*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Försöker: låter som en bra plan att ta tre kurer Pergo innan IVF. Antar att mannen hade bra simmare och du bra blodprover.
Det är samma med min mens, den diffar ca 10 dagar och jag har alltid fött utslag på ÄL-tester. 30-38 dagar, men efter mitt MA i somras så hade jag bland annat cykler på 55,44,47 dagar. Det knäckte mig.
Vi har gjort IVF i Tjeckien då vi inte får gratis försök av landstinget pga min ålder (39 år). Vi har försökt i ca14 månader nu. Inte kanske värst länge men ned tanke på min ålder så är det lång tid. De hade inga väntetider och vi fick dessutom kromosomtesta embryona (vilket är förbjudet i Sverige). Men eftersom min ålder gör att sannolikheten för missfall med kromosomfel ökar så vill jag inte chansa. Hade ett MA i somras i v10.
Min sambo är 33 år och har inga barn sedan tidigare. Jag har två barn från ett annat förhållande som jag fick när jag var 23 och 25. Första tog över 18 månader pga glesa cykler. Skulle precis börja en utredning då jag blev gravid. Efter barnen hade jag hormonspiral utan blödningar i 11 år så det är först nu jag lärt känna kroppen igen.