Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbamamma: jaså du har huset fullt av sjukaRynkar på näsan usch vad tråkigt! Fy för magsjuka!! Jo , jag tror nog att det är vattenkoppor, men hon får små små plitor liksom, inte stora blaffor. Men det är många fler än igår  o den första vi såg är mer som jag minns att vattenkoppor såg ut på dom andra barnen, hemma är vi ju i alla fall så vi får se hur det utvecklar sig. Idag går vi nog ändå ut i trädgården en sväng, förr pigg är hon ju så lite frisk luft kan ju inte skadaGlad
    Läst att det är flera av er som har små "kisslisor"Glad, minns att stora dottern var sängvätare länge, tog låååång tid innan hon var helt torr. Var på tal flera gånger med medicinering (tror till o med vi fick det utskrivet men jag hämtade aldrig ut den...) Men till slut så funkade det bara. Men nog sjutton var hon i skolålder innan hon var helt torr, om jag inte minns alldeles galet!! Så, håll ut!!! Det löser sig, även om det tar tid ibland!!

• 6barnsmamman

Godmorgon alla!!Glad Borde sätta igång med städningen nu istället för o sitta här.....
    Idag finns inga tvivel kvar i alla fall, Ida är prickig till o med upp i hårbotten....Fast än så länge verkar det inte som det kliar på henne o det är ju bra, stackaren, hon fyller ju 2 på måndag...
    amzandra: det har faktiskt gått jättebra o jobba hittills! Tog emot i ryggen förra veckan när jag gick med gräsklipparen o så börjar det bli bökigt o stå lutad när vi rensar, sätter mig hellre ner Minns att jag gick hem en hel månad tidigare när jag väntade Ida (hade semester o ta ut) o då tyckte jag ändå att det var jobbigt innan! Tänk att det kan vara så annorlunda! Men vad underbart att det verkar lösa sig på många fronter för dig!! Studierna finns ju kvar så att säga, det kan du ta tag i nån annan gång! Nu kan du se till att du o barnen mår bra! Vad är SIUS-stöd? Vad skönt att det ekonomiska löser sig, det gör ju otroligt mycket för stressen... Kram till dig!{#emotions_dlg.flower}
    barbamamma:Jag har haft två sängvätare, en av sönerna oxå, men dottern var nog snäppet värre. Minns inte vad det var för medicin, nått som skulle göra att det inte bildades så mycket urin har jag för mig? Nej dom hade aldrig lakan med larm. Jag är som du, tycker inte det är roligt o trycka i dom medicin för en sån sak så jag hämtade ju aldrig ut den....Skrattande Till slut gick det ju över ändå, men många kisslakan i tvättmaskinen blev det....
    Nehej, nu ska jag städa lite, ha det bra!!

• 6barnsmamman

Xgirl: inte ska du vara ensam om o skrivaFlört Jag är här men har fullt upp, som vanligt....Igår fyllde ju Ida 2år så vi har kalasat lite i lördags, söndags o igår...Skrattande Härligt prickig är hon fortfarande, snyggt... Ser ett par som är blåsor idag oxå så hela veckan blir väl vab antar jag.
    Kul att du hittade en byrå o fixa, rosa är fint tycker jag oxåGlad Jag fick ett ryck i helgen o började måla min gamla kökssoffa vit, blir nog bra, när jag blir klar! På vilket sätt blir du pressad att ha det på ett visst sätt hemma? Är det dina föräldrar? Låter inte kul alls!!
    Zandra: är det ett manligt drag det där med "provosorisk lösning" tro? känner igen det    Man kan få höra de mest märkliga saker när man ska separera, mitt ex föreslog att vi skulle ta två barn var, "blir ju billigare"...... Jag orkade inte bry mig om alla prylar så inte delades det 50-50 hos oss inte...Men just då visste jag att jag skulle ha möjlighet o köpa nytt av sånt jag behövde, fick ju lite pengar efter pappa ( slut nu ) Blir skönt för dig när han flyttat o du kan gå vidare med ditt i lugn o ro!
    Barbamamma: ja det verkar ju lite löjligt med straffuppgifter!! Hoppas att Alwin piggat på sig nu i alla fall!

• 6barnsmamman

Godmorgon alla! Ingen rast o ingen ro här, igåg stog väckarklocka på tio över fem...Sonen (14) skulle åka på ungdoms-sm i rugby o skulle åka från stan kl 6, jippie..... Idag har jag sovit lite längre, ända till kl6.....Då masade jag mig upp eftersom sambon jobbar helg så hade han inte hunnit träffa Ida alls för han är inte hemma förräns sent ikväll. Snart dags o skjutsa sonen till en utflykt med scouterna oxåGlad
    I onsdags var jag i ullared!!Skrattande Vi hade en bra dag, dottern o jag o pengarna rök iväg Nejdå, jag höll mig inom min budget gott o väl, det var ju bra. Inte alls farligt med folk var det heller, jätteskönt!! Runt lunch blev det lite trängsel bara men annars ingen fara allsGlad
    xgirl: Förvånad att han inte har sagt nått om bilen! Fy vad jobbigt! Hur gick det med tvättmaskinen då, hoppas det löste sig! Såna prylar bara måste funka ju!!! Beträffande det där med städningen så är mitt råd precis som övrigas, att du får försöka koppla bort vad andra tycker helt enkelt! Lättare sagt än gjort , jag vet! Som du säger, dom minns inte själva hur det är o ha småbarn....
    amzandra: det går fort ska du se, snart är det november..Flört Men fy vilken oförskämd människa du fick prata med!!! Sånt ska ju nästan rapporteras till hennes chef!! Fast det orkar man ju sällan bry sig om jag vet, inte värt besväret, men ändå!!
    Ain: Hur han kom på iden med hälften av barnen? Det är lätt, ren snålhet
    Barbamamma: Vad duktig du är med studierna!! Hoppas du är stolt över dig själv oxå!!! Hejja hejja!!!
    Nu måste jag fixa lite innan avfärd till scouterna, ska försöka hinna skriva mer senare!

• 6barnsmamman

Godmorgon alla!! Nu har det gått så där länge sen igen som jag var här...Förlåt! Men nu ska jag försöka skärpa mig, första dagen på graviditetspenningen igår, så sköööönt!Glad Vem vet, jag kanske kommer o sitta här o bomba tråden med inlägg hela dagarna
    Am zandra: likheten mellan ett staket o ett ankare? Jisses!!! Härligt att du hade en bra kryssning! Jobbigt med allergin, fast ändå skönt att veta vad det beror på? När jag gjorde testet var kvalster det enda jag inte reagerade på....  Ja jag vet att det finns kvalsterskydd o ha till madrasser o kuddar o sånt,vad kostar dom då? Är väl det som är knöligast o lösa på annat sätt, gosedjur o övriga textilier kan man ju hålla efter på ett annat sätt.

X-girl: vattenkoppor... det känns bekantGlad Ja kanske har Andreas fått det oxå? Visserligen har jag precis som alla andra hört att man blir jätttedålig som vuxen om man får det, men man vet ju aldrig? Blev det inga blåsor på hans prickar då? Kul o spana på nytt husGlad Jag bor 20 min från stan, det tycker jag är nära
    Ain: superhäftigt att du fick jobbet!!! Stort grattis!!Skål
    Barbamamma: stackars Fredrik!! Men tur ändå att skolan tar tag i det! Inte lätt i skolan alla gånger, fy sjutton, inte skulle jag vilja tillbaks till den tiden själv... Hur går det med pluggandet?Flört
    Hoppas inte jag har missat nån nu, ska försöka häng med lite bättre from nu!!
    Ha en bra dag alla!

• 6barnsmamman

Barbamamma: ge inte upp om Fredrik du o det ska inte han heller göra!!!! Kommer inte ihåg hur gammal han är, men finns det inte nån form av individuellt program hos er som man får gå om man inte blir godkänd i alla ämnen o inte kan söka till gymnasiet? Sen är det ju faktiskt så att livet står inte o faller med en teoretisk utbildning!!! Kanske ska ni o Fredrik istället prata om vad han skulle vilja göra i framtiden, känner han att han skulle vilja plugga eller vill han ha ett praktiskt arbete/praktik? Vi står ju själva här med en 19 åring (på lördag) som inte ens avslutat 9an o hoppade av IV o nu bara går o drar....Skrikandes Nu har jag börjat ställa ultimatum till hans pappa (är bonusen det gäller) att åtminstone en platsansökan ska in varje vecka , annars får han försöka försörja sig själv i eget boende!! Nu är jag nämligen förbaskad!! Ungjäkeln (Glad) erkännde till o med i början av veckan att han inte ens söker jobb just nu (tror han har sökt 2 jobb på 6 mån... o då fick han hjälp av platsförmedlaren..), inte har han skickat in papperen till försäkringskassan heller om o få ersättning, "det är ändå så lite pengar så det är ingen ide"Skrikandes Nej du, nu är det slut med det!!! GRRRR!!!
    Men, det var ju det jag skulle säga, bara för att han inte kommer o utbilda sig vidare så är han ju ingen sämre människa!! Kanske läser han in åtminstone 9an senare eller kanske inte, det visar sig!!
    Styrkekram till både dig o Fredrik!! Det ordnar sig på ena eller andra viset!!
    X-girl: ja vi bor ju i ett litet samhälle, så en liten affär o en pizzeria finns det ju ändå härGlad Men stora barnen går ju i skola i stan o det är ju där man handlar o så oxå. Kul o kolla på hus förresten, lät ju bra o få hyra ett, då kan man ju prova på om man trivs liksomFlört
    Am zandra: hu vad dyrt med madrass-skydd! Fick du nån sorts gradering på hur allergisk du är mot kvalster? Jag tänkte om du åtminstonne kan klara dig hjälpligt med o tvätta täcke o liknande ofta (kvalster dör i 60 graders tvätt om jag inte minns fel).
    Hoppas du har en lugn o skön dag idag i alla fall då, förutom tvätten...
    Ida o jag var en kort sväng till skogen förut för det har äntligen slutat regna här. Hittade lite trattisar, får rensa o fixa med dom imorgon. Lillskruttan har varit lite pipig i brösten idag så jag har trappat upp på medicinen, hoppas det inte blir värre.
    Ha det bra!

• 6barnsmamman
    FörvånadOhh nej barbamamma så menade jag ju inte!!! Förlåt!!! Jag menade att många andra ofta tycker att en teoretisk utbildning är det som räknas, inte att ni tyckte det!!!! Förlåt förlåt!!!!Jag vet ju att ni kämpar o stöttar allt vad ni kan!! Ok, men då är det ju ändå nått positivt att han själv ändå vill jobba med datorer, eller hur?Flört Jag förstår precis vad du menar med det ekonomiska förresten, så går ju mina tankar med när det gäller bonusen, jag varken vill eller kan betala för o ha en vuxen gå hemma o dra, inte nyttigt varken för honom eller oss!! Vad synd om inte IV finns kvar hos er, det är ju bra tycker jag, har en kompis son som gått ett extra år där o nu kunde söka in till gymnasiet i höst. Han var jättenöjd, han behövde den extra tiden liksom.  Har ni nån bra på skolan som ni kan prata med om vilka alternativ det kan finnas för Fredrik OM det blir så att han inte blir godkänd i allt?
    Japp, han här hemma ska få en spark nu, för nu har det gått alldeles för länge o han gör som han vill bara...
    Kram o förlåt igen...
  • 6barnsmamman

Ain: wow, vad fint det ser ut!! Då måste jag kolla in då o då o se hur det blir!!
    am zandra: trist med trasig kabel! Såg när jag bläddrade i jysk-reklamen att dom hade täcken o kuddar som var "kvalster-säkra", fast dom var nog inte så billiga dom heller...Obestämd Funkar det o äta allergimedicin mot kvalsterallergi?
    X-girl:Trist med alla sjukdomar så här på hösten, hoppas ni kommer iväg o kollar på huset i helgen istället!!
    Glittrax:förstår att du har fullt upp... Inte så länge kvar för mig nu heller... 14 dec är BF....Glad
    Barbamamma: Är nog jag som är taskig på o förklara hur jag menar!! Sorry! Nämnde ju bara bonusen sist, har ju min 14åring här oxå som har betyg körda i botten....av ren lathet enligt mig, vilket verkligen kan göra mig arg! Nu vill dom sätta in åtgärdsprogram i skolan, vilket jag tycker är bra, får se vad sonen säger... Han säger att han är helt medveten om att han måste höja sig för o kunna söka till gymnasiet o att han ska jobba, men ändå händer ingetRynkar på näsan Suck! Håller helt med dig, det är ju det att man vill att dom ska få bra förutsättningar!!!

• 6barnsmamman

Barbamamma: Ja vad frustrerande det är!! Har ju pratat med Simon flera gånger om det här o han säger att han vill jobba o höja sina betyg, men ändå så är det massor av uppgifter som släpar efter redan nu i mitten på terminenRynkar på näsan Att han sen inte kommer o plugga o satsa på skolarbetet som hans två äldre syskon gjort det har jag ju fattat för länge sen, men jag vill ju att han ska kunna söka till gymnasiet i alla fall....Suck...
    Jag tycker ju oxå att det låter som förkylningsastma som Alwin har! Hoppas ni kan komma iväg så ni får det konstaterat i såna fall, då kan man ju få mediciner därefter liksom! För Ida har (hittillls ) medicinerna funkat bra, hon får i snitt en gång i månaden nån typ av förkylning o vi höjer medicineringen antingen i förebyggande syfte eller för att det piper o rosslar. Emellanåt när hon verkar helt bra så medicinerar vi inte alls. Är ju inte så länge sen hon fick sin astma konstaterad så det känns som vi provar oss lite fram med medicinerna änGlad
    X-girl: skönt att det går så bra med inskolningen!!Glad

• 6barnsmamman

Hallå härinne... var är ni!Flört Alla verkar ha fullt upp just nuGlad Kan inte säga att jag tycker att jag har mindre att göra nu när jag går hemma heller....  
    Igår var vi iväg o gjorde ett UL igen, dom vill ju hålla koll så bebis växer som den ska eftersom jag haft havandeskapsförgiftning tidigare, igår beräknade dom vikten till lite drygt två kilo o allt såg bra ut, skönt!! Nu börjar jag känna av rygg o foglossning oxå så det är skönt att det närmar sig ändåGlad
    Barbamamma: hur har det gått med Alwins hosta, var ni iväg o kollade upp den nått mer? Hoppas du hinner vara lite ledig på höstlovet oxå!!
    Här är höstlov oxå men två av barnen är hos sin pappa eftersom det är hans vecka, äldsta dottern valde att stanna här ändå o det får hon ju gärnaGlad
    Ha det bra alla!!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)