• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Snutteliten

Petra: jaha du dom berättade i evighet,och det var verkligen hög ljudnivå,men dom var nöjda,det kan ju inte riktigt jämföras med det dom haft i Linde med monsterbilarna.

• MaLevi

Vips så har man lite att läsa igen Roligt att höra att alla tyckte det var superkul med monstertrucks

Alla ni som kämpar, det är strongt av er. Håll ut! Tänk framåt på sommar! Jag är riktigt impad av att ni kan och vill. Jag själv har inte riktigt den självdisiplinen *lite skamsen blick* och så skulle jag säkert ta livet av Krister om jag skulle försöka mig på er metod Kanske skulle jag börja gnaga på honom Har ett enormt tugg behov!

Nej, nu ska jag gå och frosta av frysen, för det verkar som det inte blir kallare än såhär och snart kan jag inte öppna frysen för all is Ska oxå passa på att rensa och fylla upp den med nya barnmatsburkar till gumman. Spagetti och köttfärssås & Lax,potatis och dillsås allt står och väntar på puréeing (ni förstår )

Tingeling!!!

• Brodsmulan

Var är alla skönsjungande lindemammor idag då?

Här har vi en lessen liten herre som inte alls får ut sina utgifter, andra dagen med nr 2 helt frånvarande. Börjar bli påfrestande för honom, stackars liten och inget man kan göra för att hjälpa, hjälper.

Tänkte höra med er.. det finns en söt liten barnvisa som jag har missat ett par ord i.. vad heter bebben som visan riktas till??

Är du lite ledsen lilla ....., lägg dig här i famnen så får du tröst av mig.
    Är du lite hungrig lilla....., lägg dig här i famnen så får du mat av mig.
    Har du bajs i blöjan lilla....., lägg dig här på bordet så byter jag på dig.

Tror det är ett Flicknamn, men kommer inte på det.. nå'n som kan den?

• Peand

Snutteliten - Precis så sa mina herrar när de kom hem också. Som tur var hade vi varit förutseende nog och de hade med sig hörselskydd till Jesper.

Maria - Vi har varit på C&C Interiör (inrednings butik i Örebro) och julpysslat. Har gjort en advenstkrans som blev SVINDYR....Grundstommen var väl ok, men sen skulle man ju pynta eländet och då sprang pengarna iväg. Skulle aldrig köpa den i en butik för de pengarna, fast jag får ju se det som ett evigt minne från Annas möhippa.
    Det var alla vi kvinnor i släkten på både hennes och våran sida, t.o.m min mormor var med.
    Efteråt gick vi till Drängarna och åt middag, och ja jag har faktiskt ätit mat idag. Först maten på 3½ månad och jag har nu efteråt lite ångest över det...Var kanon gott, Hjälmargös filé med stekta grönsaker, men frågan om det var värt det...Ramlar jag ur ketosen nu och får kämpa i tredagar kommer jag absolut ångra mig....Fast gjort är gjort och skall inte ångras för att man kan inte göra något åt det....

Jenny - Har du gett upp hoppet om vintern....

Cissi - Har aldrig hört den förut men skriv gärna om du får tag på namnet. Men du, kan man inte ta vilket namn somm helst, ex Joachim i ditt fall Fast jag vet ju inte hur melodin går....

• Solhöjden

petra det låter som en schysst möhippa. Jag glömmer aldrig när vi jobbade på TH och jag satt i fikarummet och sa att det var så skönt att möhippan (släkt o vänner) var över....så man slapp gå och våndas för den.... så drar Pesig och teamet ut mig på div överraskningar. De hade gottat sig när jag satt vid fikat och trodde allt var över.....

Cissi - jag kan inte heller barnvisan tyvärr....

Jenny - Jag hoppas minusgraderna kommer en vacker dag, jag behöver också frosta av frysen....

• Peand

Maria - Ja, det var en bra och lagom möhippa Anna fick, tror att hon tyckte det oxå. Det passar ju inte alla att springa runt på stan och göra diverse uppdrag som kan vara mer eller mindre förnedrande. Är man dessuom gravid så blir det ju lite mer begränsat ocskå..
    Du, har du fått sakerna du beställde när vi var på TW party? Mamma har glömt bort när de skulle komma och jag lovade henne att kolal mde dig om du har fått något än. För visst beställde du något?
    Glöm inte att vi har ett nytt på fredag
    Gäller Karro, Cissie, Johanna och Jenny oxå... Elin kl 14 på fredag

• Solhöjden

Jag beställde inget, jag shoppade direkt av hennes utförsäljning....
    Japp jag kommer på fredag....Hoppas bara jag hittar till rätt hus så jag slipper irra runt i kvarteret. Vilket nr var det?

• Peand

Maria - Jaha.....Det gjorde ju jag oxå...ja, då får mammsen helt enkelt vänta ett tag eller ringa Jessica....
    Skickar adressen i privat meddelande till dig.....

• Solhöjden

Jag kanske träffar Jessica imorgon på barngympan, jag kollar med henne då isåfall...

• Morots mamman

Hej är de någon som sett en 5 barnsmamma på 20 år varar 4 barn e döda hon heter malhin... de e ju fruktransvärt... om de e sant.. någon som vet vem ja menar....

Svar på tråden LindeMammor2005