• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Peand

Maria - Ja, otroligt nog kunde han sova....
    Det lutar åt att det blir kyrkis i morgon, kommer du??

Patric börjar bli riktigt stor nu ju....Jonas vägde 8070 gr och var 71,5 cm i fredags. Hans kärebror var exakt lika lång men vägde 9080 gr när han var lika gammal. Inte konstigt att jag tycker Jonas ser smal och ginglig ut när jag jämför korten.

Snutteliten - Usch då....Jag ska snart ut på vägarna men åt Linde hållet. Hoppas att det är OK. Nu har det lugnat ner sig lite med blinkandet här hemma, fast jag var orolig ett tag.

• Morots mamman

Halloj tjejer, hiittade nyss min lilla max ståendes i sin spjälsäng *tackar gudarna* för att inget hände.. Så nu fick pappa uppdrag å sänka ner den usch asså va fort de går hinner ju inte med...

Allt bra me alla mammor + barn??

Johanna:: dom har dött bara några dagar gammla m hittade samma tjej på lunar...''

• Brodsmulan

Vilket väder
    Snart har vi inget altantak kvar, 2 av 5 skivor har blåst av. Strömmen har gått i omgångar här, första gången höll jag på att driva nått hårt i datorn. Hade skrivit drygt 1 sida på en extrauppgift från ett seminarie jag inte var med på.. tror ni jag hann spara.. näää hann ju inte det. Bara att leta upp alla ställen i böckerna och skriva nytt men så är det, ska spara var 10-15e minut, men vem kommer ihåg det hela tiden.

Ska bli kul å höra Rasmus när han kommer hem igen, första gången nere på skytte idag. Han lär nog vara salig, tycker det är så kul, men om han träffat nått va nog en annan femma men bara att få skjuta luftgevär är nog mäkta nog.

• MaLevi

Petra: Kyrkis imorgon?!? Hämtar mig i vanlig tid? Vi har pratat ihop oss och ska ta en tripp till min mamma imorgon efter Krister slutar jobba. Betyder min vagn med, men det brukar vi lösa på så bra sätt

Cissi: Du hade rätt om Babyboom Så ni andra missa inte Babyboom ikväll kl 20.00, ska vara om hur man lär ut tecken till bebisar. (Hoppas att programmet blir bra nu *flin* annars har jag sagt åt alla i onödan)

• englamax

men sara och jessica va du jag e ..det e juh kyrkis ja på fredag...det tänkte jag oxå gå på, ja men till helgen då?

jenny- klart du får gå med runt!!

• englamax

bilder i mitt galleri på nya FÄRGEN ..Min frisör lyckades övertala mig till både klippning , färgning och slingning!!
    petra- jo jag vart ganska nöjd faktist*

• MaLevi

Här är det en besviken tjej Kunde de inte ha berättat lite mer om tecken på Babyboom
    Den bebisen fick lära sig Amerikanskt teckenspråk, men som jag förstod det så bodde de i Sverige?!!? Ja, någon form av teckenspråk är väl bättre än inget alls Kul att se att det fungerar iaf. Deras bebis blir då 3 språklig om de kommer att forsätta med teckenspråket oxå.

Jag väntar fortfarande på att Linde Biblan ska höra av sig att de fått in boken om tsp för barn.....*väntar otåligt*

Nej, nu ska jag göra klart tårtan som Kristers bror har beställt tills imorgon.

• Peand

Johanna - Vad då "ganska nöjd"....Du är ju jättesnygg....Men jag förstår om det tar ett tag innan du vänjer dig vid spegelbilden...Jag vill se det live imorgon!

Jenny - vanliga tiden hämtar jag. Vagnen är inga problem, jag tänker ju inte ta med min....

• MaLevi

Johanna: Det blev jättesnyggt!!! Vad sa Max om den nya mamman? Var går du och fixar till dig? Jag vill oxå göra något drastiskt

Svar på tråden LindeMammor2005