå båda på personalfesten!!! Gratis är gott vet du   Nej, skämt åsido, man får passa på när man kan göra nått tillsammans utan barn, det händer ju inte så ofta....
  Nej, skämt åsido, man får passa på när man kan göra nått tillsammans utan barn, det händer ju inte så ofta....

Barbamamma: kul med fler som är vakna så här dags Vilken rolig kotte ni har
 Vilken rolig kotte ni har   Vi har kottebebisar springande i hela trädgården nu, dom är supersöta! Nej, få höra om Alwins röntgen!!! Din svärfar måste haft en riktigt dålig dag när ni var där...
  Vi har kottebebisar springande i hela trädgården nu, dom är supersöta! Nej, få höra om Alwins röntgen!!! Din svärfar måste haft en riktigt dålig dag när ni var där... Jag hade precis som du blivit riktigt arg!!!!
 Jag hade precis som du blivit riktigt arg!!!!
Am zandra. du måste berätta ALLT om furuvik sen, vi funderar nämligen på o ta en sväng dit senare i sommar

Haha, jag är här, men har som vanligt fullt upp o tar mig liksom aldrig tid o skriva ihop nått Nu på förmiddagen har vi tapetserat en av väggarna i vardagsrummet, härligt, det går framåt!!! Snart så ska vi vara av med alla fula vävtapeter som sitter i detta hus!!! En annan tänker ju rent praktiskt oxå, på vilka dammsamlare såna tapeter är o på Idas astma
 Nu på förmiddagen har vi tapetserat en av väggarna i vardagsrummet, härligt, det går framåt!!! Snart så ska vi vara av med alla fula vävtapeter som sitter i detta hus!!! En annan tänker ju rent praktiskt oxå, på vilka dammsamlare såna tapeter är o på Idas astma Aha, så Alwin har kanske oxå astma? trist!! Fast o andra sidan, vet man väl om det så kan man ju få medicin o "ligga före" liksom, så dom inte behöver bli så dåliga. Vad tråkigt att det blev så rörigt när din pappa gick bort!! Fy, då har man ju fullt upp med att sörja.... Jag har ju en bror bara o vi funkar bra ihop, inga problem när pappa gick bort o jag tror o hoppas att vi inte kommer o bli osams när väl mamma försvinner heller.
 Aha, så Alwin har kanske oxå astma? trist!! Fast o andra sidan, vet man väl om det så kan man ju få medicin o "ligga före" liksom, så dom inte behöver bli så dåliga. Vad tråkigt att det blev så rörigt när din pappa gick bort!! Fy, då har man ju fullt upp med att sörja.... Jag har ju en bror bara o vi funkar bra ihop, inga problem när pappa gick bort o jag tror o hoppas att vi inte kommer o bli osams när väl mamma försvinner heller.
Glittrax: Hoppas allt löser sig i alla fall, tänk vad en del människor börjar bete sig konstigt när det luktar arv!!! Har haft en ex som var så, när pappa var sjuk sa han till mig att han redan hade bestämt vad han skulle göra när det kom pengar efter pappa.... ( han fick inte spendera ett öre för när pengarna kom hade vi redan gått skilda vägar   )  Lät inget vidare med ev MS, när får du svar på det?
  )  Lät inget vidare med ev MS, när får du svar på det?
Pilea: superfint bordet blev!!!

Bara jag som är vaken? Skrev ett inlägg igår kväll, men det bara försvann
 Skrev ett inlägg igår kväll, men det bara försvann , suck!
, suck! 
Pilea: Oj vad mycket gott ni har ätit , mmm, rökta räkor, det lät inte helt fel!!!! Låter som ni har en skön sommar!!! Vi har oxå massor av projekt vi vill göra, ett jättestort trädäck, fixa badrummet, köket mm
, mmm, rökta räkor, det lät inte helt fel!!!! Låter som ni har en skön sommar!!! Vi har oxå massor av projekt vi vill göra, ett jättestort trädäck, fixa badrummet, köket mm   Men vi får hålla oss till dom lite billigare, som tapeter
   Men vi får hålla oss till dom lite billigare, som tapeter   

Glittrax: Ja, inte har jag ångrat än att jag valde att lämna honom.... Han som ger våran 16åriga dotter 160kr i månadspeng (med mycket suck o stön), men rockkonserter har han råd med...Man kan bli galen för mindre . Huu vad läskigt med älgen!!! En sån vill man inte krocka med!!! Usch!! När vi precis flyttat hit fick vi ett rådjur mitt framför bilen, fick skrota bilen, försäkringsbolagen ville inte laga.... Tack o lov har vi nått som heter djurkollision i våran bilförsäkring, det vågar vi inte ta bort så mycket djur som det springer här!! Rådjur, älgar o grävlingar....
. Huu vad läskigt med älgen!!! En sån vill man inte krocka med!!! Usch!! När vi precis flyttat hit fick vi ett rådjur mitt framför bilen, fick skrota bilen, försäkringsbolagen ville inte laga.... Tack o lov har vi nått som heter djurkollision i våran bilförsäkring, det vågar vi inte ta bort så mycket djur som det springer här!! Rådjur, älgar o grävlingar....
Sambon jobbar denna veckan så nu får jag hitta på saker själv... Men äldsta sonen har slutat sitt sommarjobb nu så han o jag o Ida får väl hitta på lite saker o göra
 Men äldsta sonen har slutat sitt sommarjobb nu så han o jag o Ida får väl hitta på lite saker o göra