Inlägg från: Älva1973 |Visa alla inlägg
  • Älva1973

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Lilaemma: illamåendet är ju väldigt bra tecken, jag hade gärna tagit det nu kan jag säga.

Väntar på att bli uppringd av sköterska på vårdcentralen. Ska fråga om jag får komma tidigare och lämna hcg.

• Älva1973

Greeneyes: jag har svårt tänka positivt då brunt förra gången innebar MA för mig.
    Jag har fått kontakt med en kurator via sjukhuset så jag kan kontakta henne när jag vill. Men sa att jag väntar lite till efter VUL. Har en tid bokat med henne då.

• Älva1973

Kanske 4a, man kan få en liten höjning före dippen och sedan större höjning. Men din höjning kanske är för stor före så därför du funderar.

Har nyss lämnat provet och ska få ringa in efter halv fem för att höra resultatet. Vet inte riktigt vad jag ska göra med det men som sajt då känns det väldigt tomt nu. Inte säkert att det hör provet ens visar på en sänkning om det är ett missfall. Nu är jag nervös, ska försöka jobba massor nu så dagen går fort.

• Älva1973

12908 var det nu och jag ligger och gråter igen av glädje tror jag. Undrar hur länge jag kommer känna att det är bra. Måste bara få se att det lever något på VUL för att bli helt övertygad.

• Älva1973
    greeneyes skrev 2013-02-27 08:46:07 följande:
    Jag behöver lite experthjälp av er. Har lite svårt med tempningen just nu och vet inte riktigt hur jag ska fylla i.
    I vanliga fall tempar jag 06-06,30.
    I morse tempning kl 05,30: 36,77
    Imorse tempning 07,30= 36,94

Vet inte riktigt vad jag ska fylla i. I går hade jag 36,84 när jag tempade på rätt tidpunkt. Är mittemellan ÄL och BIM.
    Svårt! Jag har tempat flera gånger tidigare för skojs skull och kommit fram till att en sen tempning är ungefär 0,15 högra. Ska jag utgå från det nu också? 
    Om man har VIP-varianten av FF så kan man med en kalkylator där räkna ut vad din temp skulle varit om du har två olika tempar på olika tidpunkter. Kolla om du har den, annars kan jag leta reda och köra värdena i min FF. 

Den senare är över en timme efter ordinarie och den före är bara en halvtimme innan ordinarie.
    Jag hade nog valt en och skrivit ner den andra i kommentaren. Sedan kollat på kurvanshelhet om några dagar. 
  • Älva1973
    greeneyes skrev 2013-02-27 08:59:56 följande:
    Älva: Jag har VIP, men hittar inte den funktionen... 
    Jag skriver nog den tidiga tempen och sedan ändrar jag tiden så att jag får en vit plupp. Så skriver jag den andra i inforutan. Tack för hjälpen! 
    Det är lite rörigt hitta på deras sida, men jag vet att den finns Flört
    Jag fick söka lite, men här är den i alla fall.
    www.fertilityfriend.com/ttc/tempcorr_module.php

Den ligger under Data->Temperature corrector Skrattande 
  • Älva1973
    greeneyes skrev 2013-02-27 09:12:33 följande:
    Tack Älva Den sa 36.84 men jag vet inte... 
    Kollade nu och jag tempade kl 07 igår också tydligen, alltså en timme sent. Då fick jag 36.84 exakt. Denna gång vid samma tid så fick jag ju 36.94. Kanske ska fylla i dem och tempa så sent resten av cykeln? Åh, fast det lär ju inte gå nästa vecka precis innan BIM när jag är tillbaka på jobbet. Bläk vad svårt det blev.

Älva; har du kunnat varva ner lite nu efter det fantastiska beskedet? Gud, vad glad jag är för din skull

Jag tar nog helst och tempar så tidigt som möjligt för att vara säker på att få samma tid varje morgon. Ny tid ändrar jag bara i början av en cykel. Nu tempar jag kl 7, vilket är lite för sent för mig så jag brukar vakna av mig själv mellan sex och halv sju. Men tempen är inte så viktig nu, jag skulle kunna sluta med den men har som inte bestämt mig för att göra det.

Det kändes mycket bättre efter beskedet och jag somnade fint på kudden utan att dränka den in tårar Solig
    Har även tänkt börja ta progesteronet i rumpan så jag slutar att irritera tappen och slemhinnan.
  • Älva1973

Grattis Greeneyes :):):)
    Så roligt, är så glad för din skull.
    Jag ser inte bilden på telefonen, ska kolla från dator senare.

• Älva1973

Greeneyes: det är alltid roligt med testbilder :)
    Jag ligger i soffan hela helgen nu och tar det bara lugnt inför morgondagen. Är väldigt nervös men har hamnat i ett lite likgiltigt stadie. Tror inte jag kommer bryta ihop om det visar sig bli ett dåligt besked för jag har redan har gjort det i omgångar. Skulle vi få ett bra besked vet jag inte hur reaktionen blir.

• Älva1973
    greeneyes skrev 2013-03-03 16:39:42 följande:
    Men då vad irriterande. Någon som kan förklara hur jag gör för att lägga in bild? (Sitter på mac)
    Jag sitter också på Mac, brukar bara välja knappen nedan "Ladda upp en bild", välja bilden och sedan "open".
  • Älva1973

Fick se ett litet hjärta som fladdrade, känns så oerhört skönt att ha kommit så långt nu :):):) Men oron kommer finnas kvar. Bara lite mindre hoppas jag.
    Men den mätte lite mindre än förväntat. Var bara 6+4 istället för 7+1. Kan säkert ha mött lite fel, men vet inte vad det spelar för roll. Ägget kanske fäste lite senare också.

• Älva1973
    Bjornis skrev 2013-03-04 14:20:06 följande:
    Älva: Grattis till lyckat VUL. Mina har också mätt kortare på VUL (mäter de en mm fel så flyttas man ju ett par dar så det är så "oviktigt" på nåt sätt), sen på KUB har båda varit större än de "borde" så det där varierar ju. Det viktigaste är hjärtslagen! Hjärta

Stort grattis till plusset Greeneyes!!!
    Tack, det känns skönt att höra Glad
    Jag kommer fortsätta räkna enligt det man gör vid IVF, alltså att ÄP är 2+0. Min BM räknade mensens första dag och då backar jag med två dagar. Nåja, kommer ju närmare måttet vid VUL nu då.
    Nu hoppas jag bara att det fortsätter att ticka, nästa inbokade VUL är den 26 mars.
  • Älva1973
    aaa653 skrev 2013-03-05 19:11:39 följande:
    Fick äggviteflytningar idag, men ältestet visar neg, vad ska ja tro?
    Jag fick ofta massa ÄL-flytningar upp till en vecka innan ÄL. Det var tjockare i början och mer vanligt närmare ÄL. Ibland kom det en till omgång äl-slajm närmare ÄL. Men det kan säkert vara olika från person till person. Om du noterar för varje dag innan ÄL så lär du dig att se just ditt mönster.
  • Älva1973
    aaa653 skrev 2013-03-05 19:57:12 följande:
    Älva tack snälla för ditt svar!! Har vanligtvis en cykel på 63 dagar, om detta nu är älslajm så är den nere på ca 30 isåfall! Så lycklig!!
    Man kan få fler aomgångar med fertila flytningar under en cykel också. Håller tummarna att det blir en kort cykel för dig. Jag vet hur det är att vänta... och vänta ... och vänta på ÄL.
  • Älva1973
    Min tur: Så tråkigt när läkarna inte tror på tempmetoden för att avgöra när man har ÄL. Säger som greeneyes att man borde kunna ge hormoner för att få tidigare/regelbunden ÄL. Det måste vara svårt få till om man inte går på de säkra tecken. Jg fick lämna progeseronprov flera gånger för att min läkare tyckte att jag borde ägglossat en viss dag, medan jag själv visste att det inte hänt då jag lämnade blodprovet. 
  • Älva1973

Jag tittar också in här ibland....och jag är i vecka 21 nu, det blev till slut en IVF Solig
    Så roligt se alla gravida tempande kämpare, tror alla gick igenom minst ett missfall under tiden vi försökte.

• Älva1973

Låter underbart Vi5 (4) :D
    Jag känner samma lycka för att vi klarade Ivf på första försöket :)
    V23 nu för mig.

Grattis miapia
    Så roligt att få minns tillbaka hur det kändes att få de där svaga strecket :)
    Lycka till och njut nu av att du är gravid :)

• Älva1973

Då tittar jag också in en sväng, bara för att meddela att jag fortfarande väntar på lillbebis Solig
    Vecka 40 (39+3). Men jag tror att jag kommer få gå över tiden.

Vi 5 och greeneyes, så roligt läsa lite om er, vi ligger så nära i tid. 

Du och jag ver2:
    Den här termometern använde jag:
    www.billiga-tester.se/babyplan-digital-termometer-decimaler-p-154.html

Har två decimaler och mäter hyfsat snabbt, men inte på 10 sekunder.

Gravid i vecka 40, väntar dotter 19:e oktober 2013
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*