Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Am zandra: vad tungt du har det!! Känner med dig o skickar styrkekramar{#emotions_dlg.flower} Är ju snart tre år sen jag o mitt ex gick skilda vägar (även om det växte fram under betydligt längre tid...) så jag har det färskt i minnet. Ibland är livet förbaskat tungt o blir inte alltid som man tänkt sigRynkar på näsan  Kram!!

• 6barnsmamman

Jag har oxå ett kuvert barbamamma Pengarna i det ska gå till en liten semestertripp för bara mig o sambon o Ida Glad Blir nog en kryssning av nått slag, jag är lite sugen på helsingfors. Får se om vi drar in till stan imorgon o bokar nått kanske Glad. Vi har ju hållit på o sålt av lite prylar efter pappa som bara står hemma hos mamma o skräpar o dom har brorsan o jag delat på o mina har fått gå till mitt kuvert, något till räkningar oxå tyvärr Obestämd Är oxå sugen på ullared , men jag tror inte att jag kommer att få ihop pengar till det. Har ett par stora grejor o sälja av, bla en traktor Skrattande, men vi har sagt att dom pengarna ska sparas så jag har en litten buffert o ta av när jag blir hemma i höst.
    Pilea: stadium har superbra rea!! Brukar oxå fynda där, köpte lite nu när dom började sommarrean, men har inte vart iväg nu när dom har halva priset. För några år sen gjorde jag ett riktigt klipp på vinterjackor till barnen på stadium, en till dottern som hade kostat runt 600 har jag för mig :75kr! En till sonen, en dunjacka, liknande pris:75kr!!! Gissa om jag var nöjd då!!! Skrattande
    Igår var vi iväg till skara sommarland, har aldrig varit där förut så det var ju spännande! Sjukt mycket folk!!!! Usch, ska vi åka nån mer gång får det bli i lågsäsong!!! Annars fanns det ju mycket o göra, man hinner ju knappt med allt på en dag, jag hann tex inte ens doppa mig i nån pool förräns alla ville vidare till karusellåkning... Jag hann faktiskt däremot tänka tanken ett par gånger att det är betydligt enklare o semestra med småbarn än med truliga tonåringar..... Lagom trött i benen var jag i alla fall vid dagens slut!!Skrattande
    Några badutflykter blir det nog inte innan barnen drar till sin pappa på söndag, vädret är ju inte helt samarbetsvilligt.... Men vi var på en heldagsutflykt i skogen i måndags o fiskade o grillade, det var mysigt!! Även om vi inte fick nån fisk, till sambons besvikelseFlört

• 6barnsmamman

Barbamamma: Det gick bara bra på UL, den här gången var jag inte nervös så jag skakade heller... Allt såg bra ut vad hon kunde se Glad Nej, vi kollade inte kön, har inte gjort det nån gång förut heller. Men jag tror att jag har en jäkligt bra gissning, men vi får seSkrattande Idag hade vi en av våra arbetskamrater här (sambon o jag jobbar ju på samma ställe) o hon bara garvade när hon såg magen o sa ,jag visste väl det!!!   Hon hade hoppats, men inte vågat fråga.. Hon är själv mammaledig nu så tyvärr löser vi av varandra med ledighet, synd , för vi ska jobba ihop på mitt nya område o vi har superkul ihop när vi jobbar.
    Ja jag hoppas ju kunna få ihop en liten buffert i alla fall, har som sagt ett par stora grejor kvar o sälja o dom får förhoppningsvis gå in på sparkontotGlad Pengarna i kuveret spenderade vi idag, bokade kryssning till Riga, åker på tisdag Skrattande Ska bli trevligt!!
    Am zandra:Ja jag hade ju hellre suttit på en lagom enslig strand istället för o trängas på skara sommarland, men jag är väl en enstöring kanske   Jag vet ju hur det känns o ha det så tungt som du har det , jag har det färskt i minneRynkar på näsan Det tar så otroligt mycket energi från en o det känns som man håller på o bli knäpp på allt grubblande ibland...  Jobbigt att han ändrade sig så när Linn föddes! Tungt!!  För mig var det mer så att till slut tar tålamodet slut, alla dåliga sidor övervägde o hans sätt när min pappa låg döende blev liksom droppen. När pappa var borta kände jag att , nää, det var inte värt det längre, varför skulle jag bara ge o ge o aldrig få nått tillbaka? O fixa o dona o laga mat o tvätta o diska o städa o klippa gräs o skotta snö o sköta barn, men bara få skit? Jag gav upp helt enkelt, valde MIG för en gångs skull!! Sen är ju inte det rätt väg för alla!! Alla måste ju hitta det som är rätt för dom, för en del funkar det ju kanon om man går iväg o får hjälp, men jag kände att jag inte ville det, saker som han gjorde o sa under dom sista månaderna fick mig o helt tappa alla känslor för honom, kände att det aldrig skulle gå o repareraRynkar på näsan Sen är ju egentligen min grundsyn att har man gift sig så är det för livet, men ibland blir det ju inte riktigt så.... Jag har grubblat många gånger efter det om jag gjorde rätt o kommer alltid fram till samma svar; JA!!! För min del hade det inte gått o rädda. Jag kan bara säga att klaga på här du om det är jobbigt, det är så sköööönt o få skrika av sig ibland!!!! Kram!Hjärta

• 6barnsmamman

Här har det inte hänt nått speciellt i helgen, igår eftermiddag åkte två av barnen till sin pappa o ska vara där i två veckor, stora dottern ska sommarjobba här så hon är hos mig i veckorna. Idag blir det till o packa o fixa allt för avresan till Riga imorgon!!!Ska bli jättekul o komma iväg en sväng!!!!Glad
    Am zandra: vad synd att ni inte hittade mer svamp! Vi har vart ute en vända o hittade bara lite oxå, men det var väldigt torrt där, ska prova på ett annat ställe, hoppas hitta några gula i alla fall, annars får det bli trattisar senare i höst! På tal om o skriva av sig, ska göra det alldeles strax......
    X-girl: hur har det gått? var det svamp? Låter inte roligt.... Bra att det ändå blir en utredning i höst, om det är asperger ! Lite lättare om man vet... Mitt ex hade ingen diagnos men led av tätt återkommande depressioner, som han vägrade söka hjälp för.... Har desutom rejäla problem med sitt temperament, är ungefär som en sexåring: det var inte mitt fel, alla andra är så dumma mot mig.....
    Nu ska jag skriva av mig, eller skrika av mig kanske......Skrikandes Fick ett antal mail från mitt ex igår ( vi har bara mail o sms-kontakt, på hans begäran... barnsligt? I know....   ) Angående att jag skickat in ansökan om underhåll för äldste sonen som bor heltid här sen oktober. Jag mailade honom när jag skulle skicka iväg ansökan, sen skickar ju FK ut info o han får möjlighet att höra av sig med åsikter osv. Tydligen har han valt att helt ignorera dom så nu var han förbannad på mig o antydde flera gånger att jag ljög eftersom han fått en räkning på 6000 ( )!!!!! Förklarade då att man betalar i förskott o att man får för en månad bakåt i tiden, vilket han vetat om han överhuvudtaget kollat upp nått med dom!!! Då forsätter han o antyda att jag ljuger o  säger att jag säkert skickat in ansökan tidigare o att jag säkert ljugit om honom i ansökan... Jag höll på o gå i taket här Skrikandes!!!! För fasiken det är ju bara o ringa FK o fråga när ansökan kom in!!!!! O dessutom kan man ju se hur ett ansökningspapper ser ut om man kollar på nätet, man skriver ju inget jäkla personligt, bara personnummer o liknande!!!!! Brukar försöka hålla mig lugn men nu blev jag rejält arg!! Skickade tillbaka att jag har inget med hans förföljelsemani o göra o att han skulle kolla upp sina fakta innan han anklagar folk!!! Så ville han dra upp våran separation (tre år sen) o att det var minsann mitt fel att våran kontakt är som den är nu!!!Skrikandes Knappast!!!!! AAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!!
    Så, nu har jag skrikit av mig lite....   Tack Glad

• 6barnsmamman

Barbamamma: jag har BF 14/12, blev det datum som jag själv räknat ut med tanke på att jag hade sån koll på ägglossning Enligt sista mens var det ju 16/12, inte så stor skillnad men ändå....Skrattande Jag har inte varit säker på kön alla gånger, men med äldsta dottern så hade jag nog lamnat i retur om dom sagt att det var en kille , har ju två tjejer o tre killar o med tjejerna har jag mått riktigt pyton, hela graviditeten, med killarna mår jag bra....Men det kan ju vara slump, visst....kanske....

• 6barnsmamman

Oj, sorry!! Glömde ju! Fy vad tråkigt för Freya!!!! Skönt att det löste sig till slut,men som du säger, som mamma blir man ju superstressad när sånt händer!!! Kunde hon lugna ner sig o forsätta leka sen? Hoppas det!!!

• 6barnsmamman

Godmorgon! Har stressat runt som en galning nu, men nu tror jag att all packning är klar! Vi åker härifrån strax efter tio, sen buss till stockholm, sen mot Riga!!!! Det ska bli jättetrevligt verkligen, hoppas på bra väder oxå förståsGlad 
    Barbamamma: Det där är ju supertråkigt med att ni inte får fixa böckerna själva!!! Det brukar ju gå bra o göra, hade dom nån särskild anledning till att dom köpte in allt? Tråkigt, en stor utgift!
    Nej inte är han som alla andra ibland mitt ex
    Pilea: vad kul med kolmården!!! vi ville ju till eskilstuna zoo, men jag tror inte vi hinner det, nästa vecka är sista semesterveckanFörvånad
    Am zandra: Ja visst är kontakten med exet knepig, men för det mesta bryr jag mig inte, tror att det beror på att våra barn ändå är så stora, dom vet hur deras pappa är o att det är han som tramsar med mail o sms. Dom ser o förstår mycket mer än han tror. Dessutom är ju dom så stora att dom o jag sköter ju våran kontakt själva, exet o jag skickar bara räkningar till varandra i princip. Utom då när han känner för o skälla ut mig lite Han tror väl att han sårar mig med sina fåniga kommentarer, men dom rinner bara av.... Bara han själv som framstår som löjlig när man förklarar för folk hur det funkar mellan oss. Ändå var det han som betedde sig så att jag lämnade honom (det säger han själv att det var hans fel),jag hade goda anledningar, men dels att det var jag som lämnade honom o inte tvärtom o dels att det dök upp en drömprins till mig kort därefter det passade inte   Nu har jag i alla fall inte fått nått mer mail, sen jag skickade tillbaka att han skulle kolla upp fakta först innan han påstår att jag ljuger.
    Nej, nu har jag inte tid o sitta här o "prata" längre!!! Hörs av i slutet av veckan!!!!
    {#emotions_dlg.flower}

• 6barnsmamman

Godmorgon alla!!! Ska skriva längre inlägg senFlört
    Pilea: tror inte det är brakved, blir inte så hög. Kan du inte ta en närmare bild på bladen? Skulle spontant gissa på häggmispel, den får i alla fall vita blommor o blåsvarta bär Kan bli hög oxå. De allra flesta buskar klarar alldeles utmärkt att man kapar ner dom ibland, mår till o med bra av det, blir säkert jättefint när ni är färdiga!Helt klart kommer den att bli tätare nu efter att ni tagit ner den. Fint med lilla staketet oxå!!Glad

• 6barnsmamman

Nu ska jag försöka få till ett ordentligt inlägg!!! Fullt upp här som vanligtGlad
    Ain: usch, vad otäckt att han blev puttad!
    Glittrax:Förstår att du blev arg!! Hade jag oxå blivit!! Det är ju tungt o motigt ibland i alla förhållanden, ingen dans på rosor alltidObestämd Hoppas att ni kan göra som barbamamma säger; prata igenom hur ni känner, och egentid är ju guld värd !!!!
    X-girl: vad krångligt med receptet!! Det var väl möjligtvis läkaren hon skulle bli sur på, inte dig!! Hon hade väl en dålig dag.... Jag måste försöka få tag på läkaren som skrev ut astma-medicinerna till Ida, han har skrivit att vi får hämta ut med två månaders intervall. Funkade ju bra med kortisonet, för den får vi ut två stycken av i taget, men den luftrörsvidgande får vi bara en av. Den är snart slut, dagis börjar på måndag=massor av baciller... O egentligen får vi inte hämta ut medicin förräns i slutet av augusti... Suck...
    Pilea: hur går det med trädgårdsarbetet?Flört
    Barbamamma: spännande med inskolning, har det gått bra? Himmel, vilket dyrt regnställ!!! Men måste man ha så måste man ju... Fy för förkylningar, antar att vi får ett helt gäng såna när Ida är tillbaks på dagis igen....
    Vi hade det jättebra i Riga!!! Toppenväder, lagom varmt o soligt, jätteskönt!! Vi strosade runt o kollade in den stora marknaden, åt lunch på en mysig uteservering... O så all mat man proppar i sig på båten....   Det var jätteskönt med en liten minisemester!! Ida hade oxå kul, fast enligt henne så skulle ju hela båtresan tillbringas i bollhavet....
    Sen när vi kom hem har det varit full fart hela tiden tycker jag!! Så mycket man vill hinna nu, sista semesterveckanSkrattande Vi har varit på ikea o köpt ett badrumsskåp, fick åka tre gånger innan vi fick ett helt skåp bara... hyfsat irriterande......Men nu sitter det uppskruvat på väggen, det blev braGlad  Sambon är duktig o målar för fullt i övre hallen, det blir fint! Den här gången har jag inte hjälpt till för större delen måste han stå på en byggställning eftersom det är öppet upp i tak o jag hade ingen lust o klättra upp o ner på den....
    Men jag ska måla annat sen så det jämnar väl ut sig. Igår kväll, var jag o fikade med två tjejkompisar, superkul, vi tjattrade oavbrutet från halv sex till halv tio Härligt!!!!
    Idag har jag gjort äpplemos, äpplepaj o eftersom sambon har dragit iväg på trav, så ska jag sätta mig i soffan o skala lite mer äpplen, till mer äppelmos.....
    Nu blir det visst åska här!

• 6barnsmamman

Barbamamma: oj, du har mycket runt dig nu!!! Lät inte så kul med dina halvsyskon!!! O inte med knölen på maken heller!!! Tur i alla fall att den var godartad.
    Jag bokade buss till ullared idag till mig o dottern, undras hur jag ska få fram pengar då ?Förvånad 
    Återkommer med mer kommentarer senare!!Glad

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)