*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Tycker nog att jag har relativt regelbunden cykel, brukar ligga på 32 dagar, men som sagt så har den varit 38 nån gång också.
Jag vet att det är osäkert mellan mens och äl (speciellt då jag också har äl-flytningar många dagar) så tanken var bara att om jag lär mig ungefär när äl är så kan vi vara extra noga med contra gelen då och efter äl behöver vi inte tänka så mycket på preventivmedlet.

Då vet jag att jag inte ska vara så otålig utan måste vänta innan jag får en graf som "stämmer"!
En annan fråga bara också om ni kan svara på den; Jag sover ganska dåligt om nätterna, vaknar ofta 1-3 ggr och behöver gå på toa eller av min valp som gnyr. Har för mig att jag läst någonstans att man ska ha minst 3 timmars sammanhängande sömn innan tempen tas, är det så eller hur ligger det till med det?
Ja, minst tre timmar sammanhängande innan du tempar.
Du kan markera "sleep deprived" om du känner att du inte haft en god natts sömn. Då blir pluppen vitmarkerad och du vet att du hade struligt med sömnen då.
www.fertilityfriend.com/Faqs/Same-time-or-three-hours-of-sleep.html
Eftersom du använder FF så kan jag rekommendera deras FAQ som är mycket heltäckande kring de flesta frågor. www.fertilityfriend.com/Faqs/