Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Vi4: tyckte väl att jag kände igen ditt nick, du e ju "30-plussare"

Havsklippan: så romantiskt med förlovning i Paris - Grattis!

• chiqita

Vi4: hehe det är nog inte omöjligt att hon gjort det vi har diskuterat ämnet en del jag och Juni, men nu var det en stund sedan då det har lugnat ner sig här hemma

• chiqita

Savannah: Tack. Japp det är vi. Tog lite insjungningar men rätt vad det var så var rösten varm och då gick det så mycket bättre. hihi

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Savannah: Tja det har blitt lite av och till under åren. Jag skriver texter när kreativiteten faller på och min man älskar att sätta toner på dem

• chiqita

Kramlo: här fick jag kryss i förrgår, men igår dippade tempen så det försvann, fast idag gick den upp igen så det kom tillbaks
    Lite osäker dock om jag ska räkna mina spottings kring dag 36 för mens, annars är jag på 55+ idag och det känns liiite sent för en ÄL för att vara mig.. Var i a fall på akupunktur igår för att försöka få fart på systemet, får se om det hjälper..

• chiqita

Stort grattis Bumbi!!!!

Underbart med tickande hjärta Ceke!!!

På tisdag har jag bokat tid för läkarbesök och då ska jag begära remiss för ultraljud och ytterligare undersökning för att finna ut om eller varför inte jag har ÄL. Dag 60 i morgon och nu börjar jag ledsna på att det inte beter sig som det ska... Får se vad han säger men tänker inte ge mig förrän han går med på att utreda grundligt.
    Tänkte också be om sköldkörteltester, kolla järn, blodtryck, blodvärde, kolla upp tsh, fsh, hemoglobin, entrocyter eller vad det heter.. zink, koppar... Om någon som har tips på fler värden att kolla upp får ni gärna tipsa.

• chiqita

Grattis Bumbi!

Eftersom vi kämpat ganska länge nu har jag startat en 30+ vi som kämpat mer än ett år för syskon... Vet att de som här inne är yngre också, menar inte att trampa någon på tårna... men om någon är intresserad hittar ni den här:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html

• chiqita

Vi4: vi får hoppas att du får ett plus snart så du slipper komma dit

Ego: Här har jag äntligen haft mens, efter 60 dagars väntetid, så kanske kanske gjorde akupunkturen något.. I morrn ska jag till läkarn och jag hoppas han finner någon förklaring till mina knäppa cykler.. Om inte annat ska jag se till att få remiss till gyn, för så här vill jag inte ha det..

• chiqita

*kikar in* tänkte bara säga att jag lever, inga plus men efter två kortare cykler börjar jag ändå tro att akupunkturen har gjort någon verkan. Pausat tempning i väntan på utredning, ingen mening att stressa upp sig liksom, jag blir ju ändå inte gravid så ingen mening att hoppas typ :-P

Läst igenom lite tankar om ÄL-test och som jag förstått det visar de bara att kroppen har alla förutsättningar att kunna släppa ett ägg, men därefter kan det ta upp till 4 dygn (som jag läst att det gjort för en del här på fm) innan det faktiskt släpper. Släpper gör det ändå oftast efter ett positivt test men vet också om en del, däribland mig själv, där det inte släppt ngt ägg. FF indikerar ju inte automatiskt ÄL efter ett pos test om inte tempen visar det samma..

Tror att det säkraste svaret om ÄL får man nog om man både tempar och testar, rätta mig gärna om någon vet att mina tankar är fel.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*