• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • MaLevi

Bra att ni har koll. Då ses vi nu måste jag gå ifrån datorn för nu orkar inte Levina längre Tycker att mamma är en riktig tråkmåns som bara sitter och knapprar med fingrarna...

• englamax

marie- såg att du va intreserad av bodypump och grejer..det e prova på gratis på sandströms hela nästa vecka!

• mary1

johanna: ja emma ringde precis och sa det så vi ska gå nästa vecka på så mycket vi orkar

• Annizz

hej hej!! har för mig att det var nån härinne som gick på babysim på hagbyängar i nora...ska börja nu på lördag o det en del saker jag undrar om...

• Peand

Annizz -Det är Jenny "mysan" som har gjort/gör det....

Johanna - Såg den annonsen jag med, typidkt att det ska vara dagen efter jag hittade Frövi. Som jag har kollat alla tidnignar och hemsidor
    Hur går det med points räknandet?Har du fått ordning på allt? Blev det någon promenad i går? Har blev det nada men i dag _ska_ jag gå med vagnen bort till skolan när jag hämtar Jesper. Om jag går mitt i vägen här upp hos mig är det faktiskt lite barmark

Hund ångest kommer smygande....Väger plus mot minus....Är ju några år sedan så det blir lätt att man bara kommer i håg det gulliga, inte det att vara låst....Fast när man väl har hunden hemma tycker man ju inte efter ett tag att amn är så låst, vana....
    Har kommit på en sak, måtte han tycka om smörgåsrån Kommer förhoppningsvis inte ha en ända smula på golvet sedan. Som det är nu ser det ju ut som rena kexfabriken på golvet nedanför Jonas

• Brodsmulan

*sucka* Har spenderat fm nere på vc för att jag ville få ut hostdämpande till Jocke, fick ut Ventoline och precis hemkommen nu.. å så ringer de.. kan ni komma till halv två vi vill göra kikhosteprov på honom.. får hoppas det går fortare nu när man fått en tid iallafall. Kom dit 9 imorse, åkte hem 12, å då va väl läkare å temptagning möjligen 9min resten bara vänta. Fast han va mest glad eller sov så det va skönt ändå.

Petra.. visst är man lite mer låst, men finns folk som kan hjälpa till på semester å så, det löser man ju.. det fina är ju kompisen man har på promenaden eller den som lyssnar när man är ledsen.. det finns alltid någon där, det märkte jag så väl de åren vi inte hade hund.. hu va tomt de va.

• MaLevi

Aj,aj,aj nu har man bakat 60 kareliska piroger med svärmor. Kavla och kavla och vika och vika men lite stolt är man att man fixade det. Kruxet är att nu räknar de väl med att jag bakar till varje jul

Annizz - Fråga på bara! Jag ska börja på söndag 9.30 min andra termin babysim. Ska du börja din första?

Sandströms gratis veckan som kommer???
    Petra - kanske vi ska ta en gratis vecka igen fast åt andra hållet

• MaLevi

Cissi - Inte roligt med vc. Jag försöker att låta bli att ringa om jag inte måste. Jag har försökt i 3 år att de ska göra allergitest på mig och se vad det är jag ska undvika när det gäller pollen och viss mat (som jag inte kan förstå vilken det är) som ger mig tjock i halsen och känns precis som jag har värsta förkyldningen efter jag ätit vad det nu är.

• Brodsmulan

Tänk va de är bra återhämtbara de små trollen. Kikhosteprov tar de med en slag ner i näsan å suger upp slem.. visst protesterade han men så fort de tog bort slangen så skrattade han å va glad å samma direkt efter andra näsborren, något impad man vart då, en annan hade ju varit väldigt skeptisk till hela alltet.
    Aja, nu tar det väl ett tag innan man får svar på det där, kanske går iväg idag, annars imorgon å så är det väl nå'n dag till. Har ju ventolinet än så länge men det hjälper ju föga på bakterier.

• Brodsmulan

Jenny.. hmm.. lite nyfiken blir man.. vad är kareliska piroger?

Svar på tråden LindeMammor2005