• Saga09

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Vaknade idag och var på ett mycket bättre humör än igår.. tack och lov... hatar de där sinnes dipparna eller vad man nu ska kalla dem..

Har en sån typ mensvärk som jag brukar få innan ÄL redan nu. Då är ÄL uträknad till onsdag eller alt torsdag men det känns som den kan komma tidigare denna månaden.
    Tempen har inte rört sig mycket alls denna månaden  - förra månaden var den jättehög och nu ligger den jättelågt istället... vad konstigt det kan bli..

Älskade Saga 090908
  • Saga09
    greeneyes skrev 2012-07-22 09:44:51 följande:
    Hej allihopa, jag hänger gärna på här!

Har tempat och kört äl-tester i några år som preventivmetod men nu är det första försöket för att bli gravid, är på BIM-4. Är 30 år, har en femåring sedan tidigare relation och lite ojämna cykler pga pco (åt hormoner för att bli gravid förra gången men denna gång kör vi nog på naturligt ett tag).

En liten fråga: När sjunker er temp innan mens? Förra månaden sjönk min redan på ÄL+8 men nu ligger den stadigt högt. Vet inte om det är något tecken, jag har inga symtom annars alls.. Konstigt! (Men det är första försöket, hoppas absolut inte på något och vet att det kan ta tid). 
    Välkommen :)
    Min temp sjunker alltid 2 dagar före mensen kommer.. jag brukar ha 12-13 dagar mellan ÄL och mens så börjar den sjunka kring dag 10 är det nog kört för mig..
    Älskade Saga 090908
  • Saga09

Vi4 och Greeneyes vilka fina kurvor ni båda har Glad jag håller tummarna för er.

Här håller sig tempen på den nu vanligt låga nivå som den legat på ända sedan mens... har ju inte kommit till ÄL ännu och det är ju ändå det som spelar roll... hoppas att det blir om någon dag eller 2 nu

Älskade Saga 090908
  • Saga09

Där satte ÄL flytningarna igång då... snart dags med andra ord Flört

Älskade Saga 090908
  • Saga09

Jag får alltid såna äggvite flytningar före ÄL men jag får nästan aldrig såna "bygga bro " flytningar...

Älskade Saga 090908
  • Saga09
    greeneyes skrev 2012-07-24 10:19:31 följande:
    Tempen hade sjunkit i morse och nu kom mensen. Trist men ganska väntat!  Obestämd

Men jag håller tummarna för er alla andra!! 
    Åh nej så trist.... det som såg så lovande ut.. Rynkar på näsan
    Älskade Saga 090908
  • Saga09

Definitivt ÄL idag... spänner och drar rejält på höger sida samt att ryggen gör ont... på ett sätt är det bra att man känner detta så väl..

Hoppas att vi kan få till det en gång till antingen idag eller imorgon - beror nog på vilket humör mannen är på.. själv är jag bara så sjukt sugen.. haha..

Älskade Saga 090908
  • Saga09

Här dippade tempen imorse så det måste ju betyda att ägget släppt.. tyvärr inget sex då mannen var trött :( får förlita mig på de andra små simmarna istället ;)

Älskade Saga 090908
  • Saga09

Min ÄL är ju över nu så nu blir det bara att vänta.. usch och fy vad jobbigt 

Älskade Saga 090908
  • Saga09

Jag har testat Bisolvon 2 månader nu - åt mellan mens och äl.. Kan nog dessvärre inte påstå att jag märkt nån direkt skillnad.. tar det sig inte denna månad så hoppar jag av det tåget..

Älskade Saga 090908
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*