• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Morots mamman

fattade inte så mycket av hennes sida tyvärr.... Maximus har vart jätte pigg men nu har jag lagt ner honom igen, de e väl bara att prova sig fram då tänker jag... Ni vet ingen bok man kan läsa om rätt å fel vid 5mm??

• Brodsmulan

Vänta å se om Marie kommer bax, jag vet inte så mycket mer om metoden än att man ska inte ge upp, det går bättre för var dag, dörren bör nog vara på glänt så barnet kan höra dig rumstrera.. bara min tanke i din fråga.. man ska max vänta 5min och lyssna aktivt i hur barnet låter för frustration/panik ska totalt uteslutas. Men som jag skrev innan.. jag klarade inte att genomföra det hela på Rasmus och har inte provat på Morgan och kommer nog inte göra på Jocke heller vad jag vet nu, har svårt att slå dövörat till.

• Morots mamman

Det jag skulle vilja veta e bara hur jag gör när han vaknar iggen efter en halv timma å sen om de e farligt å göra detta när han har separations ångest , för i dag har jag inte fått gå ifrån honom alls så fort jag satt ner honom har han blivit jätte ledsen.... Usch så svårt de börjar bli...

• Peand

Jag /vi lever och jag är helt frälst

Under alla mina år som standad val har jag gått och drömt om att en dag få börja på Stepup, aerobics eller likande....Idag tog jag första steget men var väl medveten om att det var i tidigaste laget, konditionen är ju inte den bästa efter alla år med alldelels för mycket kilo. Men jag klarade det och kan nog säga att jag och Jenny var värda ett VG iallafall. När vi får ordning på fötter och armar blir det absolut ett MVG.
    Självförtroendet har fått sig en rejäl skjuts uppåt så snart är jag odräglig
    Jag är sååååå lycklig och nöjd så frågan är om jag kommer kunna soman idag.....

Tack alla som lyckönskat oss till "vinsten"...Säger som vi sa till Jesper, än kan mycket hända och vi är inte i hamn förrens hunden följer med oss hem. Men den stackarn lär ju få skavsår under trampdynorna när super atleten Petra säter igång

• Brodsmulan

Jag säger grattis Petra sen när du lägger ut foto på lillsnobben men är de intresserade så har ni ju stor chans iallafall. Vi åkte ända till Åmål när vi hämtade vårt bustroll.
    Kul att höra att det var kul på träningen beundrar de som orkar med aerobics, fast det är nog inte så jobbigt som man kanske tror vad vet jag har ju aldrig testat men har velat men vill ju inte skämma ut mig heller *s*

• Brodsmulan

Marie.. blev ju tvungen att kika.. ja de säger ju att man ska inte byta på nätterna och störa nattsömnen, så har iallafall jag fått höra.

• mary1

Finns det bodypump i frövi ?
    det är ju jätte kul jag gick på det här i linde förut men så slutade dom ha det här.
    Någon som vet vilka dagar det är och tid?

• Peand

Japp, den ny frälste vet
    Fredagar 18-19 BodyPump
    Söndagar 18-19 Bodypump

Sedan finns det även BodyStep, Combo (kombination av Body step/pump) och aerobic.
    700:- för ett terminskort om man är intreserad, får gå huuuuuur många gånger som helst då!!

Cissi - Ja kommer han med hem på söndag så kommer naturligtvis kort ut på den nye familje medlemen.

• Morots mamman

Usch låter ju grymt han blir ju alldeles röd i stjärten om man bara låter honom bajja färdigt på dagen i 10 minuter .... Oj oj oj va "lätt" de e å vara mamma

Svar på tråden LindeMammor2005