Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Oj vilka härliga nyheter. Stort grattis Smurfette!

• chiqita

Smurfette: spottings är supervanligt.. Själv hade jag små blödningar innan jag plussade och resultatet springer omkring nere

Telgebo: jag förstår att det är frestande att köpa, och om du tror att du blir lugnare, köp ett digitalt så får du det svart på vitt och slipper analysera styrkan på strecken osv

Kinder: har hört flera som blivit gravida efter spolning så det kan ju vara värt ett försök. Grattis till fina resultat på tester också

Ceke: Härligt med ÄL-kryss

Bengalen: oj att du klarar dig från att testa :-O

Själv har jag fått Agnes förkylning och därtill en massa EW och supermolningar i äggstocksområdet.. Igår gjorde det nästan ont om jag inte var försiktig när jag satte mig och liksom drog och stack på vänster sida. Någon som vet om det kan bli så när man är förkyld? Hög temp och huvudvärk idag också, men det beror nog mer på förkylning än något annat.. Däremot har jag haft halsbränna i det sista också och det brukar jag få dagarna innan mens..
    Mitt Äl-kryss försvann när jag fick en massa EW så kanske blev det ingen ÄL denna cykel.. Hmm...

• chiqita
    Telgebo: Ops, tänkte inte på det  
    Tror inte heller att du behöver de där testen, men om det får dig att må bättre så tycker jag att du ska köpa. Fast du låter väldigt gravid  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Telgebo: så härligt att du är lugn nu och grattis till plus igen

Vi4: Ja min kropp har ju varit lite skum i det sista så kanske är det en seeg ÄL, kanske, som jag hoppas, är det ett litet pyre, men vill inte hoppas för mycket.. Om det är en sen ÄL får jag ju inte bim förrän om 14-16 dagar.. Tungt att vänta men men bara att bita i det sura äpplet

• chiqita
    AMC80 skrev 2011-02-27 11:21:45 följande:
    Var har vår kära TS tagit vägen? Hon har inte varit inloggad sedan januari. Någon som vet?
    Hon har inte tempat på lika länge heller... Hoppas att inget tråkigt hänt... Ingen som har hennes nummer så att ni kan smsa henne? 
  • chiqita

Telgebo: Beklagar att du inte har någon omkring dig som kan stötta och jag förstår din oro. Tog och sökte lite i chart och fann några kurvor där kvinnor precis som du fortsatt att tempa. Det verkar inte så ovanligt att tempen hoppar lite upp och ner. Jag vet inte vad jag kan säga för att lugna dig men om det skulle få dig att må bättre så åk in till akuten. Säg att du är orolig för utomkveds eller vad som helst, för att få dem att kolla.
    Här i Oslo har de flera privata kliniker där man kan få en timme på kort varsel, men det kostar ju.. Vet inte hur du har det där du bor.
    Risken finns ju att de inte skulle se något ändå, eftersom det ändå är tidigt. När jag var gravid fick jag änd se ett ¨pickande hjärta på dag 6+3 om jag inte minns fel. Risken är dock att om de inte ser något så blir du ännu mer orolig.. Det är något du bör ta i åtanke.. 
    Här är i a fall några kurvor jag fann.. tänk på att i Fahrenheit är 0,2 grad ca 01 grad i celsius. Alltså t.ex. 98,5f är 36,9c och 98,3f är ca 36,8c

www.fertilityfriend.com/ChartGallery/130697.html
    www.fertilityfriend.com/ChartGallery/130613.html
    www.fertilityfriend.com/ChartGallery/130914.html
    www.fertilityfriend.com/ChartGallery/131020.html
    www.fertilityfriend.com/ChartGallery/130982.html
    www.fertilityfriend.com/ChartGallery/130880.html
    www.fertilityfriend.com/ChartGallery/130821.html 

En riktigt stor kram till dig! 

• chiqita

...sökte lite i chart gallery.. skulle det stå  

• chiqita
    Flake: Åhh.. jag hoppas att det är gravidspottings som spökar och inget annat.. Stor kram!

Telgebo: Har kvar kurvan men fortsatte inte tempa så jag har faktiskt ingen aning om hur temperaturen var som gravid. Har lagt in min kurva h.. Det jag menade med alla kurvorna var att det ser ut som att tempen hoppar lite upp och ner även som gravid. Har studerat din temp och den ligger ju en bra bit över coverline

Vi4: Jo visst ser det ut om att du har ÄL på g
    Haha.. ja du gravid eller inte.. vågar inte lägga allt för stora växlar då jag är förkyld och numer dessutom går på penicillin.. Därtill har mina EW-flytningar minskat rejält så det kan ju ha varit en väldigt sen ÄL också.. FF blev i a fall riktigt förvirrad och tog bort min coverline när jag fick EW i flera dagar så..
    Ytterligare en grej är att min kropp har varit totalsnurrig fram tills jag började med RR för 2 cykler sedan så jag vet ju inte om den har gått tillbaka till att vara snurrig liksom... Nej bara att vänta och se..  
  • chiqita
    telgebo skrev 2011-02-28 15:25:55 följande:
    jo den ligger under coverline det gjorde den vid mitt ma också.
    Nu blir jag förvirrad.. är inte detta din kurva? Tänker jag fel när jag tänker att coverline ligger runt 36.65? I så fall är ju 37 grader över coverline... Jag kanske tolkar det helt fel...?

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*