• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • englamax

linda- åh så han ålar sig framåt iaf..max drar sig bakåt..hahaha.. ja det där med krypning e juh både på gott och ont...kul att dom gör framsteg men å andra sidan då kan man inte lämna dom en sikund ur sikte...måste göra hemmet väldigt barnsäkert vilket blir nå nytt eftersom vi inte har barn sen tidigare..

• englamax

när dom börjar krypa alltså..

• englamax

lugna gatan vare här....

• Morots mamman

Vart e alla i kväll då? någe bra på tv:n man missat eller?

• MaLevi

Tillbaka efter jobbet och här inne var det lugnt Ska lägga madam som inte vill sova och har bara gnällt hela dagen. Jag hoppas oxå att det är tänder på G och inget annat

Johanna: Vad sa det att det kunde vara när de skrek så där?

• MaLevi

Johanna: Jag menar vad de sa per telefon eftersom de trodde att ni skulle få åka vidare till Örebro

• Peand

Johanna - Vilken dag du har haft....
    Visst känner man sig liten som ett skrutt när de har ont och man inget kan göra? Om de dessutom ber en komma in direkt så blir ju inte mamma hjärtat lugnare......Man skulle ju kunna göra allt för de små liven. Men det var skönt att det inte var någon fara med Max.
    Nej, vi har fortfarande stolen i mitten...Antar att du såg en bil igår som såg ut som våran eller? Huuuuuu, vad folk det var där då...Gissar att du stod med små tjejerna och skrek på Idol killarna Pelle blev till sig när han såg hon med det rosa håret...Vi är dock inga riktiga fans till Idol, var aldrig med från början och nu slö tittar vi bara....

Karro & Jenny - Här gnos det i öronen också....Kikar hela tiden in i örat men det ser fint ut så det borde inte kunna vara något anant än tänder. Har jag sagt det förut eller???

• MaLevi

Godmorgon eller tidig förmiddag Vad säger man

Ser ut att bli en toppen dag. Vad har ni för planer för dagen?

• Peand

Jag vill ha glögg och pepparkakor......Vill, vill, vill.....
    Har köpt fullkorns pepparkakor då jag inbillar mig att de ska vara lite bättre än
    vanliga dessutom har jag hört att de faktistk ska vara riktigt goda, någon med erfarenhet?? Om några få ynka dagar kan jag berätta, men usch vad tungt det går nu!

Jonas är fortfarande förkyld och jag vill verkligen inte ut och gå idag. Får räcka med turen och hämta Jesper sen när det är dags....Helgen har varit fullt upp och det känns så skönt att bara ha en måndag utan massa måsten och fa vara själv en stund igen.

Bakade hela dagen igår. Lussekatter, kakor och matbröd! Chockade sedan min lillebror genom att åka till dem och ge dem hälften Med alla bröllopsplaner, renovering på huset, sluttentor, jaga tjuvar och bebis i magen är väl inte julbak högst upp på deras prioriterings lista. Men jag tycker ju det är sjukt kul att baka och min frys börjar bli fyllt till brädden, så då är det ju extra roligt att få ge bort lite också.

Nä, nu ska jag ta en kopp thé och krypa mer i soffan med en filt och mysa. Önskade att solen inte lös ute...Jag hör hur den skriker - Gå ut och gå Petra, kom igen slöis! Dessutom visar den så fint var alla dammråttor ligger och vart det behöves dammas....
    men det tar jag en annan dag, ska ju vara rent till helgen...

Oj, snacka om att detta blev kvalificerat svammel.....
    Är väl helt enkelt så idag och det verkar ju bara vara jag som inte har något att göra = vill göra något....

• Morots mamman

Gomorron... Usch petra vad duktig du är tänk om man kunde ha sån disiplin på sig själv usch jag tror jag har blivit alldeles för lat sen ja fick ont, eller bekväm vem vet...

Här försökte vi ta sov morron men telefonen har ringt i ett så de va inte ens att försöka...

jaha undrar just vad man ska göra i dag då...

Svar på tråden LindeMammor2005