Inlägg från: Capiche |Visa alla inlägg
  • Capiche

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Trixxy skrev 2012-08-14 08:28:43 följande:
    Men gör verkligen 1 timme så mycket om jag ändå tar tempen så fort jag vaknar?
    För att fertilityfriend ska kunna avläsas rätt så ska man tempa exakt samma tid varje morgon annars blir det genomskilniga duttar och tempen "kan" misstämma.
    Så ja den kan göra det.

rekommenderar att du köper en temp med två decimaler för mer exat på kurvan, för att äl ska ha skett brukar man säga en temphöjning på ca 0.2. :)

Blir intressant se hur din temp kommer ligga i morgonbitti.
  • Capiche
    Saga09 skrev 2012-08-14 09:47:34 följande:
    Vad trist att testet inte visa något Rynkar på näsan...
    Du har testat krämen en månad nu eller hur? Vad tycker du? Man börjar ju fundera i diverse olika banor här nu när det inte tagit så på så länge.... frustrationen växer.. haha Flört
    Det positiva med krämen är att jag inte haft några mellanblödningar alls mellan ÄL och BIM.

Negativa är att jag nog kommer få vänta på mensen nu ett par dagar innan den kommer igång.
    Dag 32 i min cykel idag och jag har aldrig haft längre än 31 dagar förut.
    Kanske är åldern? haha.

Kan tänka mig frustrationen växer.

Jag kommer använda krämen nästa månad också om nu mensen kommer idag eller i morgon men börjar den skjuta på mensen allt för länge kommer jag nog skippa nästa månad.

Kul att du är framme vid ÄL snart :D
  • Capiche
    MissBoring skrev 2012-08-14 09:59:01 följande:
    Capiche, tråkigt med minus. Tror proglkrämen är bra om du sluppit mellanblödningar så du kan kanske prova en månad till Glad
    Ja jag tänkte testa den en månad till OM mensen inte blir allt för sen nu :)
    Rädd jag ska rubba min cykel.
  • Capiche
    Du och Jag ver2 skrev 2012-08-14 12:47:27 följande:
    Hej och välkommen Trixxy!

För mig skiljde det ca 0,2 om jag tempade en h tidigare (då var jag svalare alltså). Låt säga att din kropp skulle uppföra sig lika som min (vilket vi inte vet alls) så skulle din vita ploppar upp ett par snäpp, vilken då skull innebära ÄL dag 13 ändå! Skulle föreslå som Capiche skriver - sätt väckarklockan på 6, vet att det man vill u soa så länge som möjligt, men för att få ut något av tempnngen så är det viktigt med samma tid. Räcker ju att du gör det i dagarna runt då ÄL brukar vara! När du har mensen är det ju mindre viktigt!

Jag har klarat mig utmärkt med en decimal, har tempat tre graviditeter!

Härligt Bjornis!!

Nej vad trist Pillan   Men ge inte upp!!

Å trist Capiche

Sen måste jag återigen puffa lite för Arctic Rosenroot som jag tycker var bra! Inte bara att jag blev gravid - jag blev grymt pigg också!!
    Jag är lite rädd för rosenrot då jag hört lite negativt om det men samtidigt så finns det för och nackdelar med allt. 
    Jag har iaf märkt att smörja sig med progesteron krämen var bra för jag har inte sett några spottings alls mellan ÄL och BIM, däremot är mensen sen och skjus upp nu pga av krämen skulle jag tro iom jag aldrig haft en cykel på över 31 dagar och idag är det 32 dagar sedan. 
    Jag vill ha tillbaka min mens NU! :D 
    Trixxy skrev 2012-08-14 14:54:57 följande:
    Så det behöver inte vara kört denna månaden? Kan chans finnas att jag blivit gravid ändå?
    Nejnej inte kört , som du och jag skrev så kör på lite varannan dag ett par dagar till bara för att vara säker :) 
    MissBoring skrev 2012-08-14 17:03:01 följande:
    Jag har en fundering.. vad kan molvärken komma ifrån när man inte är gravid och ändå känner den?
    Har tänkt på det ibland. Att jag kan ha ordentlig molvärk ett tag efter äl men sen när det närmar sig bim så kommer mensen iaf. Det KAN verkligen inte va inbillning... kom på att jag ju kan ställa frågan här och se om jag kan få ett svar? Glad 
    Jag har nästan alltid molvärk innan BIM och efter äl. Jag tror livmodern kanske ställer om sig under denna period och vissa kanske känner det mer eller mindre. 

~ Tredje försöket / ÄL 1/8 / BIM 14/8 ~ www.capiche.blogg.se ~
  • Capiche

Åhh..vad håller min temp på med egentligen.
    Steg stället för dimpa. Jag vill ju ha min mens nu nu nu ....så vi kan börja försöka igen.
    Har slutat med progesteronkrämen i söndags kväll så mensen borde ju komma igång!

Hur går det för er andra idag ????

• Capiche
    MissBoring skrev 2012-08-15 09:48:57 följande:
    Pärsikan, jag vet inte om jag sagt  Grattis!? men hellre två ggr än ingen så GRATTIS :)

Pillan, väntar nyfiket på dagens temp!! spännande när du sa du va så varm igår kväll!

Capiche, din kurva tog ju en oväntat vänding Glad kanske liten har bestämt sig för att fastna iaf!!? Kurvan ligger ju högre än den andra du har i charten.

Ja, min temp ligger kvar ganska högt. Antagligen inte tillräckligt högt för att det skulle va något men den ligger också betydligt högre än mina genomsnittskurvor. Enda som varit högre tempar i va IVF kurvan men då tog jag ju progesteron så det va ju itne så konstigt..
    Ja alltså efter minuset i måndagskväll förväntar jag mig inget plus alls utan tror som sagt det är krämen som ställer till det och drar ut på mensen men tycker tempen borde sjunka och inte höjas! Så hoppet finns ju kvar lite iaf.

Håller tummarna att du får plus nu!
    Saga09 skrev 2012-08-15 09:57:34 följande:
    Åh så spännande Glad hur känns det då? Känns det som mensen ska komma?

Här är det inte mycket att prata om direkt... tempen beter sig ungefär som förväntat såhär mellan mens och äl... dvs berg och dal bana Flört
    känner som sagt ingenting! Inte en tillskymmelse av mensen eller mensvärk i huvutaget.
    Som sagt tror det är krämens fel. Men iom jag slutat med krämen för ett par dagar sedan så borde tempen dyka inte stiga.

Så funderar starkt på köpa ett test ...
  • Capiche
    Saga09 skrev 2012-08-15 10:23:43 följande:
    Capiche: Köp ett test Flört
    Får se ;) Man blir ju så besviken då det bara är minus minus och minus :)
  • Capiche

JAAA!!!
    Altlså helt overkligt. ÄL+14 idag ju!! hade helt gett upp hoppet men grinat idag och det gör jag ALDRIG sen känt mig sjuk så tänkte va fasen!

Och sen när saga sa köp test så var jag ju som tvungen ;)  
    ~ Tredje försöket / ÄL 1/8 / BIM 14/8 = PLUS ÄL+ 14 , BF 24/4 ~ www.capiche.blogg.se ~
  • Capiche

tror alltså ägget fäste ÄL+12 för det var då jag börja känna mig så jäkla varm! :) 

~ Tredje försöket / ÄL 1/8 / BIM 14/8 = PLUS ÄL+ 14 , BF 24/4 ~ www.capiche.blogg.se ~
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*